InteriaTV - oszustwa

Filmy - Oszustwa (13)

  • "Czytniki kart", czyli nowoczesne oszustwa

    Nowoczesne rozwiązania ułatwiają nasze życie. Bywają jednak używane przez złodziei, którzy bardzo często wykorzystują je do sprytnego wyłudzenia danych z naszej karty. Mogą to zrobić dzięki aplikacji na telefonie komórkowym. Dr Maciej Kawecki pokazał, jak działa taka aplikacja. (Dzień Dobry TVN/x-news)
  • Oszustwa na koronawirusa. Na czym polegają?

    Europejski Urząd Policji Europol ostrzegł, że oszuści żerujący na lęku przed koronawirusem oferują ludziom fałszywe maski, lekarstwa, testy na SARS-CoV-2, a nawet szczepionki. Jak się nie dać? O kwestiach prawnych w przypadku tego typu oszustw opowiedział prawnik Przemysław Ligęzowski. (Dzień Dobry TVN/x-news)
  • Gdy oszuści podszywają się pod instytucje bankowe: Jak się chronić, rady dla przedsiębiorców

    Aż 44% ataków phishingu to przypadki, gdy oszuści podszywają się pod instytucje bankowe, sklepy online i narzędzia do płatności online. W większości są to popularne rozwiązania biznesowe w relacjach B2C. W ostatnich dniach głośnym echem odbił się wyciek danych z jednego ze znanych sklepów internetowych. Kolejne banki publikowały także ostrzeżenia przed fałszywymi mailami, wyłudzającymi dane od klientów
  • Uważasz, że sklep cię oszukał? Dobrze się zastanów

    Chcesz wnieść do sklepu reklamację, poinformować na forum lub w mediach społecznościowych, ponieważ uważasz, że zostałeś oszukany? Zanim jednak ten fakt skomentujesz, dobrze się zastanów.
  • Jak walczyć z oszustwami w pracy?

    Trwają prace legislacyjne nad uregulowaniem sytuacji prawnej tzw. sygnalistów, czyli osób, które decydują się na ujawnienie nieprawidłowości w miejscu pracy. Status sygnalisty będzie przyznawał prokurator. Ochrona będzie polegała między innymi na braku możliwości zwolnienia pracownika bez zgody prokuratora.
  • SPORTrix: Najbardziej nieuczciwe zagrania

    Od dziecka mówi się nam, że prawda zawsze wyjdzie na jaw, a kłamstwo ma krótkie nogi. Nie zawsze zdają sobie sprawę z tego sportowcy, którzy, by zdobywać laury, uciekają się do różnych oszustw. Zapraszamy do obejrzenia najbardziej nieuczciwych zagrań w historii sportu! Program Sportrix prowadzi dla Was Turpat. Pozostałe odcinki serii znajdziecie też TUTAJ PREMIERA W INTERII W KAŻDĄ ŚRODĘ O 19:00.
  • Uwaga na telefoniczne oszustwo

    Zamiast niższego abonamentu za telefon czasami płacimy więcej. Obiecywana zniżka niekiedy okazuje się fikcją, a firma zarabia na wprowadzaniu klientów w błąd – ostrzega Urząd Komunikacji Elektronicznej, który co roku otrzymuje wiele skarg od konsumentów oszukanych przez nieuczciwych operatorów. Komentuje Dawid Piekarz, rzecznik prasowy UKE.
  • Zapłaciła za dzieło sztuki, a dostała marną podróbkę!

    Sklep internetowy to prawdziwy raj, jeśli chodzi o możliwość dokonywania nadużyć i oszustw. Nieuczciwi właściciele wykorzystują fakt, że klient nie może dotknąć i sprawdzić towaru przed zakupem, dlatego zdjęcia produktów znacznie różnią się od tego, za co konsument płaci. Jeśli - podobnie jak bohaterka filmiku - padliście ofiarą nieuczciwych e-sprzedawców, pamiętajcie, że prawo jest po waszej stronie! Zobaczcie, jak i gdzie szukać pomocy.
  • Tak oszukują nas producenci samochodów!

    Eksperci i działacze organizacji pozarządowych kwestionują procedury stosowane do obliczeń emisji dwutlenku węgla przez samochody. Okazuje się, że producenci aut stosują szereg sztuczek, by w testach ich pojazdy prezentowały się bardziej "ekologicznie". W ruch idą specjalne smary, odłączany jest akumulator, demontowane są lusterka boczne... Później okazuje się, że zakupione auto ma znacznie większą emisję CO2 niż deklarowana. Problem ten jest o tyle istotny, że w wielu krajach UE zakup proekologicznych pojazdów jest premiowany ulgami podatkowymi dla firm. Niemniej ważna jest kwestia zwykłej uczciwości wobec klienta. Czy producenci powinni postępować w ten sposób? Sprawą zajął się już Parlament Europejski.
  • Rośnie liczba skarg na nieuczciwych dostawców prądu

    Do Urzędu Regulacji Energetyki zgłasza się coraz więcej osób, które zostały oszukane przez nieuczciwych akwizytorów, oferujących zmianę dostawcy energii elektrycznej. W umowach, które podsuwane są klientom do podpisu, często ukryte są wysokie kary za zerwanie umowy, opłaty za wystawienie faktury czy usługi, z których klient wcale nie chce i nie musi korzystać. - Mówimy tu już o poziomie kilkuset, jeśli nawet nie tysiącu klientów, którzy mają wątpliwości, czy nie zostali wprowadzeni w błąd przez nowego sprzedawcę, czyli skala niemała - mówi Agencji Informacyjnej Newseria prezes Urzędu Regulacji Energetyki Marek Woszczyk.