ryby

Synonimy:
brak
Inne znaczenia:
ryby , ryby (Przepisy kulinarne)

Artykuły - Ryby (153)

Filmy - Ryby (26)

  • Rosjanie mają swój patent. Zdziwisz się

    W położonym na dalekim wschodzie Rosji Poronajsku żyje Giennadij Jerofiejew. Giennadij jest bosmanem i zajmuje się m.in. rybołówstwem. W filmie, który wrzucił do internetu pokazał, jak wygląda proces mrożenia złowionych ryb. Olbrzymi plac wylewany jest świeżą wodą, która po zamienieniu się w lód stanowi idealną zamrażarkę. Następnie wysypuje się nań surowiec i czeka cały dzień. W tak przygotowanym miejscu można mrozić aż kilkadziesiąt ton ryb naraz. Giennadij przyznaje, że zdziwił się, gdy wideo zyskało dużą popularność w sieci. To, co dla niego jest chlebem powszednim, dla wielu stanowiło niemałą niespodziankę.
  • Buldożka skradła całusa kumplowi. Urocze

    Suczka o imieniu Daisy skradła całusa swojemu kumplowi Frankowi. Urocze.
  • Dlaczego ryby pływają pod prąd?

    Łososie toczą ciężką walkę z prądem w drodze do tarlisk, gdzie złożą swoje jaja. Na szczęście niewiele innych ryb płynie w górę rzeki, więc jaja są lepiej chronione przed drapieżnikami. Jakie sztuczki wykorzystują podwodne stworzenia do oszczędzania energii? Zobaczcie!
  • A może ryba? Nie… Polacy rezygnują z jedzenia ryb

    Pełne witamin, białka, kwasów tłuszczowych omega–3 – ryby są prawdziwą kopalnią substancji odżywczych, niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu. – Ze względu na swoje wartości odżywcze mięso ryb powinno być stałym elementem naszego jadłospisu – zauważa Agnieszka Piskała, diet coach. Niestety z roku na rok jemy coraz mniej ryb i te dane martwią specjalistów. Mięso ryb dostarcza organizmowi ludzkiemu wielu składników niezbędnych do jego prawidłowego funkcjonowania. – Ryby to przede wszystkim źródło łatwo przyswajalnego białka, które ma odpowiedni zestaw niezbędnych do wzrostu i rozwoju aminokwasów. Ich kolejną zaletą jest zawartość korzystnych dla zdrowia nienasyconych kwasów tłuszczowych, których największą zawartością charakteryzują się ryby morskie np. śledź czy łosoś. Ryby morskie dostarczają nam również ważnego w diecie jodu, a dodatkowo są bardzo dobrym źródłem witamin A i D oraz witamin z grupy B – dodaje Agnieszka Piskala. Zakup świeżej i zdrowej ryby to dla wielu nie lada wyzwanie. Chcąc nabyć odpowiednie jakościowo mięso ryb należy kierować się w sprawdzone i zaufane miejsca, w których zazwyczaj dostawy określone są na konkretne dni tygodnia. Dobrym rozwiązaniem jest również kupowanie przygotowanych już przekąsek czy posiłków od sprawdzonego producenta. – Osoby, które nie wiedzą, gdzie kupić świeżą rybę bądź nie mają czasu gotować, mogą bez obaw sięgać po gotowe przekąski rybne. Przed zakupem warto jest jednak sprawdzić, skąd producent pozyskuje ryby i czy posiada certyfikaty – zaznacza Piskała. Na półkach sklepowych możemy znaleźć szeroki asortyment przetworów rybnych, dlatego warto dokonywać przemyślanych wyborów. Polacy jedzą zdecydowanie za mało ryb, przez co nie dostarczają swojemu organizmowi wielu składników odżywczych. Czas najwyższy, aby zmienić te przyzwyczajenia i sięgać po pyszne i sprawdzone produkty.