transport

Artykuły - Transport (374)

  • Chiny mają pierwszy elektryczny statek towarowy

    Chiny mają pierwszy elektryczny statek towarowy

    Chiny zaprezentowały pierwszy na świecie całkowicie elektryczny statek towarowy.
  • Praca kierowców będzie dokładniej monitorowana

    Praca kierowców będzie dokładniej monitorowana

    Firmy transportowe inwestują w rozwiązania monitorujące na bieżąco trasę i pracę kierowców. To szansa na wzmocnienie ich pozycji w UE.
  • Niewesołe perspektywy rozwoju polskiej kolei. Potrzebna jest wieloletnia strategia

    Niewesołe perspektywy rozwoju polskiej kolei. Potrzebna jest wieloletnia strategia

    Wydaje się, że decydenci zajęci wykorzystaniem środków unijnych jakby nie podnosili oczu znad biurka. Trzeba jednak pytać, jaka będzie polska kolej nie tylko w 2023 roku, ale 10 lat później.
  • Nie tylko produkt - jak opakowanie buduje wizerunek firmy w e-commerce?

    Nie tylko produkt - jak opakowanie buduje wizerunek firmy w e-commerce?

    Podstawową funkcją opakowania produktu w e-commerce jest zabezpieczenie towaru na czas transportu. Może być ono jednak skutecznym narzędziem marketingowym. Jaki komunikat o marce wysyła opakowanie produktu? Jak wpływa na jej postrzeganie i dlaczego warto dbać o jego oryginalność?
  • W branży transportowej jest 100 tys. wakatów

    W branży transportowej jest 100 tys. wakatów

    Branża transportowa boryka się z brakami kadrowymi, które sięgają nawet 100 tys. wakatów dla zawodowych kierowców. Eksperci alarmują, że jeśli problem będzie się zaostrzał, może zahamować rozwój polskich przedsiębiorstw, które są rosnącą potęgą na unijnym rynku. Dodatkową trudnością dla branży są unijne przepisy. Z drugiej strony pojawiają się nowe rozwiązania, takie jak telematyka, która może ułatwić pracę kierowców i pomóc przewoźnikom w dostosowaniu się do nowych regulacji prawnych.
  • "To da się zrobić". W USA powstaje latający samochód

    Amerykański konstruktor Sam Bousfield z zespołem mechaników pracuje nad prototypem latającego samochodu o nazwie Switchblade. Na drodze będzie zachowywał się jak inne pojazdy, ale skrzydła wysuwające się spod maski umożliwią mu wzniesienie się w powietrze na wysokość 4000 metrów. W fazie lotu Switchblade rozwinie prędkość 300 km/h.
  • UE zmienia prawo. Wynagrodzenia kierowców znacząco wzrosną

    UE zmienia prawo. Wynagrodzenia kierowców znacząco wzrosną

    Zgodnie z zasadą "równa płaca za tą samą pracę w tym samym miejscu", wynagrodzenia pracowników delegowanych, w tym także kierowców zawodowych wyjeżdżających w międzynarodowe trasy, znacząco wzrosną. Do tej pory, wedle zapisów Dyrektywy o delegowaniu, jedynie branża budowlana musiała wypłacać osobom zatrudnionym w tym sektorze wszystkie dodatki do pensji. Teraz Rada Unii Europejskiej zdecydowała się zmienić zapisy. To mocno uderzy w polskie firmy transportowe - alarmują eksperci.
  • Dyrektywa dobije nasze firmy transportowe?

    Dyrektywa dobije nasze firmy transportowe?

    W poniedziałek, 23 października w Luksemburgu odbyło się spotkanie Rady Unii Europejskiej w sprawie zmian w Dyrektywie o pracownikach delegowanych. Zgodnie z przyjętym przez organ stanowiskiem, kraje członkowskie będą musiały zastosować się do przyjętych przepisów w ciągu 3 lat od daty ich wejścia w życie. W jaki sposób nowe prawo wpłynie na polskie firmy transportowe?
  • Handel internetowy napędza branżę kurierską

    Handel internetowy napędza branżę kurierską

    Do końca 2018 roku rynek przesyłek kurierskich w Polsce będzie wart 6,4 mld zł. Firmy z branży inwestują w coraz bardziej nowoczesną infrastrukturę.
  • Bruksela: Trudny kompromis ws. delegowania pracowników

    Bruksela: Trudny kompromis ws. delegowania pracowników

    Rada Unii Europejskiej przyjęła stanowisko ws. pracowników delegowanych przy sprzeciwie m.in. Polski i Węgier. Polska chciała, żeby dyrektywa nie odnosiła się bezpośrednio do transportu, jednak nie znalazło się to ostatecznie w propozycji Rady. Dla Polski delegowanie pracowników to sprawa kluczowa, bo wysyła ona najwięcej osób do pracy za granicę w całej Wspólnocie. Zgodnie z przyjętym stanowiskiem, państwa członkowskie będą miały trzy lata na wdrożenie nowych przepisów od momentu, gdy zaczną obowiązywać, a firmy będą mieć 4 lata na dostosowanie się od nich. Okres delegowania ustalono na 12 miesięcy, przy czym będzie można wystąpić w określonych przypadkach o dodatkowe 6 miesięcy.

Filmy - Transport (16)

  • Od września satelity będą monitorowały przewóz towarów

    Ustawa o systemie monitorowania drogowego przewozu towarów wrażliwych weszła już w pełni w życie, zaczęły obowiązywać sankcje. Przepisy wprowadziły spore zmiany w zakresie transportu artykułów takich jak susz tytoniowy czy alkohol etylowy. Od września pojazdy przewożące wrażliwe towary dodatkowo będą musiały udostępniać także swoją lokalizację. – Coraz częściej otrzymujemy od przewoźników informacje na temat kontroli przeprowadzanych przez służby celno-skarbowe. Funkcjonariusze skrupulatnie sprawdzają, czy przewoźnicy w czasie transportu spełniają wymagania zapisane w ustawie oraz czy rodzaj i ilość przewożonego ładunku zgadzają się ze złożoną wcześniej deklaracją – wyjaśnia Kamil Wolański, ekspert Ogólnopolskiego Centrum Rozliczania Kierowców.
  • Czy drożejący transport wpłynie na ceny produktów?

    Transport na drogach Europy staje się coraz droższy dla polskich firm przewozowych. Oprócz konieczności respektowania przez przewoźników stawek płac minimalnych krajów do których kierowcy są delegowani, zazwyczaj dochodzą dodatkowe koszty z tytułu podróży służbowych. W dalszej perspektywie może to oznaczać nawet podwyższenie cen importowanych produktów.
  • Przedsiębiorcy mogą ograniczyć ryzyko w handlu z krajami rozwijającymi się dzięki kontraktom terminowym

    Dzięki transakcjom walutowym typu forward przedsiębiorcy handlujący z krajami spoza Europy mogą znacznie ograniczyć ryzyko wahań kursowych. Tego typu kontrakty pozwalają na zabezpieczenie kursu walut, który w przypadku niektórych krajów może być bardzo zmienny. To szczególnie ważne tam, gdzie występują duże różnice w stopach procentowych. – Eksporterowi zależy przede wszystkim na zapewnieniu sobie określonego poziomu przychodów. Importerowi zaś na tym, żeby zapanować nad kosztami. Stosując instrumenty zabezpieczające, których najlepszym przykładem są transakcje terminowe forward, możemy w danym momencie, kiedy podejmujemy decyzję biznesową, być pewni, po jakim kursie nastąpi rozliczenie w przyszłości – wyjaśnia w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Jakub Makurat, dyrektor generalny Ebury Polska, firmy świadczącej usługi z zakresu handlu walutą i zarządzania ryzykiem kursowym.
  • Przez niemiecką płacę minimalną polskie firmy transportowe podniosą ceny przewozów dla firm z Europy Zachodniej

    Płaca minimalna dla kierowców w Niemczech nie odbije się na rentowności firm transportowych, ale spowoduje wzrost cen przewozów i w ten sposób uderzy również w firmy z Europy Zachodniej. Polska branża ocenia tę regulację jako sprzeczną z unijnym prawem oraz zasadą otwartego rynku i cały czas liczy na jej zniesienie. – Branża transportowa to nie jest branża przynosząca bardzo wysokie zyski. W związku z tym, jeżeli rozwiązania niemieckie zostaną utrzymane, należy się spodziewać, że wzrosną koszty, a to będzie miało przełożenie na wzrost cen. Myślę, że branża jest w stanie utrzymać podobne wskaźniki rentowności, natomiast zakończy się to podwyżką cen dla klientów – ocenia Jacek Oraczewski, dyrektor transportu międzynarodowego w Grupie FM Logistic.