Biznes - zwrot towaru

Artykuły - Zwrot towaru (19)

  • Zwroty w handlu internetowym: Przekleństwo czy okazja?

    Zwroty w handlu internetowym: Przekleństwo czy okazja?

    Aż 650 mld dolarów stanowi rocznie globalny rynek zwrotów w e-commerce. Z tego tylko mniej niż połowa może wrócić na rynek z początkową ceną. W Polsce dzisiaj działa około 29 tys. sklepów internetowych - czy dla nich to zjawisko może być zagrożeniem?
  • Książki, płyty i bilety na wydarzenia kulturalne hitem zakupowym w internecie. Polityka ich zwrotu jest inna niż w przypadku reszty produktów

    Książki, płyty i bilety na wydarzenia kulturalne hitem zakupowym w internecie. Polityka ich zwrotu jest inna niż w przypadku reszty produktów

    54 proc. internautów robiących zakupy online w ubiegłym roku sięgnęło po towar z kategorii książki, płyty, filmy - wynika z badania Gemius "E-commerce w Polsce 2018". Tylko nieco mniej badanych kupiło przez internet bilet do kina czy teatru. Obie kategorie są też bardzo często wskazywane przez internautów, którzy dopiero zamierzają robić zakupy online. Zaletą są wygoda, atrakcyjne ceny i duży wybór, ale eksperci przypominają, że w tych kategoriach są inne zasady zwrotu zakupów. 14-dniowy termin dotyczy tylko książek i nierozpakowanych płyt, ale jest bardzo ograniczony w przypadku treści cyfrowych.
  • Zwrot towaru w przypadku sprzedaży zaewidencjonowanej w kasie fiskalnej i udokumentowanej fakturą

    Zwrot towaru w przypadku sprzedaży zaewidencjonowanej w kasie fiskalnej i udokumentowanej fakturą

    Jestem czynnym podatnikiem VAT. Sprzedaż na rzecz osób prywatnych ewidencjonuję w kasie fiskalnej. Na życzenie klienta wystawiłem fakturę. Czy w przypadku zwrotu towaru powinienem go ująć w ewidencji zwrotów? Czy wystarczy wystawienie faktury korygującej?
  • Jedna trzecia Polaków bierze pod uwagę politykę zwrotów i wymiany stosowaną przez dany sklep

    Jedna trzecia Polaków bierze pod uwagę politykę zwrotów i wymiany stosowaną przez dany sklep

    Święta to szczyt sezonu zakupowego. Czy w tym czasie Polacy dokonują impulsywnych i nieprzemyślanych decyzji podczas wybierania miejsc, w których kupują prezenty, czy może zwracają uwagę na takie aspekty jak możliwość zwrotu czy wymiany towaru? Według badania kancelarii prawniczej Deloitte Legal, co trzeci kupujący (29 proc.) bierze pod uwagę politykę zwrotów stosowaną przez dany sklep podczas świątecznych zakupów. Mimo to, aż 84 proc. respondentów nie zdarzyło się zwrócić prezentu. Badanie pokazało również, że aż co czwarty Polak miał przynajmniej raz problem ze zwrotem lub wymianą towaru przez utrudnienia ze strony sklepu. W kontekście zakupów istotna jest też planowana przez Komisję Europejską znacząca zmiana regulacji konsumenckich.
  • Aby oddać zakup do sklepu, trzeba mieć solidne podstawy

    Aby oddać zakup do sklepu, trzeba mieć solidne podstawy

    Zakupy w stacjonarnym sklepie wiążą się ze sporym ryzykiem, gdyż w tym przypadku nie obowiązuje przepis zezwalający na odstąpienie od umowy w ciągu 14 dni. Takie uprawnienie przysługuje tylko przy sprzedaży wysyłkowej.
  • Zwrot towaru online - kto powinien zapłacić za zwrot towaru?

    Jak podaje CBOS, 47 proc. Polaków dokonuje zakupy przez internet i można się spodziewać nieustannego wzrostu liczby osób decydujących się na taką formę transakcji. Dochodzi niekiedy do takich sytuacji, że klient jest niezadowolony z otrzymanego towaru i chce go zwrócić, co zresztą gwarantuje mu ustawa. Warto pomyśleć wtedy nad tym, kto jest odpowiedzialny za ponoszenie kosztu przy zwrocie towaru, aby być w pełni świadomym swoich konumenckich praw.
  • Tych produktów nie zwrócisz kupując online

    Tych produktów nie zwrócisz kupując online

    Kupującym w sieci przysługuje ustawowe prawo do odstąpienia od umowy. Sprzedawcy internetowi mają jednak możliwość wyłączenia tego prawa w pewnych sytuacjach lub dla pewnej grupy produktów. Nowa ustawa o prawach konsumenta zmieniła oraz wprowadziła nowe wyjątki w prawie do odstąpienia od umowy. Eksperci Trusted Shops przedstawiają 5 sytuacji, w których konsument traci możliwość zwrotu towaru.
  • Możliwość zwrotu towaru do sklepu internetowego

    Możliwość zwrotu towaru do sklepu internetowego

    Konsumenci mają 14 dni od otrzymania towaru na złożenie sprzedawcy oświadczenia, że odstępują od umowy, rezygnując tym samym z zakupów. Nie muszą podawać przyczyn takiej decyzji. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Nie od każdej umowy można jednak odstąpić w tym trybie.
  • Towar kupiony w sklepie internetowym? Mimo śladów używania masz prawo do zwrotu

    Towar kupiony w sklepie internetowym? Mimo śladów używania masz prawo do zwrotu

    Nowe przepisy (w przeciwieństwie do wcześniejszych) nie ograniczają możliwości odstąpienia od umowy tylko wtedy, gdy towar nie nosi śladów użytkowania wykraczających poza tzw. zwykły zarząd. Nie oznacza to jednak, że klient otrzyma pełną zapłatę za zwrócony towar.
  • Do transakcji doszło w wyniku aukcji? Sprzedawca może nie przyjąć zwrotu towaru

    Do transakcji doszło w wyniku aukcji? Sprzedawca może nie przyjąć zwrotu towaru

    Jeśli umowa została zawarta w drodze aukcji publicznej, to nie stosuje się do niej prawa do odstąpienia w ciągu 14 dni.