zwroty

Artykuły - Zwroty (36)

  • Zwroty w handlu internetowym: Przekleństwo czy okazja?

    Zwroty w handlu internetowym: Przekleństwo czy okazja?

    Aż 650 mld dolarów stanowi rocznie globalny rynek zwrotów w e-commerce. Z tego tylko mniej niż połowa może wrócić na rynek z początkową ceną. W Polsce dzisiaj działa około 29 tys. sklepów internetowych - czy dla nich to zjawisko może być zagrożeniem?
  • Zwrot VAT w 25-dniowym terminie

    Zwrot VAT w 25-dniowym terminie

    Podstawowym terminem zwrotu VAT jest termin 60-dniowy, liczony od dnia złożenia deklaracji VAT. Termin ten może zostać skrócony do 25 dni na wniosek podatnika, o ile spełnione są przesłanki wymienione w art. 87 ust. 6 ustawy o VAT. Ponadto od 1 lipca 2018 r. z uwagi na wprowadzenie mechanizmu podzielonej płatności podatnicy mogą wykazać nadwyżkę VAT naliczonego nad należnym do zwrotu na rachunek VAT w terminie 25 dni.
  • Zwrot towaru w przypadku sprzedaży zaewidencjonowanej w kasie fiskalnej i udokumentowanej fakturą

    Zwrot towaru w przypadku sprzedaży zaewidencjonowanej w kasie fiskalnej i udokumentowanej fakturą

    Jestem czynnym podatnikiem VAT. Sprzedaż na rzecz osób prywatnych ewidencjonuję w kasie fiskalnej. Na życzenie klienta wystawiłem fakturę. Czy w przypadku zwrotu towaru powinienem go ująć w ewidencji zwrotów? Czy wystarczy wystawienie faktury korygującej?
  • W tym roku nie będzie zwrotu VAT na święta. Naszej żonglerce przygląda się Bruksela

    W tym roku nie będzie zwrotu VAT na święta. Naszej żonglerce przygląda się Bruksela

    Sprawą polskiego podatku zainteresowało się unijne biuro statystyczne.
  • Ostatnie dni! Jak dostać zwrot podatku?

    Ostatnie dni! Jak dostać zwrot podatku?

    Zostało już tylko kilka dni na rozliczenie się z urzędem skarbowym. Termin złożenia PIT-ów upływa 2 maja. Dowiedz się czy przysługuje ci w tym roku zwrot podatku i co zrobić, żeby szybciej go otrzymać.
  • Zwrot towaru online - kto powinien zapłacić za zwrot towaru?

    Jak podaje CBOS, 47 proc. Polaków dokonuje zakupy przez internet i można się spodziewać nieustannego wzrostu liczby osób decydujących się na taką formę transakcji. Dochodzi niekiedy do takich sytuacji, że klient jest niezadowolony z otrzymanego towaru i chce go zwrócić, co zresztą gwarantuje mu ustawa. Warto pomyśleć wtedy nad tym, kto jest odpowiedzialny za ponoszenie kosztu przy zwrocie towaru, aby być w pełni świadomym swoich konumenckich praw.
  • Sejm znowelizował ustawę ws. zwrotu akcyzy rolnikom

    Sejm znowelizował ustawę ws. zwrotu akcyzy rolnikom

    Posłowie na piątkowym posiedzeniu Sejmu znowelizowali ustawę dotyczącą zwrotu producentom rolnym akcyzy zawartej w cenie oleju napędowego. Zmiany dostosowują polskie przepisy do unijnych. Za przyjęciem ustawy głosowało 448 posłów, a jeden był przeciw.
  • Szybszy PIT, szybszy zwrot

    Szybszy PIT, szybszy zwrot

    Gdy z rocznego rozliczenia podatku wynika kwota do zwrotu, warto wcześniej złożyć zeznanie podatkowe. Dzięki temu pieniądze szybciej wrócą na nasze konto. Fiskus ma bowiem trzy miesiące na przekazanie nadpłaty, a termin ten liczony jest od dnia złożenia zeznania.
  • Zwrot pieniędzy, gdy konsument rezygnuje z usługi

    Zwrot pieniędzy, gdy konsument rezygnuje z usługi

    Przedsiębiorcy nie mogą zapisywać w formularzach umów przeznaczonych dla konsumentów, że w razie rezygnacji klienta z usługi wpłacone kwoty nie podlegają zwrotowi.
  • Zwrot nadwyżki VAT w przyspieszonym terminie

    Zwrot nadwyżki VAT w przyspieszonym terminie

    Podatnik, u którego w danym okresie rozliczeniowym wystąpiła nadwyżka podatku naliczonego nad należnym, może zażądać zwrotu tej kwoty na rachunek bankowy. Zasadniczy termin zwrotu wynosi 60 dni od dnia złożenia rozliczenia. Istnieje jednak możliwość otrzymania zwrotu w terminie krótszym - w ciągu 25 dni od dnia złożenia deklaracji.

Filmy - Zwroty (1)

  • Zwrot nietrafionego prezentu? To nie takie proste!

    37 proc. Polaków jest przekonanych, że sklep ma obowiązek przyjąć nietrafiony prezent. Tymczasem jest to tylko i wyłącznie dobrą wolą sprzedawcy. Równie dobrze może nas on odesłać z kwitkiem. Oznacza to, że każdy sklep może mieć własną politykę dotyczącą zwrotu lub wymiany np. niechcianych prezentów. Nieco inaczej wygląda sprawa w przypadku zakupów przez Internet. Komentuje Michał Herde, prezes Federacji Konsumentów Oddział w Warszawie.