InteriaTV - zwrot towaru

Filmy - Zwrot towaru (2)

  • Sklep nie przyjął zwrotu? Sprawdź czy miał do tego prawo

    Kupując towar w tradycyjnym sklepie trzeba wiedzieć o tym, że prawo nie wymaga od sprzedawcy, aby przyjął zwrot pełnowartościowego produktu i oddał klientowi pieniądze. Składając reklamację, pamiętajmy, że przysługuje nam na to dwa lata od zakupu. - Nie ma czegoś takiego w polskim prawie jak możliwość zwrotu towaru, który nie ma wady. To jest tylko i wyłącznie dobra wola sprzedawcy. Jeżeli sprzedawca wychodzi naprzeciw konsumentowi i zgadza się na to, żebyśmy mimo wszystko tę rzecz, która nie ma wady wymienili na inną, to sam określa warunki tego zwrotu lub wymiany. Może nas zobowiązać do tego, abyśmy dostarczyli np. pudełko, opakowanie, konkretny dowód zakupu, oryginalne metki. Może również stwierdzić, że nie odda nam pieniędzy, ale wręczy bon na zakupy w tej samej sieci. To jest zgodne z prawem – komentuje newsrm.tv Agnieszka Majchrzak z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
  • Sprawdź, kiedy możesz zwrócić towar

    Konsumenci często mylą pojęcia zwrotu i reklamacji. Myślą, że sklep ma obowiązek przyjąć towar nawet, jeżeli nie jest on wadliwy. Jednak okazuje się, że różnica między tymi dwoma pojęciami jest ogromna. Na czym polega? - Jeżeli kupujemy w sklepie tradycyjnym to przedsiębiorca, czyli sklep, nie ma obowiązku przyjmowania zwrotu towaru pełnowartościowego. Natomiast może ustanowić takie reguły, zgodnie z którymi my możemy zwrócić towar, z którym jest wszystko w porządku w jakimś ustalonym przez niego terminie, albo dokonać wymiany takiego towaru – mówi Ernest Makowski z Biura Prasowego UOKiK. Jeżeli towar posiada wadę, to konsument ma prawo złożyć reklamację z tytułu rękojmi. Na złożenie takiej reklamacji ma dwa lata od momentu wydania towaru. Warto pamiętać o tym, że towary przecenione podlegają reklamacji na tej samej zasadzie jak produkty pełnowartościowe. Jak mówi Ernest Makowski, jeżeli obniżka towaru nastąpiła ze względu na jakąś wadę, to nie mamy prawa składać reklamacji z powodu właśnie tej usterki. Możemy natomiast zareklamować produkt, jeżeli będzie on miał jakąkolwiek inną wadę, o której nie wiedzieliśmy, bądź o której nie byliśmy poinformowani w momencie dokonywania zakupu.