żywność ekologiczna

Artykuły - żywność ekologiczna (23)

  • Wszyscy chcą zarabiać na zdrowej żywności

    Wszyscy chcą zarabiać na zdrowej żywności

    Jak podaje serwis wiadomoscihandlowe.pl, w ostatnich latach rynek żywności nazywanej "zdrową" rośnie. Sklepy z produktami eko, bio i tradycyjnymi największą popularnością cieszą się w dużych miastach, gdzie wciąż mogą być rozwijane. Specjalistyczne sieci z tego typu asortymentem mają jednak konkurencję - supermarkety i dyskonty, które już dawno dostrzegły, że na "zdrowej żywności" można dobrze zarobić.
  • Sieci handlowe poważnie zmieniły strategie - lepszy dostęp do produktów BIO

    Sieci handlowe poważnie zmieniły strategie - lepszy dostęp do produktów BIO

    W porównaniu do ub. roku liczba modułów produktów BIO w regularnie pojawiających się gazetkach wzrosła aż o ponad 220 proc. Jednocześnie sieci handlowe wyraźnie ograniczyły wydawanie publikacji prezentujących wyłącznie tego typu artykuły - i tutaj wystąpił spadek o blisko 40 proc. Całkowicie zrezygnowały z nich hurtownie. Supermarkety też mocno zmniejszyły ich udział, tj. o prawie 67 proc. Tylko hipermarkety zwiększyły nakład gazetek o tej tematyce i to o 50 proc. Sklepy publikujące takie materiały podniosły liczbę ich stron o 55 proc. Postarały się o to zarówno hipermarkety - wzrost o 55 proc., jak i supermarkety - 18 proc. Natomiast sieci convenience skróciły te oferty o prawie 64 proc.
  • Polacy coraz bardziej świadomie robią zakupy spożywcze. Sięgają po żywność polską, bez sztucznych dodatków i konserwantów

    Polacy coraz bardziej świadomie robią zakupy spożywcze. Sięgają po żywność polską, bez sztucznych dodatków i konserwantów

    Polacy coraz większą uwagę zwracają na skład i pochodzenie produktu. Wielu konsumentom bliska staje się idea "od pola do stołu". Choć zwracamy uwagę na to, co jemy i chcemy sięgać po zdrową żywność, wydajemy na nią zaledwie kilka euro. Paradoks polega na tym, że za takie produkty nie chcemy dodatkowo płacić. Polski konsument często je żywność ekologiczną, choć nie ma o tym pojęcia - wskazuje Bartosz Urbaniak z Banku BGŻ BNP Paribas.
  • Chwyty marketingowe producentów żywności coraz częściej wprowadzają konsumentów w błąd. Zacznij czytać etykiety

    Chwyty marketingowe producentów żywności coraz częściej wprowadzają konsumentów w błąd. Zacznij czytać etykiety

    Czy Polacy są świadomymi konsumentami? Niestety nie wszyscy. W dużym stopniu dotyczy to kupowania produktów spożywczych. Wielu z nas kieruje się wyłącznie ceną i wybiera żywność najtańszą. Z drugiej strony często łapiemy się na różne chwyty marketingowe i potrafimy za produkt przepłacić, mimo że na rynku są dostępne odpowiedniki tańsze oraz lepsze jakościowo. O czym zatem pamiętać podczas robienia zakupów spożywczych?
  • Holandia: Skandal z fipronilem - ekologiczni hodowcy czują się oszukani

    Holandia: Skandal z fipronilem - ekologiczni hodowcy czują się oszukani

    Skandal z zakazanym w produkcji żywności fipronilem objął także gospodarstwa ekologiczne w Holandii - około dwudziestu hodowców kur niosek czuje się oszukanych przez firmę, która środek do dezynsekcji z fipronilem sprzedała im jako całkowicie naturalny.
  • Rynek żywności ekologicznej ma swoje "5 minut"

    Rynek żywności ekologicznej ma swoje "5 minut"

    Rynek żywności ekologicznej w naszym kraju znalazł się w punkcie, o którym jego przedstawiciele marzyli od lat. Jego wartość wrosła trzykrotnie w ciągu ostatnich siedmiu lat, do ponad 800 mln zł, i cały czas rośnie wraz ze zwiększającą się świadomością konsumentów.
  • Wartość rynku ekożywności wzrośnie do 3 mld zł w ciągu dekady

    Wartość rynku ekożywności wzrośnie do 3 mld zł w ciągu dekady

    - Wartość rynku żywności ekologicznej i prozdrowotnej dziś szacowana jest na ponad 800 mln zł i rośnie wraz ze zwiększającą się świadomością konsumentów. Szacuje się, że w ciągu 10 lat wartość rynku żywności ekologicznej wzrośnie do ponad 3 mld zł - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Monika Woźniak, senior consultant Augeo Ventures.
  • "Dziennik Gazeta Prawna": Ekożywność pozostanie rarytasem

    "Dziennik Gazeta Prawna": Ekożywność pozostanie rarytasem

    Ubywa wytwórców zdrowego jedzenia, kurczy się też powierzchnia upraw potrzebnych do jego produkcji - pisze "Dziennik Gazeta Prawna".
  • Rośnie rynek produktów ekologicznych w UE

    Rośnie rynek produktów ekologicznych w UE

    Coraz więcej unijnych obywateli docenia żywność ekologiczną, co wyraża się w rosnących zakupach takich produktów. W 2014 r. rynek sprzedaży produktów ekologicznych w UE wzrósł o 7,4 proc. i osiągnął około 23,9 mld euro. W Polsce oszacowano go na 700 mln zł.

Filmy - żywność ekologiczna (3)

  • Kiedy żywność jest naprawdę eko?

    W ostatnim czasie rośnie świadomość konsumentów. Coraz częściej starają się wybierać produkty wyższej jakości, zwracając uwagę na certyfikaty. Małgorzata Waszewska z Głównego Inspektoratu Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych wyjaśniła, czym żywność ekologiczna różni się od tej pochodzącej z rolnictwa konwencjonalnego. Jakie są oznaczenia i na co powinniśmy uważać, by nie zostać oszukanym na bazarach? (Dzień Dobry TVN/x-news)
  • Polska żywność ekologiczna rośnie w siłę. Popularność zdobywają szybkie, ale zdrowe przekąski

    Rośnie sektor polskiej żywności ekologicznej. Szacuje się, że w tym roku jego wartość przekroczy miliard złotych. W ciągu ostatniej dekady liczba producentów wytwarzających żywność bez udziału środków chemicznych zwiększyła się o 576 proc. Dobre perspektywy czekają produkty łączące trendy ekologiczne z żywnością szybkich przekąsek. Dynamiczny rozwój rynku widać także po większej liczbie firm wystawiających się na targach WorldFood Warsaw. W tegorocznej edycji targów wzięło udział łącznie 300 wystawców. – W Polsce bardzo dużym zainteresowaniem cieszy się strefa eco food, zarówno wśród wystawców, jak i wśród odwiedzających. Wystawiają się także firmy zagraniczne. To sektor, który rozwija się dynamicznie nie tylko w Polsce, ale w całej Europie i na świecie – podkreśla Agnieszka Szpaderska, manager Międzynarodowych Targów Żywności i Napojów WorldFood Warsaw. Polacy przywiązują coraz większą wagę do zdrowego odżywiania, tym samym szybko rośnie popularność żywności ekologicznej. Jak podaje Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi, wartość krajowego rynku żywności ekologicznej w 2017 roku może po raz pierwszy przekroczyć miliard złotych. Większość polskiej żywności ekologicznej jest eksportowanej – wedle różnych szacunków nawet 70-80 proc. produktów może trafiać za granicę.
  • Polacy chcą jeść zdrowo

    W ciągu ostatniego roku popyt na żywność ekologiczną wzrósł o 20 proc. Przybyło więc certyfikowanych gospodarstw rolnych, które mogą produkować tego typu żywność. Zwiększyła się także liczba przetwórców i handlowców działających w tej branży. Polska ma szansę stać się liderem w ekoprodukcji. Wartość tego rynku już szacowana jest na 700 mln zł. – Coraz więcej ludzi szuka produktów o wysokiej jakości i produktów prozdrowotnych lub ekologicznych. Jesteśmy pierwszą i największą siecią oferującą tego typu żywności na rynku. Nasza podaż spotyka się z rosnącym popytem, dzięki czemu piąty rok z rzędu odnotowujemy ponad 30-proc. wzrosty sprzedaży. Wierzymy, że rynek będzie rósł jeszcze szybciej, a na pewno nie wolniej niż do tej pory – mówi Sławomir Chłoń, prezes zarządu Organic Farma Zdrowia.