gazetki promocyjne

Artykuły - Gazetki promocyjne (25)

  • Badanie: Polacy wciąż mocno ufają sklepowym gazetkom. Wierzą, że dzięki nim kupują taniej i więcej

    Badanie: Polacy wciąż mocno ufają sklepowym gazetkom. Wierzą, że dzięki nim kupują taniej i więcej

    Prawie połowa badanych konsumentów uważa, że gazetki to ważne źródło informacji. Blisko 40 proc. osób sprawdza w nich tylko to, czym konkretnie się interesuje. Z kolei niespełna 30 proc. ankietowanych czyta całą publikację od początku do końca.
  • W czasie pandemii sklepy wydały więcej gazetek z promocjami. Zwiększyły też powierzchnię, ale za to obcięły ilość stron

    W czasie pandemii sklepy wydały więcej gazetek z promocjami. Zwiększyły też powierzchnię, ale za to obcięły ilość stron

    Z cyklicznej analizy zespołu AdRetail Inspirio wynika, że podczas pandemii liczba drukowanych gazetek wzrosła o blisko 13 proc., szczególnie w dyskontach. Jednocześnie ubyło ponad 7 proc. stron. Najmocniej ograniczyły ich ilość hipermarkety. Natomiast powierzchnia promocyjna zwiększyła się o 12,5 proc., najbardziej w dyskontach. Jednak eksperci twierdzą, że ww. wyniki są jedynie krótkotrwałą strategią sieci, przyjętą na czas izolacji społecznej. I dodają, że jeszcze w tym miesiącu powróci ogólny trend spadkowy, obejmujący wszystkie obserwowane parametry.
  • Najnowsze dane potwierdzają: Na rynku widać zmianę strategii. Kurczy się rynek papierowych gazetek

    Najnowsze dane potwierdzają: Na rynku widać zmianę strategii. Kurczy się rynek papierowych gazetek

    W ub.r. w porównaniu z 2018 r. zniknęło z rynku 9,3 proc. papierowych gazetek. Ilość stron zmniejszyła się o 3,4 proc., a powierzchnia aż o 17,5 proc. O spadkach w dużym stopniu zadecydowały hurtownie, supermarkety oraz drogerie i apteki. Z kolei sklepy z artykułami dla dzieci i hipermarkety zwiększyły wszystkie powyższe parametry.
  • Najnowsze dane potwierdzają: Na rynku widać zmianę strategii. Kurczy się rynek papierowych gazetek

    Najnowsze dane potwierdzają: Na rynku widać zmianę strategii. Kurczy się rynek papierowych gazetek

    W ub.r. w porównaniu do 2018 r. zniknęło z rynku 9,3% papierowych gazetek. Ilość stron zmniejszyła się o 3,4%, a powierzchnia - aż o 17,5%. O spadkach w dużym stopniu zadecydowały hurtownie, supermarkety oraz drogerie i apteki. Z kolei sklepy z art. dla dzieci i hipermarkety zwiększyły wszystkie powyższe parametry.
  • Sklepy podczas pandemii ograniczyły wydawanie gazetek. Ale promocji jest prawie tyle samo

    Sklepy podczas pandemii ograniczyły wydawanie gazetek. Ale promocji jest prawie tyle samo

    Sieci handlowe oferujące towary FMCG zmniejszyły liczbę gazetek promocyjnych o blisko 22 proc., porównując wyniki z tzw. narodowej kwarantanny i z analogicznego okresu ubiegłego roku. Ograniczenia dotyczyły sklepów cash&carry, convenience, hipermarketów, a także supermarketów. Na plusie były tylko hurtownie i dyskonty. Natomiast spadek liczby promocji wyniósł zaledwie 2 proc. Największy zanotowały sieci cash&carry i convenience. Z kolei wzrosty widać było w hurtowniach i w dyskontach.
  • Gazetki w sklepach "roznoszą" koronawirusa? Eksperci nie mają dobrych informacji dla konsumentów

    Gazetki w sklepach "roznoszą" koronawirusa? Eksperci nie mają dobrych informacji dla konsumentów

    Wszystkie przedmioty w sklepie, których dotykają klienci, mogą być potencjalnym nośnikiem nowego wirusa. Problem ten dotyczy nie tylko wózków, koszyków, różnych towarów, ale także gazetek handlowych.
  • Rewolucja! Sprzedaż za pośrednictwem e-gazetek stanie się faktem

    Rewolucja! Sprzedaż za pośrednictwem e-gazetek stanie się faktem

    Szacuje się, że w tym roku wydatki na reklamę online w publikacjach promocyjnych wzrosną o 20 proc., a zasięgi serwisów i aplikacji gazetkowych - o 10 proc. Z kolei popularność tradycyjnych wydań nie spadnie tak drastycznie, jak wcześniej zakładały prognozy niektórych ekspertów. Projektanci e-usług zyskają też nowe możliwości.
  • Polacy chętnie korzystają z telefonów w komunikacji miejskiej. Głównie sięgają po politykę i plotki

    Polacy chętnie korzystają z telefonów w komunikacji miejskiej. Głównie sięgają po politykę i plotki

    Niemal co druga osoba używa telefonu podczas jazdy komunikacją publiczną. Sześciu na dziesięciu pasażerów przeznacza na to od dwóch do pięciu minut. Ci, którzy tego nie robią, podkreślają, że powodem jest brak dobrego i szybkiego Wi-Fi. Z kolei pretekstem do korzystania z tego typu urządzeń jest oszczędność czasu. Co piąty badany deklaruje, że głównie sprawdza wiadomości ze świata polityki. Nieznacznie mniej rodaków czyta portale rozrywkowe i plotkarskie, a także przegląda media społecznościowe.
  • Badanie: Konsumenci wyraźnie zmieniają nawyki. E-gazetki mocno zyskują na znaczeniu

    Badanie: Konsumenci wyraźnie zmieniają nawyki. E-gazetki mocno zyskują na znaczeniu

    Zwolennicy tradycyjnych gazetek czytają je średnio przez niecałą minutę. Wśród klientów dyskontów najwięcej osób poświęca na to nawet ponad 10 min. W hipermarketach najczęściej jest to 5-10 minut, a w supermarketach i sieciach convenience - poniżej 60 sekund.
  • E-gazetki idą w górę. Eksperci: Wyraźnie widać, że papier jest w odwrocie

    E-gazetki idą w górę. Eksperci: Wyraźnie widać, że papier jest w odwrocie

    Według najnowszego badania, tradycyjne gazetki mają 50 proc. zwolenników, a ich elektroniczne odpowiedniki - nieco ponad 40 proc. Papierowe wydania szczególnie interesują klientów dyskontów - 62 proc., a także hipermarketów - 57 proc. Z kolei e-wersje zwykle preferują konsumenci supermarketów - 51 proc., jak również sieci convenience - 45 proc. W tym ostatnim formacie jest też najwięcej osób, które nie mają wyrobionego zdania - 21 proc.

Filmy - Gazetki promocyjne (3)

  • Tajemnice gazetek promocyjnych. Dlaczego ludzie tak chętnie je czytają?

    Rocznie w Polsce drukuje się ok. 6 miliardów gazetek promocyjnych najróżniejszych sklepów. Oznacza to, że na każdego Polaka przypada 150 sztuk rocznie. Dlaczego je czytamy? Czy gazetki promocyjne faktycznie są nam potrzebne? O tym, dlaczego Polacy czytają sklepowe ulotki, w studiu „Dzień Dobry TVN” opowiedział ekspert od technik sprzedażowych Marek Borowiński. (Dzień Dobry TVN/x-news)
  • Wyniki III edycji Programu AdRI: Lidl, Intermarche, Carrefour i Żabka ponownie z najlepszymi gazetkami na rynku

    Na początku marca br. poznaliśmy laureatów 3. już edycji Programu AdRetail Inspirio (AdRI). Tym razem aż 13 członków kapituły oceniało materiały promocyjne z całego ubiegłego roku, w tym ze wszystkich dyskontów, supermarketów, hipermarketów oraz sieci convenience. Łącznie przeanalizowano ponad 4 tys. publikacji. Miały one w sumie 43 mln cm kw. powierzchni i przeszło 72 tys. stron. I tak w poszczególnych segmentach zwyciężyły publikacje Lidl, Intermarche, Carrefour i Żabka.
  • Sonda: Ponad połowa konsumentów traktuje gazetki sieci handlowych jako przydatne źródło informacji

    52% uczestników sondy wskazuje gazetkę promocyjną jako przydatne narzędzie do poszukiwania promocji. Konsumenci wyjaśniają, że korzystają z publikacji, gdy chcą wybrać dla siebie odpowiednie produkty w najbardziej przystępnych cenach. Takie działanie zdecydowanie ułatwia im podejmowanie decyzji zakupowych.