małe sklepy

Artykuły - Małe sklepy (18)

Filmy - Małe sklepy (4)

  • Urzędnicy chcą decydować, w którym sklepie robimy zakupy

    Urzędnicy nie powinni decydować, w którym sklepie robimy zakupy. Jednak do tego właśnie prowadzą różne propozycje rządu, w których próbuje się preferować małe sklepy kosztem dużych. Takie działania są niekorzystne dla konsumentów, ale także dla budżetu państwa: - Osoba zatrudniona w dużej firmie generuje trzy razy większe wpływy dla finansów publicznych niż osoba pracująca w mikroprzedsiębiorstwie - mówi Aleksander Łaszek, główny ekonomista FOR.
  • Mniejsze sklepy, nie dyskonty, będą napędzać handel

    Klienci coraz częściej wybierają zakupy w sklepach typu convenience, kosztem sklepów wielkopowierzchniowych. Choć supermarkety i dyskonty wygenerowały w ubiegłym roku ponad 50 proc. wartości sprzedaży osiągniętej na rynku artykułów spożywczych, to w siłę rosną mniejsze sklepy. Przyszłością branży jest e-handel – w ciągu 10 lat w ten sposób zakupy może robić nawet 30 proc. klientów. Komentuje Dariusz Winek, główny ekonomista Banku Gospodarki Żywnościowej.
  • Sklepów ubywa, ale handel rośnie

    Wyniki handlu zależą od tego, ile mają do wydania klienci indywidualni. Ponieważ planujemy wzrost PKB, szacujemy, że handel detaliczny będzie rósł w tempie jednocyfrowym, około 6 proc. rocznie – prognozuje w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Artur Tomaszewski, prezes zarządu DNB Bank Polska.
  • 2014 rok to kolejne upadki małych sklepów

    To będzie kolejny trudny rok dla małych sklepikarzy i należy spodziewać się ich dalszych upadków. Szansą na ich przetrwanie jest integracja, wchodzenie we franczyzę czy w segment sklepów typu convenience, czyli zlokalizowanych blisko klientów i oferujących dodatkowe usługi, np. ciepłe jedzenie. Komentuje Maciej Ptaszyński z Polskiej Izby Handlu.