rynek

Artykuły - Rynek (82)

  • ETi wchodzi na Polski rynek

    ETi wchodzi na Polski rynek

    ETi - turecki lider w segmencie słodyczy - ogłasza wejście na polski rynek. Producent czekoladek, herbatników, ciast oraz słonych przekąsek, który wygenerował w zeszłym roku 1,3 miliarda euro przychodu ze sprzedaży, znajduje się wśród 100 największych przedsiębiorstw w Turcji. W pierwszym roku obecności w Polsce ETi planuje inwestycje wielkości kilku milionów euro.
  • Dwie serie preparatu Predasol wycofane z rynku

    Dwie serie preparatu Predasol (prednizolon, sól sodowa wodorobursztynianu prednizolonu) wycofał z rynku Główny Inspektor Farmaceutyczny; pozostałe serie pozostają w obrocie. Lek może być podawany wyłącznie przez wykwalifikowany personel medyczny.
  • GIS: Nie ma potwierdzenia, że do Polski trafiło mleko skażone salmonellą

    GIS: Nie ma potwierdzenia, że do Polski trafiło mleko skażone salmonellą

    Nie ma żadnego oficjalnego potwierdzenia, że produkty mleczne dla niemowląt francuskiej firmy Lactalis, potencjalnie zanieczyszczone bakterią Salmonella Agona, trafiły na rynek Polski - poinformował we wtorek Główny Inspektorat Sanitarny.
  • Mieszkanie plus nie zastąpi całego rynku nieruchomości w Polsce - Cebula

    Mieszkanie plus nie zastąpi całego rynku nieruchomości w Polsce - Cebula

    - Program Mieszkanie plus nie zastąpi całego rynku nieruchomości w Polsce i dlatego tak ważne jest, by wprowadzane rozwiązania zmieniały sytuację całego rynku, a nie tylko jego część - powiedział dyrektor generalny HRE Think Tank Michał Cebula.
  • W 2018 roku rynek słodyczy czeka ożywienie, choć nie zabraknie i wyzwań

    W 2018 roku rynek słodyczy czeka ożywienie, choć nie zabraknie i wyzwań

    Po ostatnich latach lekkiej stagnacji, spowodowanej nasilającą się konkurencją wewnętrzną i wyzwaniami związanymi m.in. ze współpracą z sieciami handlowymi, rynek słodyczy czeka lekkie ożywienie.
  • Eksperci: Mieszkaniówka nie wyhamuje

    Rok 2017 minął pod znakiem wzmożonego zainteresowania inwestorów lokujących swoje oszczędności na rynku mieszkaniowym. Szybkie tempo sprzedaży inwestycji deweloperskich to w dużej mierze efekt mody na mieszkaniówkę, która wynika z faktu, że postrzegamy rynek nieruchomości jako stabilną przystań dla swoich finansów. Co nas czeka w tym roku? Prognozy dla 2018 r. na rynku mieszkaniowym przygotowali eksperci portalu RynekPierwotny.pl i agencji Metrohouse.
  • Czarny rynek alkoholu w Polsce

    Czarny rynek mocnych alkoholi w Polsce to ok. 24 mln litrów 100% alkoholu rocznie. W tym morzu nielegalnych trunków jakie trafiają do konsumentów ok. 18 mln litrów stanowi alkohol skażony, przemyt to co najmniej 3 mln litrów, a bimbrownictwo to kolejne 3 mln litrów nielegalnego spirytusu wprowadzonego do obrotu. Czarny rynek stanowi prawie 20% rynku alkoholi mocnych w Polsce. Straty skarbu państwa z tytułu nieodprowadzonej akcyzy i podatku VAT sięgają 2 mld złotych - wynika z analiz przeprowadzonych przez Fundację Republikańską.
  • W 2022 r. rynek modowy w Polsce osiągnie wartość ponad 43 mld zł. To coraz bardziej perspektywiczna branża dla młodych ludzi

    W 2022 r. rynek modowy w Polsce osiągnie wartość ponad 43 mld zł. To coraz bardziej perspektywiczna branża dla młodych ludzi

    Polskie firmy odzieżowe nie boją się rywalizacji nawet na zagranicznych rynkach i nie mają wobec zachodniej konkurencji kompleksów. Według prognoz PMR, rynek odzieży i obuwia w Polsce w 2022 roku osiągnie wartość 43,2 mld zł. Także globalnie staje się coraz większą siłą gospodarczą. Sukcesy krajowych firm powodują, że branża ta przyciąga coraz więcej młodych osób, które wybierają tę ścieżkę kariery.
  • Media potrzebują agencji informacyjnych jako źródła sprawdzonych informacji. Zmieniający się rynek wymusi konieczność szukania nowych form finansowania swojej działalności

    Media potrzebują agencji informacyjnych jako źródła sprawdzonych informacji. Zmieniający się rynek wymusi konieczność szukania nowych form finansowania swojej działalności

    Fińska Agencja Informacyjna STT poinformowała niedawno, że po 130 latach kończy wydawanie serwisu informacyjnego w języku szwedzkim i redukuje zatrudnienie ze względów ekonomicznych. Podobnie jak cała branża medialna, agencje informacyjne również stoją przed wyzwaniami związanymi z finansowaniem działalności, zjawiskiem fake newsów czy szybkością przekazywania informacji. Dlatego muszą reagować na zmieniające się potrzeby mediów i szukać sposobów na zmonetyzowanie swoich treści.
  • Branża spirytusowa apeluje o równe traktowania na rynku alkoholowym

    Ministerstwo Finansów złożyło projekt rozporządzenia obniżającego o 50 proc. akcyzy na piwa, dla browarów produkujących do 20 mln litrów tego trunku rocznie. Wcześniej padła zapowiedź objęcia cydru zerową stawka akcyzy. Natomiast branża alkoholi wysokoprocentowych, od ponad dwudziestu lat działa w nierównym i najbardziej restrykcyjnym otoczeniu konkurencyjnym względem innych alkoholi. Mali producenci wyrobów spirytusowych wciąż nie mogą liczyć na preferencyjne traktowanie, w tym obniżone stawki akcyzowe.

Filmy - Rynek (17)

  • Brexit to nie przeszkoda. Polskie firmy ruszają na podbój zagranicznych rynków

    Brexit nie budzi już takiego strachu. Dla polskich firm nie jest przeszkodą w podbijaniu zagranicznych rynków. Tylko 13 proc. obawia się tendencji protekcjonistycznych na rynkach europejskich, w tym w Wielkiej Brytanii. Ponad 70 proc. nie postrzega tego jako istotne zagrożenie do rozwoju na rynkach zagranicznych. Aż 73% właścicieli firm twierdzi, że działalność zagraniczna jest bardziej rentowna, niż sprzedaż w Polsce – wynika z badania przeprowadzonego przez Fundację Kronenberga przy Citi Handlowy. Jak polskie firmy podbijają zagraniczne rynki, czym różnią się w swoich strategiach?
  • Rynek kandydata już nie tylko w sektorze IT

    Obecnie jednym z lepiej rozwijających się sektorów w Polsce jest branża SSC/BPO. Firmy z tego sektora – centra usług wspólnych, zajmujące się m.in. obsługą księgową, informatyczną czy obsługą klienta – cały czas tworzą nowe miejsca pracy (w samym ubiegłym roku 32 tys.).
  • Superżywność szansą dla rynku spożywczego. Segment ten rośnie w tempie trzycyfrowym

    Produkty typu superfood, które mają szczególnie korzystne działanie dla zdrowia, wpisują się w modę na zdrowe żywienie. Globalny rynek superfood rośnie w trzycyfrowym tempie, a przemysł spożywczy rozszerza ofertę, żeby sprostać oczekiwaniom konsumentów. Szczególnie dobry rok ma przed sobą branża śliwki kalifornijskiej, która prognozuje zbiory sięgającej 105 tys. ton owoców. Kalifornia będzie miała w tym roku duży wkład w rozwój światowego rynku superfood.
  • Polski sprzęt audio podbija światowe rynki

    Sprzęt audio produkowany przez polskie firmy sprzedaje się na całym świecie. Za granicą nasze produkty często cieszą się większym uznaniem niż w Polsce. Eksport stanowi co najmniej połowę przychodów dla aż 67% producentów znad Wisły.