autostrady

Artykuły - Autostrady (748)

  • Od lipca ważna zmiana dla kierowców

    Od 1 lipca 2020 r. Szef Krajowej Administracji Skarbowej (KAS) przejmie od Głównego Inspektora Transportu Drogowego (GITD) pobór opłaty elektronicznej za przejazd pojazdem ciężkim (powyżej 3,5 tony) po płatnych drogach krajowych oraz pobór opłaty za autostrady na wyznaczonych odcinkach A2 i A4. Dotychczasowy system poboru opłat zostanie wygaszony do końca lipca 2021 r. zastąpi nowy, oparty na geolokalizacji.
  • ​Minister infrastruktury ogłasza program budowy 100 obwodnic

    ​Minister infrastruktury ogłasza program budowy 100 obwodnic

    Według wstępnych szacunków wartość inwestycji, które zostaną zrealizowane w ramach programu 100 obwodnic to 28 mld zł; program będzie realizowany w latach 2020-2030 - poinformował w sobotę dziennikarzy minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
  • UOKiK ukarał dwie firmy za zmowę przetargową

    UOKiK ukarał dwie firmy za zmowę przetargową

    Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył kary finansowe na dwie firmy za zmowę przetargową - zawarcie porozumienia ograniczającego konkurencję. Jak podał w czwartek UOKiK, przedsiębiorcy wpływali w ten sposób na wyniki przetargów na remonty dróg.
  •  "Puls Biznesu": Drogi będą drogie

    "Puls Biznesu": Drogi będą drogie

    Program budowy szybkich tras ma kosztować 142,2 mld zł. Średnio 42 mln zł za kilometr. Drożej niż dotychczas - czytamy w piątkowym wydaniu "Pulsu Biznesu".
  • NIK: Koncesjonariusze ustalają wyższe opłaty za autostrady niż GDDKiA

    NIK: Koncesjonariusze ustalają wyższe opłaty za autostrady niż GDDKiA

    Opłaty za autostrady ustalane przez koncesjonariuszy są znacznie wyższe niż te w gestii GDDKiA - podała Najwyższa Izba Kontroli (NIK). Jej zdaniem, wszystkie umowy koncesyjne zawierają postanowienia niekorzystne dla strony publicznej lub użytkowników autostrad.
  • "Rzeczpospolita": NIK o budowie Rail Baltica

    "Rzeczpospolita": NIK o budowie Rail Baltica

    - Litwa, Łotwa i Estonia lepiej radzą sobie z budową Rail Baltica. U nas modernizacja się ślimaczy - twierdzi Najwyższa Izba Kontroli. Zdaniem Izby projekt ma poślizg i doszło przy nim do działań niegospodarnych - podała wtorkowa "Rzeczpospolita".
  • GDDKiA odstąpiła od umowy z firmą Rubau na budowę dwóch odcinków S7 i S61

    GDDKiA odstąpiła od umowy z firmą Rubau na budowę dwóch odcinków S7 i S61

    GDDKiA zdecydowała o odstąpieniu od umów z firmą Rubau Polska na realizację odcinków tras ekspresowych: S7 na Mazowszu i S61 w woj. mazowieckim i podlaskim - poinformowała w czwartek GDDKiA.
  • Opóźnienia na A1. Budowa powinna zakończyć się w tym roku

    Opóźnienia na A1. Budowa powinna zakończyć się w tym roku

    Budowa A1 na wysokości Częstochowy powinna się zakończyć do końca roku, mimo odstąpienia od umowy z wykonawcą. Trasa może zostać oddana szybciej niż przewidywano.
  • W tym roku kierowcom zostanie udostępnione blisko 500 kilometrów nowych tras

    W tym roku kierowcom zostanie udostępnione blisko 500 kilometrów nowych tras

    Program Budowy Dróg Krajowych i Autostrad jest na półmetku. Do tej pory kierowcom udostępniono już ponad 725 km nowych dróg, z czego 321,4 km tylko w ubiegłym roku. W 2019 roku Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosi warte 20 mld zł przetargi na realizację kolejnych 435 km nowych dróg, chodzi o 17 odcinków obwodnic, dróg ekspresowych i autostrad, które po oddaniu do użytku wydłużą istniejące ciągi tras. Na koniec tego roku zakontraktowanie środków unijnych na budowę dróg z obecnej perspektywy Unii Europejskiej ma sięgnąć już 90 proc.
  • Włoskie firmy blokują polskie inwestycje drogowe

    Włoskie firmy blokują polskie inwestycje drogowe

    Dziewięć dużych inwestycji drogowych może być zagrożonych przez finansowe problemy włoskich wykonawców. Dwie włoskie firmy działające na polskim rynku zażądały od rządu dopłaty do wykonywanych kontraktów - o wysokości ponad miliarda złotych.

Filmy - Autostrady (18)

  • Przybywa dróg betonowych. Są tańsze w budowie i znacznie bardziej wytrzymałe niż asfaltowe

    Na koniec roku w Polsce będzie blisko 750 km autostrad i dróg ekspresowych o nawierzchni betonowej. Takie inwestycje prowadzone są także na drogach lokalnych. Rocznie powstaje ich 120–150 km. Drogi betonowe już na etapie budowy są ok. 30 proc. tańsze od podobnych z nawierzchnią asfaltową. Po 30 latach eksploatacji oszczędności mogą przekraczać 50 proc. Do tego nośność autostrady czy drogi ekspresowej z nawierzchnią betonową jest 3–4 razy wyższa niż nawierzchni klasycznej – ocenia prof. dr hab. inż. Jan Deja z Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie.
  • Czy minister lata na wycieczki rządowym samolotem?

    Słuchacze RMF FM wzięli w krzyżowy ogień pytań Sławomira Nowaka. O co pytali ministra transportu?
  • Tomasza Olbratowskiego pomysły na A2

    Zaledwie trzydzieści metrów i tyle radości! Autostrada A2 jest za krótka i nie łączy się z południową obwodnicą Warszawy. Co można zrobić z brakującymi trzydziestoma metrami? Pomysły podsuwa niezawodny Tomasz Olbratowski!
  • Nowak: Polska wykonuje cywilizacyjny skok

    Jestem trochę zmęczony, kiepsko dziś spałem, ale nie mam wrażenia, żeby ministrowie byli zużyci. Jesteśmy zwartą i dobrą ekipą. Bez fajerwerków, ale staramy się przeprowadzić kraj przez czasy kryzysu - mówił minister transportu Sławomir Nowak w Kontrwywiadzie RMF FM. - Polska wykonuje olbrzymi skok cywilizacyjny. To nic, że np. S7 Warszawa-Gdańsk będzie w całości trasą szybkiego ruchu dopiero w 2017 roku. Szykujemy coś dla następnej ekipy rządowej. Kiedy my przychodziliśmy po okresie rządów PiS, było zero rozstrzygniętych przetargów - przypomniał.