sklepy spożywcze

Artykuły - Sklepy spożywcze (17)

  • Kotlin, Pudliszki, Tymbark? Rząd szuka celu

    Kotlin, Pudliszki, Tymbark? Rząd szuka celu

    Nie ma mowy, byśmy dzisiaj budowali sieć sklepów od nowa, czy robili coś niewykonalnego - mówił we wtorek wiceminister Aktywów Państwowych Artur Soboń. Zapowiedział, że planowane są natomiast synergie na rynku owoców i warzyw.
  • VkusVill - rosyjska sieć spożywcza wchodzi do Europy​. W planach rozwój w kilku krajach

    VkusVill - rosyjska sieć spożywcza wchodzi do Europy​. W planach rozwój w kilku krajach

    Sieć sklepów spożywczych VkusVill weszła na europejski rynek. Pierwszy sklep pod tym szyldem został otwarty w Amsterdamie w Holandii - informuje serwis wiadomoscihandlowe.pl. Planowane jest też otwarcie francuskiego oddziału firmy i dalsza ekspansja międzynarodowa, która może objąć Chiny i Belgię.
  • Ubywa gospodarstw ekologicznych!

    Ubywa gospodarstw ekologicznych!

    Po latach boomu liczba gospodarstw ekologicznych w Polsce zaczyna spadać. Wynika to m.in. z faktu, że część z nich nie zajmowała się produkcją z przeznaczeniem na rynek, a jedynie pobieraniem dopłat.
  • Sklepy convenience w Azji: Małe opakowania, oferta kawiarniana i usługowa

    Sklepy convenience w Azji: Małe opakowania, oferta kawiarniana i usługowa

    Sklepy convenience w Azji różnią się od placówek w Polsce: oferują bardzo urozmaicony asortyment w małych opakowaniach na tzw. jedną okazję konsumpcyjną, konkurują z kawiarniami rozbudowaną ofertą kawy, napojów oraz ciastek, a nawet - w Japonii - są sklepy convenience z dedykowaną ofertą asortymentową tylko dla kobiet. Japończycy, Tajlandczycy i Koreańczycy, często traktują sklepy convenience niczym prywatną lodówkę.
  • Mniejsze sklepy będą napędzać handel. Udziały zdobywa internet

    Mniejsze sklepy będą napędzać handel. Udziały zdobywa internet

    Klienci coraz częściej wybierają zakupy w sklepach typu convenience, kosztem sklepów wielkopowierzchniowych. Choć supermarkety i dyskonty wygenerowały w ubiegłym roku ponad 50 proc. wartości sprzedaży osiągniętej na rynku artykułów spożywczych, to w siłę rosną mniejsze sklepy. Przyszłością branży jest e-handel - w ciągu 10 lat w ten sposób zakupy może robić nawet 30 proc. klientów.
  • Dynamiczny rozwój sklepów spożywczych o małej powierzchni

    Dynamiczny rozwój sklepów spożywczych o małej powierzchni

    Od kilku lat dynamicznie zwiększa się udział dyskontów w handlu detalicznym. Eksperci przewidują jednak, że w najbliższych latach najszybciej rosnąć będzie sieć sklepów o małej powierzchni. Firmy będą też dostosowywać strategię sprzedaży do rosnącego segmentu e-handlu. W ciągu 10 lat zakupy spożywcze przez internet będzie robić 25 proc. Polaków.
  • Już 6000 sklepów w sieci abc!

    Sieć Sklepów abc - największa w Polsce sieć zrzeszająca małe i średnie sklepy spożywcze - liczy już 6000 placówek. Utrzymujące się szybkie tempo rozwoju tej sieci potwierdza skuteczność działań Grupy Eurocash, będącej franczyzodawcą sklepów abc, która od ponad 10 lat inwestuje i wspiera rozwój polskiego handlu tradycyjnego.
  • Drobny handel upada

    Drobny handel upada

    Od stycznia do kwietnia w Polsce zarejestrowano ponad 10 tysięcy nowych sklepów. W tym czasie jednak działalność zakończyło blisko 14 tysięcy placówek. Zaledwie w cztery miesiące ubyło więc prawie 2,9 tysięcy punktów i teraz na polskim rynku działa ich 315 tysięcy. Wszystko wskazuje na to, że trendu spadkowego, który trwa od lat, nie da się zatrzymać. Przynajmniej na chwilę obecną.
  • Drobne kradzieże plagą sklepikarzy. Handlowcy: okradanie do 800 zł może stać się wkrótce bezkarne

    Drobne kradzieże plagą sklepikarzy. Handlowcy: okradanie do 800 zł może stać się wkrótce bezkarne

    Straty będące wynikiem drobnych kradzieży w sklepach sięgają 3 proc. obrotu. Zdaniem organizacji handlowych - podniesienie z 250 zł na 800 zł limitu uznania kradzieży za przestępstwo doprowadzi do jeszcze większych strat. Wskutek proponowanych zmian najbardziej ucierpią właściciele małych przedsiębiorstw, którzy nie mają środków na ochronę czy monitoring.
  • Polski handel tonie w długach

    Polski handel tonie w długach

    Koniunktura w handlu na początku 2013 r. nie jest najlepsza. Branża jest zadłużona - według Krajowego Rejestru Długów - w styczniu 2013 r. zaległości wynosiły aż 813 mln zł. Dotyka to w dużym stopniu małe sklepy, które wskutek malejących zakupów i ekspansji sieci handlowych mają trudności z płatnościami. To z kolei sprawia, że trudności z utrzymaniem płynności finansowej mają hurtownie.

Filmy - Sklepy spożywcze (5)

  • Polacy chodzą do sklepów spożywczych… na kawę i zapiekanki

    Rynek sklepów spożywczych w Polsce rokrocznie się kurczy. W zwiększeniu szans na utrzymanie się w biznesie może pomóc związanie się z siecią franczyzową. Pozwala to m.in. być na bieżąco z trendami obecnymi wśród konsumentów.
  • Tylko co czwarty z nas zwraca uwagę na skład kupowanych produktów spożywczych

    Przy zakupie produktów spożywczych kierujemy się głównie wyglądem opakowania bądź ceną. Aż 80% Polaków nie patrzy na etykiety. To błąd. Każdy ma swoje problemy zdrowotne i to właśnie informacje zawarte na opakowaniu pozwolą nam uniknąć nieprzyjemnych sytuacji.
  • Projekt ustawy dotyczącej nieuczciwych praktyk w handlu może uderzyć w drobnych sprzedawców

    Sejmowa Komisja Gospodarki pracuje nad projektem przepisów dotyczących nieuczciwych praktyk rynkowych. Celem ustawy ma być wzmocnienie pozycji dostawców w relacjach z dużymi sieciami sklepów. Niestety, zdaniem kancelarii Affre i Wspólnicy prawo w zaproponowanym przez PSL kształcie uderzy także w małe sklepy i drobnych handlowców. – Projekt de facto doprowadzi do stworzenia regulacji, które powielą już istniejące – przekonuje w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Joanna Affre, adwokat, partner w Kancelarii Affre i Wspólnicy. – Trzeba pamiętać o tym, że w naszym porządku prawnym istnieje już ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, która zajmuje się tym tematem. Mowa tu o przygotowanym przez Polskie Stronnictwo Ludowe projekcie ustawy o zwalczaniu nieuczciwych praktyk rynkowych, który wprowadza szerokie definicje tego rodzaju działań. Ma ona zakazywać m.in. narzucania dostawcom tzw. opłat półkowych za przyjęcie produktu spożywczego lub rolnego do sprzedaży. – Opłaty półkowe już teraz są zakazane – przypomina Joanna Affre. – Mamy bogate orzecznictwo, zarówno sądów apelacyjnych, jak i Sądu Najwyższego, które regulują te kwestie i określają jakiego rodzaju należności są zakazane. Wiemy także, że są obszary, które nie mogą być oceniane jednoznacznie. To na przykład rabaty retroaktywne, udzielane sklepom przez dostawców po uzyskaniu określonego poziomu obrotów. Zgodnie z propozycją PSL takie rabaty nie będą dozwolone. – Projekt zakazuje również narzucania dostawcom czy zachęcania ich do tego, by partycypowali w promocjach, które sieci handlowe, duże lub małe, będą proponować konsumentom. Gdyby tego typu rabaty pojawiały się w umowach, byłyby oceniane jako nieuczciwe praktyki rynkowe i byłyby zakazane – wyjaśnia Affre. – Co prawda projekt posługuje się pojęciem narzucania, natomiast kwestie tego, czy dana opłata jest narzucona czy wynegocjowana bardzo trudno byłoby rozstrzygnąć. W opin
  • Lidl liderem wśród sieci handlowych pod względem nakładów na reklamę

    Najbardziej aktywnym reklamodawcą handlowym w I kwartale był Lidl. Sieć przeznaczyła na promocję w prasie, radiu oraz telewizji – wśród których najpopularniejsze były kreacje z udziałem kucharzy celebrytów Karola Okrasy i Pascala Brodnickiego – łącznie około 85 mln zł – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Łukasz Jadaś z Instytutu Monitorowania Mediów.