orzechy

Artykuły - Orzechy (147)

  • Porcja na śniadanie

    Porcja na śniadanie

    Choć są ciężkostrawne, powinniśmy je przegryzać codziennie w niewielkich ilościach. Orzechy są źródłem kwasów tłuszczowych jedno- i wielonienasyconych. Przyczyniają się tym samym do obniżenia złego cholesterolu.
  • Pobudzają fale mózgowe

    Pobudzają fale mózgowe

    Konsumpcja orzechów sprzyja zwiększeniu częstotliwości fal mózgowych związanych z kluczowymi funkcjami organizmu, w tym funkcjami poznawczymi i odpornościowymi – twierdzą naukowcy z Loma Linda University Health (USA).
  • Porcja na śniadanie

    Porcja na śniadanie

    Choć są ciężkostrawne, powinniśmy je przegryzać codziennie w niewielkich ilościach. Orzechy są źródłem kwasów tłuszczowych jedno- i wielonienasyconych. Przyczyniają się tym samym do obniżenia złego cholesterolu.
  • Zamiast kanapki z szynką

    Zamiast kanapki z szynką

    Drobna zmiana, a tyle korzyści. Wystarczy porcję mięsa czerwonego lub przetworzonego zastąpić orzechami lub fasolą, by szanse na uniknięcie zawału czy udaru znacznie wzrosły.
  • Orzechy dla przyszłych mam

    Orzechy dla przyszłych mam

    Dzieci, których matki jadły orzechy podczas ciąży, rzadziej mają alergię na orzechy.
  • Mogą powstrzymać nowotwór

    Mogą powstrzymać nowotwór

    Naukowcy dowiedli, że orzechy mogą hamować wzrost komórek nowotworowych. To kolejny dowód na prozdrowotne działanie tej grupy produktów.
  • Karmienie małych dzieci produktami orzechowymi chroni przed alergią

    Karmienie małych dzieci produktami orzechowymi chroni przed alergią

    Nie należy zabraniać małym dzieciom spożywania produktów orzechowych, lepiej je nawet do tego zachęcać. Wczesne karmienie nimi może uchronić je przed alergią na orzechy – wykazały badania opublikowane przez „New England Journal of Medicine”.
  • Garść orzechów dziennie chroni przed wieloma chorobami

    Garść orzechów dziennie chroni przed wieloma chorobami

    ​Spożywanie około 20 gramów orzechów dziennie zmniejsza ryzyko chorób serca, nowotworów oraz innych problemów zdrowotnych - poinformowali brytyjscy i norwescy naukowcy na łamach pisma "BMC Medicine".
  • Orzechy przedłużają życie

    Orzechy przedłużają życie

    Codzienne spożywanie pół garści orzechów wyraźnie obniża ryzyko przedwczesnej śmierci.

Filmy - Orzechy (24)

  • Są kaloryczne, ale bardzo zdrowe. Jakie wybrać, aby nie przytyć?

    Orzechy są uważane za najzdrowszą bakaliową przekąskę, mimo że mają bardzo dużo kalorii. Chronią serce i mózg dzięki zawartości nienasyconych kwasów tłuszczowych i witaminy E. Pomagają obniżyć poziom złego cholesterolu i łagodzą stres.Orzechów nie można jednak jeść za dużo, bo mają więcej kalorii od czekolady! Jedna garstka mniejszych orzeszków czy kilka dużych dziennie – to ilość wystarczająca i bardzo mile widziana przez organizm.
  • Rodzina królewska zrobiona z... orzeszków. Podobni?

    Stworzenie tego dzieła zajęło... aż 362 godziny! Artysta Steve Casino postanowił przedstawić jak może wyglądać wielki dzień księcia Harry'ego i Meghan Markle. Cała rodzina królewska zrobiona jest z orzeszków. Podobni? (STORYFUL/x-news)
  • Arbuz z ogórkiem i orzechami - doskonała sałatka

    Sałatka z arbuzem w wersji wytrawnej - to nie żart! Soczysty, wyrazisty w smaku, a jednocześnie lekki i zdrowy arbuz to doskonała podstawa do każdej sałatki. Do naszej dodano włoskie orzechy, soczyste ogórki, a wszystko doprawiono mocną fetą i przyprawami - będziecie zaskoczeni tym smakiem. Idealnie sprawdza się zwłaszcza latem!
  • Panierowany filet z kurczaka w orzechowej panierce

    Panierowany filet z kurczaka to jedno z najbardziej pospolitych dań obiadowych. Można je w prosty sposób urozmaicić, zamieniając zwykłą panierkę na orzechową. Filet z kurczaka panierowany w orzechach jest słodszy i delikatniejszy w smaku.