kwasy omega-3

Artykuły - Kwasy omega-3 (3)

  • Cochrane: Suplementy diety z kwasami omega-3 nic nie dają

    Cochrane: Suplementy diety z kwasami omega-3 nic nie dają

    Zażywanie suplementów diety z kwasami omega-3 jest często reklamowane jako właściwy sposób ochrony serca. Najnowsze badania naukowe przeprowadzone przez Cochrane Collaboration, międzynarodową organizację specjalizującą się w badaniu takich przypadków, wykazały, że substancje te mają niewielki wpływ na nasze życie.
  • Rybne kwasy omega-3 są najlepsze

    Rybne kwasy omega-3 są najlepsze

    Naukowcy z kanadyjskiego Uniwersytetu Guelph przekonują, że kwasy omega 3 pochodzące z ryb są ośmiokrotnie skuteczniejsze w zapobieganiu rozwojowi nowotworów w porównaniu z kwasami omega 3 pochodzenia roślinnego. Ich wnioski publikuje "Journal of Nutritional Biochemistry".
  • Cenniejszy niż sądzono

    Cenniejszy niż sądzono

    Neuroprotektyna D1 (NPD1), pochodna kwasu dokozaheksaenowego (DHA) pomaga chronić komórki nerwowe oraz komórki siatkówki po udarze niedokrwiennym mózgu - wynika z badań opublikowanych w piśmie "Cell Death and Differentiation".

Filmy - Kwasy omega-3 (3)

  • Przepisy na potrawy bogate w kwasy omega-3

    W kuchni programu dietetyk razem z kucharzem Piotrem Kucharskim przygotowała potrawy bogate w kwasy omega-3. Na stole pojawiły się potrawy takie, jak: baba ghanoush z pietruszką i orzecham, ceviche z łososia wędzonego na zimno z ogórkiem, marynowany łosoś, tarta orzechowa oraz orzechy w chilli, czosnku i rozmarynie. (Dzień Dobry TVN/x-news)
  • Dietetyk o różnicach między kwasami omega-3 i omega-6

    Dietetyk Aneta Łańcuchowska opowiedziała o różnicach między kwasem omega-3 a kwasem omega-6, odpowiedziała na pytanie, czym tak właściwie są te popularne tłuszcze oraz zwróciła uwagę na to, jakie tłuszcze są dla nas najzdrowsze (Dzień Dobry TVN/x-news)
  • Kwasy omega-3: gdzie je znajdziesz oprócz ryb?

    Czy w twoim jadłospisie znajduje się dostatecznie dużo nienasyconych kwasów tłuszczowych? Są one niezbędne dla rozwoju ośrodkowego układu nerwowego. Jeśli chcesz, aby twój organizm funkcjonował właściwie, dowiedz się, gdzie ich szukać. Nienasycone kwasy tłuszczowe są uważane za witaminę. Nie mogą być wytwarzane w organizmie, dlatego musimy dostarczać ich z pożywieniem. – Chodzi o kwasy omega-6 i omega-3. O ile te pierwsze znajdziemy w wielu pokarmach, o tyle źródła tych drugich nie są już tak liczne – zauważa prof. dr hab. Piotr Socha z Centrum Zdrowia Dziecka. Bogate w kwasy omega-3 są niektóre tłuszcze roślinne, takie jak np. olej rzepakowy. – Używać go w kuchni powinien każdy. Szczególnie ważne jest to jednak dla przyszłych mam, które muszą nie tylko dbać o siebie, lecz także zapewniać wszystkie najważniejsze składniki odżywcze dzieciom rozwijającym się w ich łonach – podkreśla ekspert.