błonnik

Artykuły - Błonnik (38)

  • Jak uniknąć udaru? Zadbaj o dietę bogatą w błonnik

    Jak uniknąć udaru? Zadbaj o dietę bogatą w błonnik

    Udar jest drugą najczęstszą przyczyną zgonów na świecie. Warto więc wprowadzić do codziennego menu produkty, które będą chronić przed nim nasz mózg niczym tarcza.
  • Błonnik – niezbędny składnik pokarmowy

    Błonnik – niezbędny składnik pokarmowy

    Błonnik ma ogromne znaczenie dla dobrego funkcjonowania ludzkiego organizmu. Dla wielu z nas stał się synonimem optymalnie pracujących jelit. Okazuje się, że ma zdecydowanie szerszy wpływ na procesy zachodzące w naszych komórkach.
  • Pyszne i zdrowe dary jesieni

    Pyszne i zdrowe dary jesieni

    Owoce i warzywa kuszą nas smakiem, aromatem i intensywnymi kolorami. Sprawdź, co zrobić, by także maluch je polubił i czerpał z nich to, co najlepsze.
  • Co jest najlepszym źródłem błonnika?

    Co jest najlepszym źródłem błonnika?

    Jak przekonują eksperci, błonnik zawarty w warzywach to jeden z kluczowych składników zdrowej, zbilansowanej diety. Spożywając go w dużych ilościach unikniemy wielu groźnych chorób oraz szybciej pozbędziemy się nadprogramowych kilogramów.
  • Błonnik: nie do przecenienia

    Błonnik: nie do przecenienia

    Przełom grudnia i stycznia to wyjątkowo trudny czas dla naszych trzewi. Poświątecznie przejedzeni usiłujemy po kilku dniach wcisnąć się w sylwestrowe kreacje, co bywa nie lada wyzwaniem.
  • Po co nam błonnik?

    Po co nam błonnik?

    Błonnik nie stanowi dla organizmu człowieka źródła energii, nie pełni też funkcji budulcowej, ani regulacyjnej. Zakwalifikowany jako nieodżywczy składnik balastowy naszej diety, nie ulega trawieniu i wchłanianiu. Ma jednak duże znaczenie dla prawidłowego funkcjonowania przewodu pokarmowego.
  • Błonnik – dlaczego jest ważny dla małego brzuszka?

    Błonnik – dlaczego jest ważny dla małego brzuszka?

    Po narodzinach dziecka nadchodzi czas na zadbanie o jego wrażliwy układ pokarmowy. Tę troskę należy kontynuować po skończeniu przez malucha 1. roku życia, m.in. dostarczając mu odpowiednią ilość błonnika.
  • Więcej nie znaczy lepiej

    Więcej nie znaczy lepiej

    Dysfunkcje jelit stają się w szybkim świecie XXI wieku plagą. Kiedyś jelito drażliwe było jednostką chorobową przypisaną mocno zestresowanym 30 i 40latkom. Dziś jest zmorą nawet wśród dzieci.
  • Błonnik zadba o nasze serce

    Błonnik zadba o nasze serce

    Do tej pory kojarzony był głównie z tym, że sprzyja zachowaniu dobrej sylwetki. Okazuje się, że ma inną, bardzo cenną zaletę: pomaga uniknąć choroby wieńcowej.
  • Dieta bogata w błonnik zwiększa szanse przeżycia po zawale serca

    Dieta bogata w błonnik zwiększa szanse przeżycia po zawale serca

    ​Naukowcy z Harvardu odkryli, że spożywanie dużych ilości błonnika zwiększa długoterminowe szanse na przeżycie osób po zawale serca.

Filmy - Błonnik (4)

  • Błonnik - dlaczego jest tak ważny dla organizmu i gdzie można go znaleźć?

    Nie ma dobrze zbilansowanej diety bez błonnika. Pod tą nazwą kryje się grupa substancji pochodzenia roślinnego. Nie są one rozkładane przez enzymy trawienne. Błonnik bywa inaczej nazywany włóknem pokarmowym. Ma bardzo duży wpływ na pracę układu pokarmowego, wspiera proces odchudzania, pomaga oczyścić organizm z toksyn oraz pozwala kontrolować poziom cukru we krwi. W jakich produktach można go znaleźć? Zdjęcia pochodzą z bazy x-bank gallery. (Agencja TVN/x-news)
  • Do czego potrzebny nam błonnik?

    - Powinniśmy spożywać około dwudziestu pięciu gramów błonnika w ciągu doby - powiedziała w "Dzień Dobry TVN" dietetyk Justyna Markowska. Jak to zrobić? Jakie są objawy tego, że w organizmie znajduje się zbyt duża ilość błonnika? (Dzień Dobry TVN/x-news)
  • Zdrowe batoniki - idealnie zastąpią słodycze ze sklepu!

    Owsiane batoniki od paru lat są hitem - to nie tylko pyszna przekąska, ale też cenne źródło błonnika i innych mikro- i makroelementów! W sklepie takie zdrowe batoniki kosztują krocie, dlatego warto zrobić je samemu w domu! Łatwość przepisu i szybkość jego przygotowania sprawi, że już nigdy nie zrobicie tego inaczej, a zdrowe, owsiane batoniki wejdą na stałe do waszego menu - to idealna alternatywa dla ciężkich, mocno nasyconych cukrem słodyczy ze sklepu!
  • Szklanka ziaren kukurydzy zaspokaja ponad 18 proc. dziennego zapotrzebowania na błonnik

    Kukurydza nieprzypadkowo nazywana jest złotem Indian. To nie tylko smaczne, lecz także bardzo zdrowe warzywo, które ze względu na zawartość wielu składników odżywczych powinno być elementem każdej zbilansowanej diety. Dietetycy podkreślają, że kukurydza jest doskonałym źródłem witamin, kwasu foliowego, wielu cennych minerałów, błonnika i antyoksydantów. Co ciekawe, w przeciwieństwie do innych warzyw, jej gotowanie jeszcze zwiększa ilość aktywnych przeciwutleniaczy. – 60–70 proc. ziarna kukurydzy to skrobia, czyli węglowodan złożony, który przede wszystkim gwarantuje nam energię i nasycenie na dłuższy czas. Poza tym kukurydza to również całkiem spora dawka błonnika. To jest ten błonnik rozpuszczalny, który pęcznieje w żołądku, dając uczucie sytości. Pęczniejąc w jelitach, poprawia przemianę materii, poprawia nasz metabolizm. Te dwa węglowodany złożone są więc bardzo korzystne zarówno dla naszego układu pokarmowego, jak i wpływają korzystnie na naszą glikemię – mówi Justyna Marszałkowska-Jakubik, dietetyk. Jedna szklanka ziaren kukurydzy zaspokaja ponad 18 proc. dziennego zapotrzebowania na błonnik. Ma to bardzo duże znaczenie w przypadku wszelkiego rodzaju problemów w funkcjonowaniu układu pokarmowego. Kukurydza zawiera również antyoksydanty. Przede wszystkim jest źródłem witaminy E oraz selenu.