usługi

Artykuły - Usługi (40)

  • Nie start-upy, a tradycyjne usługi są domeną młodych polskich przedsiębiorców

    Nie start-upy, a tradycyjne usługi są domeną młodych polskich przedsiębiorców

    30-letni mężczyźni prowadzący od sześciu lat jednoosobowe firmy zajmujące się handlem i usługami - to oni tworzą krajobraz polskiej mikroprzedsiębiorczości. Ich największym problemem jest zachowanie płynności finansowej i konkurencyjności. Tak wynika z badania zrealizowanego przez Smartscope na zlecenie Aasa Polska.
  • Niezwykły sukces Polski w zagranicznym handlu usługami

    Niezwykły sukces Polski w zagranicznym handlu usługami

    Sprzedaż polskich usług za granicę spektakularnie rośnie i przyczynia się do znacznej poprawy PKB. W kilku kategoriach bilansu handlu usługami opartymi o wiedzę wspięliśmy się na pierwsze miejsce w Unii Europejskiej - pisze Marcin Lipka, główny analityk Cinkciarz.pl.
  • Moment wykonania usługi budowlanej a protokół odbioru prac

    Moment wykonania usługi budowlanej a protokół odbioru prac

    Czynny podatnik VAT świadczy usługi budowlane. W dacie umownego zakończenia prac często zlecenie nie jest w pełni zrealizowane i protokół odbioru jest negatywny. Zamawiający wyznacza bowiem czas na poprawki i dopiero kolejny protokół jest pozytywny. Kiedy w takiej sytuacji powstaje obowiązek podatkowy w VAT?
  • Koniunktura w przemyśle, budownictwie, handlu i usługach

    Koniunktura w przemyśle, budownictwie, handlu i usługach

    W lutym dyrektorzy przedsiębiorstw w większości badanych sekcji zgłaszają korzystne oceny koniunktury, lepsze od formułowanych przed miesiącem. Jednostki z sekcji przetwórstwo przemysłowe oceniają koniunkturę pozytywnie, lepiej niż w styczniu br., a także w lutym ostatnich ośmiu lat. Podmioty prowadzące działalność w zakresie budownictwa zgłaszają oceny koniunktury mniej pesymistyczne niż przed miesiącem i w lutym ostatnich ośmiu lat.
  • Izba Domów Maklerskich: Na rynku usług finansowych wciąż działają podmioty bez licencji. Obiecują wysokie zyski bez ryzyka

    Izba Domów Maklerskich: Na rynku usług finansowych wciąż działają podmioty bez licencji. Obiecują wysokie zyski bez ryzyka

    - Szukając dostawcy usług finansowych, należy w pierwszej kolejności sprawdzić, czy dany podmiot ma licencję Komisji Nadzoru Finansowego - radzi Marek Wołos z Izby Domów Maklerskich. Ostrzega, że licencjonowane domy maklerskie prowadzące działalność na rynku walutowym są często mylone z podmiotami świadczącymi swoje usługi nielegalnie, których działalność oparta jest na agresywnej promocji i sprzedaży, a nie doradztwie inwestycyjnym. Tego typu firmy obiecują wysokie zyski przy braku ryzyka, co przyciąga często nieświadomych klientów chcących szybko zarobić. Należy jednak pamiętać, że każda inwestycja wiąże się z ryzykiem.
  • Bluetooth 5.0 wywoła rewolucję. Nastąpi przełom w handlu detalicznym i usługach bezpośrednich

    Bluetooth 5.0 wywoła rewolucję. Nastąpi przełom w handlu detalicznym i usługach bezpośrednich

    Wkrótce obiekty handlowe i lokale usługowe będą mogły wysyłać oferty do klientów oddalonych nawet do 400 metrów. Ale od dystansu ważniejsza okaże się możliwość przesyłania większej ilości danych, np. zdjęć. Co więcej, komunikaty reklamowe w końcu zaczną odpowiadać na indywidualne i zmieniające się potrzeby konsumentów.
  • KE mające ułatwić życie usługodawcom w UE

    KE mające ułatwić życie usługodawcom w UE

    Po dwóch latach dyskusji KE zaprezentuje dziś swoje pomysły na ułatwienie życia usługodawcom w UE. Flagową inicjatywą sygnowaną przez komisarz Elżbietę Bieńkowską ma być "e-karta usługowa", dzięki której firmy mają uzyskać dostęp do zagranicznych rynków.
  • Tylko co dziesiąty urlopowicz korzysta z usług biur podróży

    Tylko co dziesiąty urlopowicz korzysta z usług biur podróży

    Tegoroczne wakacje Polacy organizują głównie we własnym zakresie. Niemal 68 proc. osób, które zamierzają wyjechać na urlop, zaplanuje go samodzielnie - wynika z danych Diners Club Polska. Z usług biur podróży skorzysta jedynie 12 proc. urlopowiczów. Powodem jest przede wszystkim fakt, że większą popularnością cieszą się w tym roku wyjazdy krajowe. Poza tym organizacja wyjazdów na własną rękę jest dużo łatwiejsza chociażby dzięki coraz większej liczbie portali hotelowych i aplikacji, które umożliwiają rezerwację tanich noclegów bezpośrednio u osoby oferującej nocleg za granicą.
  • Qumak z nowym kontraktem na usługi IT dla Grupy Kapitałowej Kęty

    Qumak podpisał umowę na realizację usług outsourcingu IT dla Grupy Kapitałowej Kęty.
  • Cyfrowa rewolucja w bankowości. Zmieniają się sposoby komunikacji z klientem oraz kanały świadczenia usług

    Cyfrowa rewolucja w bankowości. Zmieniają się sposoby komunikacji z klientem oraz kanały świadczenia usług

    Tradycyjne formy kontaktu z bankiem tracą na rzecz mobilnych. Klienci chcą przez smartfony sprawdzać stan konta, robić przelew i kupować produkty. Eksperci oceniają, że płatności mobilne, które są dziś popularne wśród klientów indywidualnych, wkrótce wejdą także do firm. Nowe technologie pozwalają także dostosowywać ofertę dla klienta do jego indywidualnych potrzeb. Do tego w coraz większym stopniu wykorzystują zaawansowane algorytmy i technologię big data. Kluczowym problemem jest zapewnienie przy tym wszystkim bezpieczeństwa klientów, ich danych osobowych i środków.

Filmy - Usługi (5)

  • Remont po polsku: kompleksowy i z rozmachem

    Jeśli remont, to duży, najlepiej obejmujący od razu kilka pomieszczeń – jak pokazuje badanie serwisu Oferteo.pl, właśnie z takiego założenia wychodzą Polacy. Najczęściej remontujemy pokój dzienny (27%).
  • Krajowy sektor usług biznesowych wciąż rośnie

    Polski sektor wykonywanych na zlecenie innych przedsiębiorstw usług biznesowych jest coraz większy. W ubiegłym roku tego rodzaju prace wykonywały 532 centra należące do 356 inwestorów zagranicznych. Pracowało w nich ponad 150 tys. osób. Do 2020 roku w tym sektorze, przede wszystkim w branży IT oraz usług finansowych, może znaleźć zatrudnienie 100 tys. osób. – Polski sektor usług biznesowych jest najbardziej innowacyjny w sektorze IT – przekonuje Paweł Panczyj, dyrektor zarządzający w firmie ABSL. – W porównaniu z firmami zachodnimi jesteśmy ciągle w tyle, ale w ciągu ostatnich trzech lat szybko nadganialiśmy zaległości.
  • 40–50 tys. Polaków ma przynajmniej 3 mln zł wolnych środków

    Rynek private banking w Polsce będzie rósł w tempie 19 proc. rocznie do 2020 roku – wynika z badań przeprowadzonych przez Citi Handlowy i „The Economist”. Liczba klientów tego typu usług, czyli osób z płynnymi aktywami wartymi przynajmniej 3 mln zł, szacowana jest na 40–50 tys. osób. Oprócz tradycyjnej oferty banku osoby te interesują się także rynkiem walutowym oraz produktami strukturyzowanymi. Przyszłość z kolei stanowi kompleksowa oferta ubezpieczeniowa. – Segment klientów zamożnych jest w tej chwili oceniany jako ten, który będzie rósł najszybciej w bankowości. Nasz bank wraz z brytyjskim magazynem „The Economist” przeprowadził badanie wskazujące na to, że liczba tych klientów w Polsce będzie rosła w tempie dwucyfrowym – mówi Tomasz Pol, dyrektor pionu produktów i dystrybucji w Citi Handlowy. Szacunki Citi Handlowego mówią, że do 2020 roku rynek usług private bankingu w Polsce będzie rosnąć średnio o 19 proc. rocznie. Wielkość tego segmentu określana jest na podstawie liczby osób, które mają płynne aktywa w wysokości przynajmniej od 400 tys. zł do 8 mln zł. Ta grupa szacowana jest dzisiaj w Polsce na poziomie nieco ponad 700 tys., a w ciągu 5 lat ma powiększyć się do 2 mln.
  • Europejskie firmy usługowe nie radzą sobie z kryzysem

    W stosunku do sytuacji, która miała miejsce 5 lat temu przesunął się ciężar upadłości. O ile w pierwszej fazie kryzysu w większości krajów najgwałtowniej wzrastała liczba upadłości w branżach produkcyjnych, w przemyśle, tak obecnie w największej liczbie krajów wzrost upadłości następuje przede wszystkim w branżach usługowych – wyjaśnia w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria Grzegorz Błachnio, ekspert Euler Hermes.