witaminy

Artykuły - Witaminy (606)

  • Witamina D - dobra na wszystko?

    Witamina D - dobra na wszystko?

    Liczne badania sugerują, że utrzymanie prawidłowego stężenia witaminy D nie tylko zapobiega krzywicy i osteoporozie, ale ma dużo szersze znaczenie - wzmacnia m.in. odporność. Natomiast niedobór witaminy D jest powszechnym problemem.
  • Odporność a witaminy

    Odporność a witaminy

    Jednym z najszerzej rozpowszechnionych obecnie mitów zdrowotnych jest rzekomo dobroczynny wpływ witamin na wzmocnienie układu odporności. Choć witaminy są niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu, to brak dowodów na to, iż przy prawidłowym ich poziomie dodatkowa suplementacja poprawia sprawność tego układu.
  • Fakty o witaminach: A, E, D i K

    Fakty o witaminach: A, E, D i K

    - Witamina to substancja, która czyni cię chorym, jeśli jej nie zjesz – zdefiniował kiedyś noblista Albert Szent-Gyorgyi, odkrywca witamin C i P. Ale nadmiar witamin też uczynić może chorym. Łatwiej o to przy zażywaniu witamin rozpuszczalnych w tłuszczach: A, D, E i K .
  • Gdy witaminy mogą zabić

    Gdy witaminy mogą zabić

    Łykamy witaminy każdego dnia, jakby były źródłem wiecznej młodości. W najlepszym wypadku - są one nieskuteczne. W najgorszym - mogą zaprowadzić nas do grobu. Czy naprawdę warto?
  • ​Nie przesadzaj z witaminami

    ​Nie przesadzaj z witaminami

    Wraz z załamaniem pogody nadchodzi sezon na przeziębienia.
  • Suplementy diety nie pomagają, a wręcz mogą szkodzić

    Suplementy diety nie pomagają, a wręcz mogą szkodzić

    Naukowcy ostrzegają, że większość dostępnych na rynku suplementów diety nie ochroni nas przed przewlekłymi chorobami czy śmiercią. Dlatego właśnie powinniśmy unikać zażywania tzw. multiwitamin w zbyt dużych ilościach.
  • Witaminy w pigułkach są zbędne

    Witaminy w pigułkach są zbędne

    Większość z nas od czasu do czasu zażywa witaminy i suplementy diety. Najnowsze badania wskazują, że jest to kompletnie bezcelowe.
  • Nadmiar kwasu foliowego i witaminy B12 powoduje autyzm?

    Nadmiar kwasu foliowego i witaminy B12 powoduje autyzm?

    Kontrowersyjne badania wykazały, że ciężarne kobiety zażywające nadmierne ilości syntetycznego kwasu foliowego i witaminy B12 były bardziej narażone na urodzenie dzieci autystycznych w porównaniu do grupy kontrolnej. Czy faktycznie jest się czego bać?
  • Jakie witaminy podawać smykowi?

    Jakie witaminy podawać smykowi?

    Czy powinnam rocznemu dziecku dodatkowo podawać jakieś witaminy?
  • ​Witamina B3 pochodzi z kosmosu

    ​Witamina B3 pochodzi z kosmosu

    Najnowsze wyniki badań NASA potwierdzają, że witamina B3 mogła powstać w kosmosie. Na Ziemię trafiła, podobnie jak zalążki życia, za pośrednictwem komet i meteorytów.

Filmy - Witaminy (10)

  • Suplementy diety, czyli których witamin nam brakuje?

    Suplementy diety możemy podzielić na dwie kategorie: Ze względu na przeznaczenie oraz ze względu na składnik odżywczy. Watro pamiętać, że niedobór witamin należy uzupełnić odpowiednią dietą oraz udać się do lekarza w celu zweryfikowania braku konkretnej witaminy. Każdy Polak powinien suplementować witaminę D, kwas foliowy oraz kwasy tłuszczowe omega-3 i omega-6.
  • Biotyna to antidotum na wypadające włosy. Gdzie jej szukać?

    Wypadanie włosów to dobrze znany problem. W walce z nim może nam pomóc witamina H, czyli biotyna. Należy ją suplementować w codziennej diecie. Witamina H stymuluje porost włosów oraz wzmacnia je od środka i zewnątrz. Biotyna skutecznie poradzi sobie również z łupieżem i problemem rozdwojonych końcówek. Jest także doskonałym antidotum na siwiejące włosy. Najwięcej witaminy H mają produkty bogate w białko i naturalne tłuszcze. Zdjęcia pochodzą z x-bank gallery. (Agencja TVN/x-news)
  • Papryka to witaminowa rekordzistka. Który kolor najlepszy?

    Papryka jest dla zdrowia bezcenna. W Polsce to warzywo typowe dla wczesnej jesieni. Zmniejsza apetyt, przyspiesza spalanie tłuszczu. Jakie jeszcze skrywa w sobie właściwości? Odmładza, poprawia nastrój. Różni się właściwościami w zależności od koloru. Każda jest jednak zdrowa. (Agencja TVN/x-news)
  • Konserwanty w żywności. Nie każde "E" to twój wróg!

    Litera "E" na etykiecie produktu spożywczego i towarzyszący jej numer kojarzą się głównie z niezdrowymi konserwantami. Pod tym symbolem mogą się jednak kryć także nieszkodliwe związki, jak np. naturalne barwniki lub przeciwutleniacze. Dla przykładu, E-100 to kurkuma, czyli naturalny i nieszkodliwy barwnik. E-142 z kolei, to zieleń brylantowa. Mimo że nie brzmi za ciekawie, jest to zdrowy barwnik, który stosuje się na przykład do zabarwiania słodyczy. E-150A to karmel nieszkodliwy. Spotkamy go między innymi w kawie Inka. (Agencja TVN/x-news) Zdjęcia pochodzą z bazy x-bank gallery.