e-commerce

Artykuły - E-commerce (166)

  • Handel na dobre przeniósł się do sieci

    Handel na dobre przeniósł się do sieci

    Pandemia COVID-19 zapoczątkowała nową erę zachowań konsumenckich. Aż 68 proc. respondentów potwierdziło, że dokonało większych zakupów w sieci w tym czasie.
  • Polacy coraz chętniej kupują w sieci

    Polacy coraz chętniej kupują w sieci

    Polacy coraz chętniej kupują w internetowej sieci. To efekt pandemii, który - wszystko na to wskazuje - pozostanie z nami na dłużej. W sklepach internetowych kupuje co szósty Polak.
  • E-commerce w praktyce

    E-commerce w praktyce

    Eksperci szacują, że jeszcze w tym roku e-commerce w Polce może osiągnąć wartość od 100 do 120 mld zł. Zakłada się, że do roku 2025 tempo wzrostu będzie co najmniej 20 procentowe[I].
  • Handel przenosi się do sieci

    Handel przenosi się do sieci

    Covid-19 zatrzymał ważne sektory gospodarki, a tysiące firm odczuło duże spadki przychodów i musiało zwolnić pracowników. Cyfrowe technologie wydają się jednak odporne na kryzys, a internetowy handel wręcz zyskuje w czasie pandemii - zauważają eksperci.
  • Handel. Nie będzie powrotu do normalności

    Handel. Nie będzie powrotu do normalności

    Kryzys wywołany koronawirusem przyspieszył rozwój e-commerce o kilka lat. Nagle całe zainteresowanie zakupami przeniosło się do internetu, co było ogromnym wyzwaniem logistycznym. Klienci przerzucili się na inny kanał, ale na tym zmiany nawyków się nie skończyły. Widoczna jest tendencja do ograniczania konsumpcjonizmu i do oszczędzania.
  • Oponeo. Sprzedaż opon w sieci odporniejsza na kryzys

    Oponeo. Sprzedaż opon w sieci odporniejsza na kryzys

    Oponeo, internetowy dystrybutor opon i felg, zanotował w marcu spadek przychodów o 8 proc., ale już kwiecień przyniósł 5-proc. wzrost sprzedaży. Spółka ocenia, że rozwinięta działalność e-commerce daje firmie pewną przewagę rynkową w okresie pandemii koronawirusa.
  • Handel w internecie notuje ogromne wzrosty

    Handel w internecie notuje ogromne wzrosty

    Handel w internecie notuje wzrosty jak w grudniu. W niektórych kategoriach produktów sięgają nawet kilkuset procent.
  • Amazon wygrywa na pandemii. Z internetu zamawiamy więcej i coraz chętniej

    Amazon wygrywa na pandemii. Z internetu zamawiamy więcej i coraz chętniej

    Najnowszy raport opublikowany przez Amazon zdradza, iż firma bije kolejne rekordy. Liczba zamówień w czasie pandemii znacząco wzrosła, jednak nie obyło się także bez dodatkowych kosztów. Jak więc może wyglądać przyszłość zakupów online?
  • E-commerce: Kryzys to szansa na wejście w nową niszę, pod warunkiem, że szybko reagujesz

    E-commerce: Kryzys to szansa na wejście w nową niszę, pod warunkiem, że szybko reagujesz

    W czasie pandemii sprzedaż niektórych produktów w sieci wzrosła nawet o 600 proc. Dotyczy to np. kamerek internetowych, maszynek do strzyżenia, filtrów do wody oraz oczyszczaczy powietrza. Chcąc zarobić na kryzysie, trzeba monitorować trendy sprzed paru dni i działać błyskawicznie. Teraz nagle pojawiają się nowe nisze. Kto pierwszy je wypełni, ten dobrze zarobi.
  • Zapasy w czasie pandemii - sprzedaż konserw wzrosła o 2700 proc.

    Zapasy w czasie pandemii - sprzedaż konserw wzrosła o 2700 proc.

    Jak pokazują wyniki najnowszego raportu Izby Gospodarki Elektronicznej e-Commerce w czasie kryzysu 2020 - aby ograniczyć wychodzenie z domu i zabezpieczyć się na ewentualne braki produktów w sklepach, 49 proc. internautów wskazało, że zrobiło zakupy na czas kwarantanny. 55 proc. e-kupujących zrobiło większe zakupy środków czystości, a 48 proc. zadbało o zapasy żywności.

Filmy - E-commerce (6)

  • W ciągu 8 lat handel w internecie osiągnie 40 proc. całkowitej sprzedaży w skali globalnej

    Personalizacja, customer experience, sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe oraz analiza big data to główne czynniki, które w nadchodzącym czasie będą w największym stopniu decydować o kierunku rozwoju e-commerce. Do jej rozwoju przyczyni się również wprowadzony w marcu zakaz handlu w wybrane niedziele oraz rosnący udział kanału mobilnego, z którego na koniec tego roku może już pochodzić 70 proc. ruchu w sprzedaży internetowej.
  • Wartość polskiego rynku e-commerce wzrośnie w tym roku o 9 mld zł

    Polska branża e-commerce przeżywa prawdziwy rozkwit. Tylko w zeszłym roku jej wartość wyniosła 27 mld zł, a w tym szacowany jest wzrost o 9 mld! Bezpowrotnie minęły więc czasy, kiedy to Polacy obawiali się zakupów online.
  • Niemiecki ekspert szacuje, że większość mniejszych sklepów online zniknie z polskiego rynku w ciągu 5-10 lat

    Na polskim rynku e-commerce widoczne jest szybkie tempo rozwoju sklepów online. Jednak stacjonarne sklepy nie powinny czuć się zagrożone, ponieważ mają wiele atutów, których nie posiada ich konkurencja. Dodatkowo mogą także rozwinąć sprzedaż internetową, co da im przewagę. Szacuje się, że w naszym kraju działa ponad 12 tys. sklepów online. Powiększają one swoje przychody ze sprzedaży z roku na rok. 70% Polaków deklaruje, że przynajmniej raz zakupiło towar w sieci. Wartość rynku wynosi obecnie 20 mld złotych i rośnie. W związku z tym część stacjonarnych sklepów może odczuwać z ich strony ogromną presję i obawiać się o swoją przyszłość. Zdaniem Viktora Riemera, eksperta z jednej z największych na świecie firm badawczych, takie rozumowanie jest błędne, ponieważ e-sklepy ograniczają się jedynie do działalności internetowej. Ponadto większość mniejszych sklepów online zniknie z rynku w ciągu najbliższych 5-10 lat. Pozostaną wyłącznie największe firmy jak np. Amazon.
  • Prawo dotyczące zakupów w sieci będzie jednolite w całej UE

    Trochę obawiamy się unijnej dyrektywy konsumenckiej, gdyż nie do końca wiemy, w jaki sposób te przepisy będą interpretowane i jak będzie wyglądało ich wprowadzenie w życie. W tej chwili sprawa jest na agendzie organizacji zajmujących się prawami konsumenta oraz e-commerce w Polsce, zakładam więc, że tam zostaną wypracowane rozwiązania, które pozwolą pogodzić wymagania Unii Europejskiej i konsumentów z wygodą użytkownika i interesami samych sklepów – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Jakub Radkowski, doradca zarządu Merlin.pl.