reklamacja

Artykuły - Reklamacja (61)

Filmy - Reklamacja (4)

  • Nieudany bal sylwestrowy można zareklamować

    Federacja Konsumentów przypomina, że w przypadku niezgodnej z umową zabawy sylwestrowej, można ją zareklamować. Organizator ponosi też odpowiedzialność za zniszczone lub zagubione rzeczy osobiste pozostawione w szatni. Również biuro podróży, które organizuje kilkudniowy wyjazd połączony z zabawą noworoczną, musi uwzględnić reklamację w przypadku niedotrzymania warunków umowy. Średnia zadeklarowana kwota, którą Polacy wydali na przedsylwestrowe przygotowania, wynosi 680 zł. Federacja Konsumentów przypomina, że prawa w zakresie ochrony konsumentów obowiązują również w przypadku zorganizowanej imprezy sylwestrowej, dlatego warto zawczasu pisemnie ustalić z organizatorem jej harmonogram i warunki. Konsument niezadowolony z organizacji imprezy sylwestrowej może ją zareklamować, powołując się na art. 560 Kodeksu cywilnego. Zdaniem prawnika najlepiej jak najszybciej złożyć pisemną reklamację u organizatora, domagając się proporcjonalnego do niedogodności zwrotu gotówki.
  • Sprawdź, kiedy możesz zwrócić towar

    Konsumenci często mylą pojęcia zwrotu i reklamacji. Myślą, że sklep ma obowiązek przyjąć towar nawet, jeżeli nie jest on wadliwy. Jednak okazuje się, że różnica między tymi dwoma pojęciami jest ogromna. Na czym polega? - Jeżeli kupujemy w sklepie tradycyjnym to przedsiębiorca, czyli sklep, nie ma obowiązku przyjmowania zwrotu towaru pełnowartościowego. Natomiast może ustanowić takie reguły, zgodnie z którymi my możemy zwrócić towar, z którym jest wszystko w porządku w jakimś ustalonym przez niego terminie, albo dokonać wymiany takiego towaru – mówi Ernest Makowski z Biura Prasowego UOKiK. Jeżeli towar posiada wadę, to konsument ma prawo złożyć reklamację z tytułu rękojmi. Na złożenie takiej reklamacji ma dwa lata od momentu wydania towaru. Warto pamiętać o tym, że towary przecenione podlegają reklamacji na tej samej zasadzie jak produkty pełnowartościowe. Jak mówi Ernest Makowski, jeżeli obniżka towaru nastąpiła ze względu na jakąś wadę, to nie mamy prawa składać reklamacji z powodu właśnie tej usterki. Możemy natomiast zareklamować produkt, jeżeli będzie on miał jakąkolwiek inną wadę, o której nie wiedzieliśmy, bądź o której nie byliśmy poinformowani w momencie dokonywania zakupu.
  • Polacy chętnie robią zakupy za granicą

    Sezon wyprzedaży trwa, również w innych krajach UE, a Polacy coraz chętniej z nich korzystają. Kupując w Paryżu, Mediolanie czy Londynie mamy takie samo prawo do złożenia reklamacji jak w Polsce – przypomina Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta. – Warto pamiętać, że w państwach Unii Europejskiej obowiązuje nas to samo prawo, co w Polsce – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Małgorzata Cieloch, rzeczniczka Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta. – Jeżeli kupujemy rzecz, która nie jest żywnością, ani nieruchomością, to mamy dwa lata od daty zakupu na złożenie reklamacji.
  • Gdy sylwester się nie uda – możesz reklamować!

    W tym roku co dziesiąty Polak spędzi sylwestra na balu lub zorganizowanej imprezie w lokalu. Każdy, kto nie będzie z niej zadowolony, ma prawo do reklamacji. Warunek jest jeden: musi udowodnić, że jej organizator nie wywiązał się z tego, co wcześniej deklarował. - Każdą usługę możemy reklamować. Najważniejsze jednak jest to, żebyśmy przede wszystkim już na etapie zawarcia umowy zadbali o to, by w tej naszej umowie czy gdziekolwiek indziej było określone, co powinno być w jej ramach wykonane - mówi Agencji Informacyjnej Newseria Michała Herde, prezes Federacji Konsumentów.