infrastruktura drogowa

Artykuły - Infrastruktura drogowa (3)

  • Rzeki staną się poważną konkurencją dla dróg i kolejnictwa? Nadchodzą wielkie zmiany

    Rzeki staną się poważną konkurencją dla dróg i kolejnictwa? Nadchodzą wielkie zmiany

    Transport w Polsce z reguły korzysta z suchego lądu. Udział przewozów wodnych w całej branży to tylko 0,4 proc. Drogi mają ponad 80 proc. tego tortu, kolej - 18 proc. Za to w Holandii pływa 30 proc. towarów, a w Niemczech - ponad 12 proc. Tymczasem nasz rząd zapowiada duże inwestycje, które wzmocnią żeglugę śródlądową. Na realne efekty będzie trzeba poczekać 10-15 lat. Ale jeżeli wszystko uda się, zgodnie z zapowiedziami, to rodzimy biznes i gospodarka wiele na tym zyskają. Na rzekach nie ma korków, zatem można jednorazowo przewozić duże ładunki. Obecnie są to głównie towary masowe, m.in. węgiel.
  • Infrastruktura nadaje ton. Miliardy popłyną na drogi i kolej

    Infrastruktura nadaje ton. Miliardy popłyną na drogi i kolej

    Rok 2015 ma być rekordowy pod względem nakładów na modernizację linii kolejowych. Rozpoczną się też prace budowlane przy wielu nowych drogach szybkiego ruchu.
  • Unibep podpisał umowę na budowę infrastruktury drogowego przejścia granicznego w Połowcach.

    Raport bieżący nr 35/2014Podstawa Prawna: Art. 56 ust. 1 pkt 1 Ustawy o ofercie - informacje poufneZarząd UNIBEP S.A. ("Emitent") informuje, że w dniu 02 czerwca 2014 podpisał umowę na roboty budowlane związane z budową infrastruktury drogowego przejścia granicznego w Połowcach – etap II oraz budowę ogrodzenia zewnętrznego i wygrodzeń wewnętrznych. Zamawiającym jest Wojewoda Podlaski. Zamówienie obejmuje między innymi: roboty drogowe, rozbiórkowe, odwod

Filmy - Infrastruktura drogowa (1)

  • Coraz mniej inwestycji drogowych – co czeka polską infrastrukturę?

    Diametralnie spadła ilość nowych kontraktów na budowę dróg w stosunku do zeszłego roku. Obecnie Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ma w ręku podpisane umowy na budowę 70 km dróg. W porównaniu z zeszłorocznymi 450 kilometrami to bardzo duże przyhamowanie. Eksperci wskazują na dwie przyczyny zaistniałej sytuacji. Po pierwsze są to rosnące koszty budowy – wynikające głównie z drożejących produktów budowlanych i zwiększających się kosztów pracowniczych.