transport

Artykuły - Transport (347)

  • Rząd chce wskrzesić transport rzeczny

    Rząd chce wskrzesić transport rzeczny

    Największe polskie rzeki - Wisła i Odra - kiedyś były integralną częścią transportowego krwiobiegu. Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej chce wskrzesić krajowy transport śródlądowy. Resort tworzy wehikuł do inwestycji w żeglowność. W wielki, wielomiliardowy projekt chce zaangażować firmy energetyczne, banki, ubezpieczycieli, porty, a także środki unijne.
  • Rynek magazynowy w drodze po rekord

    Rynek magazynowy w drodze po rekord

    Aż 1 312 000 mkw. magazynów wynajęły firmy w okresie od początku stycznia do końca czerwca 2016. To najlepsze pierwsze półrocze w historii rynku. W Polsce w budowie jest 742 000 mkw., z czego 51 proc. powstaje na zasadach spekulacyjnych. Historycznie najniższy wskaźnik powierzchni niewynajętych - dostępnych jest jedynie 6,1 proc. istniejących zasobów magazynowych w kraju.
  • Leniwe tory, czyli jak kolej oddaje rynek samochodom

    Leniwe tory, czyli jak kolej oddaje rynek samochodom

    Kiepskie wskaźniki finansowe, spółki w długach, ospały postęp techniczny - to wszystko można by wybaczyć kolejarzom w Europie. Ale nie to, że nadal oddają rynek towarowy samochodom.
  • Resort środowiska złoży w sprawie budowy ekranów akustycznych zawiadomienie do prokuratury

    Resort środowiska złoży w sprawie budowy ekranów akustycznych zawiadomienie do prokuratury

    W ocenie Ministerstwa Środowiska przy budowie ekranów akustycznych wzdłuż dróg w latach 2008-2012 mogło dojść do przestępstw. Dlatego szef resortu Jan Szyszko zapowiedział we wtorek, że w najbliższych dniach złoży do prokuratury zawiadomienie w tej sprawie.
  • Wielkie zmiany w ruchu wokół Krakowa

    Wielkie zmiany w ruchu wokół Krakowa

    W nocy z poniedziałku na wtorek, w związku ze Światowymi Dniami Młodzieży, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zacznie wprowadzać zmiany w organizacji ruchu wokół Krakowa. Obejmą one autostradę A4, drogę ekspresową S7 i drogę krajową nr 94.
  • Korki w miastach kosztują każdego kierowcę średnio 3,3 tys. zł rocznie

    Korki w miastach kosztują każdego kierowcę średnio 3,3 tys. zł rocznie

    Kierowcy i gospodarka tracą miliardy złotych przez korki w polskich miastach. Tylko w Warszawie średni koszt na jednego kierowcę to blisko 4 tys. zł - wynika z badania Deloitte i Targeo.pl.
  • Z Helsinek do Sztokholmu w 28 minut

    Z Helsinek do Sztokholmu w 28 minut

    Hyperloop, system transportu przyszłości, powstanie w wielu miejscach na świecie. Jedna z tras połączy Helsinki i Sztokholm.
  • Branża transportowa ma problem z długami

    Branża transportowa ma problem z długami

    Silny wzrost gospodarczy nie przekłada się na poprawę sytuacji w branży transportowej. Podwyżka cen paliw, wciąż duża konkurencja odbijają się na marżach przewoźników, którzy są coraz gorszymi płatnikami - pisze "Dziennik Gazeta Prawna".
  • Ambitne plany ekspansji polskiej poczty

    Ambitne plany ekspansji polskiej poczty

    Rosnący handel między Azją a Europą gigantyczną szansą dla Polski i krajowej branży logistycznej. Poczta Polska liczy na dodatkowy 1 mld euro przychodów w ciągu kilku lat.

Filmy - Transport (17)

  • Dla chcącego nic trudnego!

    Ten facet wie jak transportować rożne rzeczy! Mimo, że jego pojazd nie jest imponujący.
  • Ekologiczny transport

    Przewożone na rowerze owce były bardzo spokojne. Chyba są przyzwyczajone do takiej jazdy.
  • Przedsiębiorcy mogą ograniczyć ryzyko w handlu z krajami rozwijającymi się dzięki kontraktom terminowym

    Dzięki transakcjom walutowym typu forward przedsiębiorcy handlujący z krajami spoza Europy mogą znacznie ograniczyć ryzyko wahań kursowych. Tego typu kontrakty pozwalają na zabezpieczenie kursu walut, który w przypadku niektórych krajów może być bardzo zmienny. To szczególnie ważne tam, gdzie występują duże różnice w stopach procentowych. – Eksporterowi zależy przede wszystkim na zapewnieniu sobie określonego poziomu przychodów. Importerowi zaś na tym, żeby zapanować nad kosztami. Stosując instrumenty zabezpieczające, których najlepszym przykładem są transakcje terminowe forward, możemy w danym momencie, kiedy podejmujemy decyzję biznesową, być pewni, po jakim kursie nastąpi rozliczenie w przyszłości – wyjaśnia w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Jakub Makurat, dyrektor generalny Ebury Polska, firmy świadczącej usługi z zakresu handlu walutą i zarządzania ryzykiem kursowym.
  • Przez niemiecką płacę minimalną polskie firmy transportowe podniosą ceny przewozów dla firm z Europy Zachodniej

    Płaca minimalna dla kierowców w Niemczech nie odbije się na rentowności firm transportowych, ale spowoduje wzrost cen przewozów i w ten sposób uderzy również w firmy z Europy Zachodniej. Polska branża ocenia tę regulację jako sprzeczną z unijnym prawem oraz zasadą otwartego rynku i cały czas liczy na jej zniesienie. – Branża transportowa to nie jest branża przynosząca bardzo wysokie zyski. W związku z tym, jeżeli rozwiązania niemieckie zostaną utrzymane, należy się spodziewać, że wzrosną koszty, a to będzie miało przełożenie na wzrost cen. Myślę, że branża jest w stanie utrzymać podobne wskaźniki rentowności, natomiast zakończy się to podwyżką cen dla klientów – ocenia Jacek Oraczewski, dyrektor transportu międzynarodowego w Grupie FM Logistic.