sklepy internetowe

Artykuły - Sklepy internetowe (79)

  • Zwroty w handlu internetowym: Przekleństwo czy okazja?

    Zwroty w handlu internetowym: Przekleństwo czy okazja?

    Aż 650 mld dolarów stanowi rocznie globalny rynek zwrotów w e-commerce. Z tego tylko mniej niż połowa może wrócić na rynek z początkową ceną. W Polsce dzisiaj działa około 29 tys. sklepów internetowych - czy dla nich to zjawisko może być zagrożeniem?
  • Bruksela chce mieć nadzór nad handlem online

    Bruksela chce mieć nadzór nad handlem online

    Za trzy lata najważniejsze informacje o odbiorcach międzynarodowych przelewów trafią do specjalnej unijnej bazy. Komisja Europejska chce w ten sposób zwalczać nieopodatkowany handel w sieci.
  • Świąteczne wydatki: Polacy lubią rozpieszczać swoje dzieci

    Świąteczne wydatki: Polacy lubią rozpieszczać swoje dzieci

    Polacy, mimo iż średni koszt wychowania dziecka do 18. roku życia to aż 305 tys. zł, nie szczędzą środków na rozpieszczanie swoich pociech. Ponad 60 proc. badanych wydaje na ten cel w miesiącu od 50 do 300 zł.
  • Zakaz geoblokowania staje się faktem. Za naruszenie grożą milionowe kary

    Zakaz geoblokowania staje się faktem. Za naruszenie grożą milionowe kary

    Już za trzy tygodnie wejdzie w życie unijne rozporządzenie zakazujące geoblokowania. Za naruszenie jego zasad grozić będą przedsiębiorcom drakońskie kary, przewidziane w ustawie o ochronie konkurencji i konsumentów.
  • Niepewna przyszłość tradycyjnych sklepów?

    Niepewna przyszłość tradycyjnych sklepów?

    Gwałtownie rośnie liczba i wartość transakcji w handlu internetowym. Tradycyjne sklepy mogą się czuć zagrożone - konsumenci przenoszą swoją aktywność do sieci. Narzekać nie powinna jednak branża logistyczna - rośnie zapotrzebowanie na powierzchnie magazynowe dla obsługi handlu tradycyjnego oraz internetowego.
  • Polacy pokochali karty płatnicze

    Polacy pokochali karty płatnicze

    Według danych NBP w I kwartale br. Polacy posiadali już prawie 40 mln kart płatniczych. Co istotne coraz rzadziej leżą one bezużytecznie w szufladach.
  • Mobilna przyszłość handlu?

    Mobilna przyszłość handlu?

    Coraz częściej zakupy w sieci finalizujemy smartfonem. Globalnym trendem zaznaczającym się silnie także w Polsce jest stopniowe odchodzenie klientów od zakupów przez komputery stacjonarne do finalizowania transakcji na urządzeniach mobilnych - zwracają uwagę eksperci. To zjawisko jest szczególnie korzystne dla firm wspierających mobilne płatności.
  • E-sklepy w sieci zadłużenia

    E-sklepy w sieci zadłużenia

    Jak wynika z najnowszych danych Krajowego Rejestru Długów Biura Informacji Gospodarczej SA i programu Rzetelna Firma, zadłużenie sprzedawców internetowych działających na polskim rynku wzrosło w ciągu roku aż o jedną trzecią i wynosi 231,1 mln zł. Tymczasem nadchodzi okres wzmożonych zakupów przedświątecznych, na których będą chcieli skorzystać zarówno rzetelni, jak i nierzetelni sprzedawcy.
  • Niemcy tracą na zakazie handlu w niedziele - firmy walczą o zmianę prawa

    Niemcy tracą na zakazie handlu w niedziele - firmy walczą o zmianę prawa

    Duże niemieckie sieci handlowe - m.in. Karstadt, Kaufhof, KaDeWe - zawiązały sojusz do walki o otwarcie sklepów w niedziele, a kolejne spółki już wyraziły chęć dołączenia do inicjatywy. Niemieccy handlowcy narzekają na utratę potencjalnych zysków z niedzielnego handlu.
  • Duża liczba bankructw sklepów internetowych

    Duża liczba bankructw sklepów internetowych

    Rocznie bankrutuje w Polsce 6-8 tys. sklepów internetowych. Handel taki prowadzi ok. 23 tys. firm e-commerce. 80 proc. powstających firm upada bardzo szybko, bo w drugim lub trzecim roku swej działalności. Dlaczego?

Filmy - Sklepy internetowe (5)

  • Czym zagraniczne e-sklepy kuszą polskich klientów?

    Polacy coraz częściej robią zakupy w zagranicznych sklepach internetowych. Kupujemy w nich przede wszystkim ubrania, elektronikę oraz biżuterię i zegarki. Największą popularnością cieszą się wśród nas e-sklepy chińskie, brytyjskie, amerykańskie i niemieckie.
  • Klient w e-sklepie wydaje średnio cztery razy więcej

    Klient serwisu internetowego wydaje na każde zakupy czterokrotnie więcej niż w tradycyjnym sklepie. W koszyku coraz częściej znajdują się produkty świeże, a już niemal co 10. zamówienie jest składane za pośrednictwem urządzeń mobilnych. E-klient jest znacznie bardziej lojalny wobec raz wybranego sklepu. Liderzy rynku, jak Ezakupy sieci Tesco, notują dwucyfrowe wzrosty, więc jest coraz więcej chętnych, żeby na tym rynku zaistnieć. Handel internetowy bardzo szybko się zmienia. E-sklepy poradziły już sobie z wyzwaniem, jakim na początku była szybkość dostaw. To zaprocentowało wzrostem sprzedaży takich produktów, jak wędliny, sery czy owoce i warzywa. – Statystyczny e-klient wydaje na zakupy średnio cztery razy więcej oraz charakteryzuje się dużo większą lojalnością. Co jest ciekawe, ów klient ma bardzo duży udział produktów świeżych w swoim koszyku – mówi Adam Manikowski, dyrektor zarządzający Tesco Polska. – Każdy walczy na rynku o zwiększanie wartości koszyka oraz budowę lojalności klientów. Multikanałowość i sprzedaż z wykorzystaniem internetu od razu pozwalają nam to zdobyć. Ten kanał rośnie dwucyfrowo.
  • Już 7 mln internautów odwiedza e-sklepy z modą

    Sklepy internetowe z branży modowej mogą poprawić ten wynik dzięki lepszym rekomendacjom produktów uzupełniających, takich jak dodatki: biżuteria, torebki i całej oferty, która może towarzyszyć kupowaniu ubrań. To wciąż obszar do zagospodarowania, w internecie wykorzystywany słabiej niż w sklepach tradycyjnych – komentuje w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Mateusz Gordon, ekspert od e-commerce z firmy Gemius.
  • Polska stoi u progu rewolucji w e-handlu

    Nie obawiamy się kanibalizacji klasycznego kanału sprzedaży online. Rozpowszechnienie smartfonów i tabletów zwiększy zasięg sklepów internetowych. Dojdą nowi użytkownicy, którzy dopiero poznają serwis, dla których jest to pierwszy kontakt z naszą ofertą, produktem czy usługą. Ta część użytkowników ma często inne wymagania i powinniśmy dużo odważniej eksperymentować, tworząc aplikacje na te urządzenia – podkreśla Przemysław Budkowski, SVP Marketplace, Allegro Group.