Black Friday

Synonimy:
Czarny Piątek,
Inne znaczenia:
brak

Artykuły - Black Friday (76)

  • Szał zakupów w USA. Trwa "Black Friday"

    Szał zakupów w USA. Trwa "Black Friday"

    W Stanach Zjednoczonych rozpoczęło się zakupowe szaleństwo. Wszystko przez "Black Friday", czyli dzień promocji, rabatów i przecen rozpoczynający okres zakupów świątecznych.
  • Black Friday - niezbędnik na dzisiejsze zakupy

    Black Friday - niezbędnik na dzisiejsze zakupy

    Black Friday, czyli Czarny Piątek, oraz Cyber Monday wpisały się na dobre w konsumencki kalendarz Polaków. Okres ten oficjalnie otwiera przedświąteczny boom zakupowy. Promocja promocji jednak nie równa. Zdaniem ekspertów z UOKiK warto przygotować się do "polowania na okazje". Warto wiedzieć, do czego zobowiązani są sprzedawcy, a tym samym, jakie mamy prawa. Przypominają o nich wspólnie Europejskie Centrum Konsumenckie oraz Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
  • Jak nie dać się okraść podczas internetowych zakupów świątecznych

    Jak nie dać się okraść podczas internetowych zakupów świątecznych

    Wiele świątecznych ofert, wyglądających na wyjątkową okazję, to próba wyłudzenia danych, które przestępcy wykorzystają do opróżnienia naszego konta.
  • "Gazeta Wyborcza": Polski Black Friday lekko ściemniony

    "Gazeta Wyborcza": Polski Black Friday lekko ściemniony

    Black Friday po polsku to tylko chwyt marketingowy. Różnica cen: w porywach 3,5 proc. Jak się nie dać jutro nabrać na "okazje"? - zastanawia się czwartkowa "Gazeta Wyborcza".
  • Black Friday - czy naprawdę czekają na nas okazje

    Black Friday - czy naprawdę czekają na nas okazje

    Należy zastanowić się, czy dzięki Black Friday jako konsumenci naprawdę oszczędzamy, czy narażamy się na niepotrzebne wydatki - komentuje dr Mariusz Woźniakowski z Katedry Marketingu Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego.
  • Elektroniczne hity na Black Friday. Oto najciekawsze promocje

    Elektroniczne hity na Black Friday. Oto najciekawsze promocje

    Inspiracja amerykańskimi zwyczajami zatacza coraz szersze kręgi. Nikogo nie dziwi już świętowanie Halloween, sezon na pumpkin spice latte oraz Boxing Day, czyli dzień poświątecznych wyprzedaży. Promocyjne ceny zwykle rozpalają wyobraźnię tłumów, dlatego wyprzedażowe dni cieszą się szczególnym uznaniem. Z roku na rok coraz popularniejszy robi się Black Friday. Zobacz najlepsze promocje, które specjalnie dla nas wyłowili eksperci serwisu i aplikacji gazetkowej DING.
  • Black Friday. Jak nie dać się nabrać na fałszywe promocje elektroniki?

    Black Friday. Jak nie dać się nabrać na fałszywe promocje elektroniki?

    Czarny Piątek w USA to święto prawdziwych wyprzedaży. W Polsce bywa z tym różnie. Jak nie dać się nabrać na promocje, które tylko przypominają ciekawe oferty? Oto krótki poradnik.
  • W Black Friday dużo oszustów!

    W Black Friday dużo oszustów!

    Przełom listopada i grudnia to czas, w którym odnotowuje się aż o 18 proc. więcej prób oszustw niż w innych okresach roku; w tzw. czarny piątek rośnie ruch, ale konsumenci muszą być ostrożni, bo w zakupowym zamieszaniu bywają w ten dzień oszukiwani - ostrzegają eksperci w "Rzeczpospolitej".
  • Młodzi Polacy coraz sceptyczniej podchodzą do Black Friday. Twierdzą, że jest w tym więcej szumu niż korzyści

    Młodzi Polacy coraz sceptyczniej podchodzą do Black Friday. Twierdzą, że jest w tym więcej szumu niż korzyści

    Z badania serwisu DING i Hiper-Com Poland wynika, że 43 proc. młodych Polaków czeka na oferty w ramach Black Friday. 36 proc. nie oczekuje ich, a 21 proc. jest niezdecydowanych lub obojętnych. Aż 60 proc. respondentów kieruje się czystą oszczędnością. 21 proc. lubi korzystać z dużych promocji. 13 proc. interesuje się akcją z przyzwyczajenia. Sceptycy głównie podnoszą zarzut, że więcej jest wokół niej szumu niż realnych korzyści. Skarżą się też, że rabaty są małe lub coraz trudniej jest kupić coś w dobrej cenie. Z kolei łowcy okazji w tym roku chcą zapolować przede wszystkim na elektronikę - 49 proc. oraz na ubrania - 33 proc.
  • ​Czarny Piątek - trzeba uważać na internetowych oszustów podczas Black Friday

    ​Czarny Piątek - trzeba uważać na internetowych oszustów podczas Black Friday

    W związku ze zbliżającym się sezonem wyprzedaży z okazji Czarnego Piątku (29 listopada) cyberprzestępcy biorą na celownik klientów sklepów internetowych oferujących towary z kategorii moda, obuwie, prezenty, zabawki oraz biżuteria. Klienci, którzy w nadchodzących tygodniach będą szukali okazji w tych obszarach, powinni zachować ostrożność podczas dokonywania zakupów online.

Filmy - Black Friday (5)

  • Black Friday tematem Popołudniowej rozmowy w RMF FM

    Tematem dzisiejszej Popołudniowej rozmowy w RMF FM jest trwające dziś od rana szaleństwo Black Friday. Z naszymi gośćmi rozmawiamy o mechanizmach, które rządzą nami w dni największych wyprzedaży. Na co zwrócić uwagę w czasie intensywnych zakupów w sklepach? Czy jesteśmy w stanie powstrzymać się przed załadowaniem toreb produktami – przyznajmy – nie zawsze nam potrzebnych? A może takie podejście nam się po prostu opłaca? Zapraszamy do słuchania rozmowy Marcina Zaborskiego z jego gośćmi: Maciejem Chmielowskim z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów i dr. Pawłem Boguszewskim z Instytutu Biologii Doświadczalnej im. Nenckiego PAN.
  • W Polsce narasta konsumpcjonizm. Widać to szczególnie w Black Friday i przed świętami

    Nasilający się konsumpcjonizm można zaobserwować najlepiej w okresie przedświątecznym – chociażby w Black Friday, czyli Czarny Piątek, kiedy obroty sklepów potrafią wzrosnąć nawet o kilkaset procent. W opozycji do nadmiernego kupowania i gromadzenia dóbr stoi Fair Trade, czyli ruch sprawiedliwego handlu. Cieszy się rosnącą popularnością zarówno globalnie, jak i w Polsce, gdzie sprzedaż produktów z certyfikatem Fairtrade w ubiegłym roku wzrosła o 50 proc. Ekspertka wrocławskiej Wyższej Szkoły Bankowej podkreśla, że kluczowe dla jego rozwoju jest budowanie świadomości konsumentów.– W krajach rozwiniętych zdecydowanie można mówić o konsumpcjonizmie. Jest to trend, który generuje nadmierne kupowanie. Mówi się nawet o czymś takim jak fast-fashion, czyli „szybko, tanio i jak najwięcej”, i to jest zjawisko dotyczące krajów bogatych, rozwijających się. W Polsce zjawisko konsumpcjonizmu także występuje. Korzystamy z takich okazji, jak obniżki, promocje, więcej kupujemy. Jesteśmy krajem na dorobku, my chcemy więcej kupować, chcemy dogonić – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes dr Katarzyna Kulig-Moskwa, ekspert Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu.
  • Co zrobić, gdy w Black Friday przekroczymy budżet?

    Nowa sukienka, buty, płaszcz, sprzęt komputerowy, gadżety, biżuteria… W Black Friday sklepy kuszą ofertami specjalnymi. Co zrobić, gdy przekroczymy budżet albo okaże się, że pieniędzy na naszym koncie nie wystarczy na zapłacenie za zakupy w sieci?- Podczas wyprzedaży musimy pamiętać o tym, że gdy kupujemy taniej, nie oznacza to, że mamy mniej praw. Mamy wszystkie prawa konsumenckie, które są zawsze nam przypisane – mówi newsrm.tv Małgorzata Cieloch, rzecznik prasowy Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
  • Szał zakupów przerodził się w bitwę na pięści

    Promocje z okazji odbywającego się tuż po Święcie Dziękczynienia „Black Friday” potrafią zawrócić w głowie. Szał zakupów doprowadza niektórych do mało przemyślanych zachowań. Amatorski pojedynek w formule MMA w centrum handlowym jest wówczas bardzo prawdopodobny.