zdrowy sen

Artykuły - Zdrowy sen (11)

  • Ile snu potrzebuje dziecko?

    Ile snu potrzebuje dziecko?

    Od pierwszego dnia życia naszej pociechy, powinniśmy dbać o odpowiednie warunki do spania oraz wystarczającą ilość snu. Z wiekiem te potrzeby się zmieniają. Dowiedz się, ile snu potrzebuje Twoje dziecko, i co możesz zrobić, żeby mu je zapewnić.
  • Zdrowy sen: ​Ile naprawdę powinieneś spać?

    Zdrowy sen: ​Ile naprawdę powinieneś spać?

    Jaka liczba godzin snu jest ci potrzebna? Aby się tego dowiedzieć nie musisz udawać się do lekarza ani instalować specjalnej aplikacji. Po prostu... połóż się spać i z samego rana zadaj sobie sobie kilka pytań.
  • Jak zapobiegać zaburzeniom snu u dziecka?

    Jak zapobiegać zaburzeniom snu u dziecka?

    Aby zapobiec zaburzeniom snu u dziecka, pomóż mu się wyciszyć i zapewnij odpowiednie warunki w jego sypialni, przede wszystkim dbając o odpowiednio nawilżone powietrze.
  • ​Woda ułatwiająca zasypianie

    ​Woda ułatwiająca zasypianie

    W Japonii pojawiła się właśnie Glaceau Sleep Water, czyli napój zapewniający lepszy sen. Jego producentem jest firma Coca-Cola.
  • Jak zapewnić spokojny sen naszym dzieciom?

    Jak zapewnić spokojny sen naszym dzieciom?

    Dom powinien zapewniać odpoczynek wszystkim jego mieszkańcom. To tam relaksujemy się po ciężkim dniu w pracy lub szkole, spędzamy cenny czas z rodziną i w nim chcemy wysypiać się po tygodniu wstawania o wczesnej porze. Cisza jest szczególnie ważna, kiedy na świat przychodzi nowy członek rodziny. Wpływ na nią ma kilka czynników, takich jak odpowiednio dobrane zawiasy do drzwi, zagospodarowanie przestrzeni, a nawet wybór akcesoriów. Radzimy, na co zwrócić uwagę, by zapewnić ciszę w naszym domu.
  • Nie potrzebujesz do pełnego relaksu więcej niż 15 minut

    Nie potrzebujesz do pełnego relaksu więcej niż 15 minut

    Ile powinniśmy drzemać, aby nabrać sił na dalszą część dnia? Ta wiedza przyda się szczególnie młodym mamom, które nie mają czasu na odpowiedni wypoczynek. Ile powinien trwać zdrowy sen, abyśmy obudzili się wypoczęci? Na te pytania odpowiedziała jedyna w Polsce ekspert ds. relaksu - Iwona Kowalewski. Kobieta poradziła, w jakiej pozycji się zrelaksować, aby drzemka była najskuteczniejsza.
  • Mama czy tata: Kto jest uprawniony do dłuższego snu

    Mama czy tata: Kto jest uprawniony do dłuższego snu

    Lepiej się wysypiasz? Rzadziej bierzesz L4. Badania fińskich naukowców wskazują, że pracodawcy w swoim własnym interesie powinni dbać o właściwą ilość snu pracowników.
  • 15 zasad zdrowego snu

    15 zasad zdrowego snu

    Miewasz kłopoty z zasypianiem a może rano wcale nie jesteś wypoczęta? Czas na zmianę przyzwyczajeń. Dobrego snu możesz się nauczyć!
  • Dlaczego dziecko gorzej sypia?

    Dlaczego dziecko gorzej sypia?

    Twoje dziecko śpi coraz gorzej, a ty podajesz mu przed snem kakao. Uwaga! To właśnie mu szkodzi!
  • Jak odłożyć maluszka do łóżeczka?

    Jak odłożyć maluszka do łóżeczka?

    Wydaje się to proste: bierzesz maluszka na ręce i odkładasz do łóżeczka. Jednak w rzeczywistości często okazuje się, że podczas wykonywania tej "operacji" dziecko nagle zaczyna płakać.

Filmy - Zdrowy sen (4)

  • Pobudka! Lepiej nie zaczynaj dnia w ten sposób

    Większość ludzi nie należy do rannych ptaszków i nie lubi poranków. Rano zawsze jest zbyt mało czasu, a jesienią dodatkowo mgła i zimno psują humor. Podpowiadamy, czego unikać o poranku, żeby nie zepsuć sobie całego dnia.
  • Zapomnij o piżamie. To ci wyjdzie na zdrowie

    Dawno minęły czasy, gdy nie znano sposobów na dostateczne ogrzanie domów i stroje do spania z konieczności musiały przypominać namioty, a panowie zakładali urocze szlafmyce. W ubiegłym wieku koszule nocne stały się bardziej ozdobą niż okryciem. Dzisiaj nie ograniczają nas obyczaje i brak ogrzewania, a nauka potwierdza, że spanie nago jest bardzo zdrowe!
  • Nie jedz tego wieczorem, jeśli nie chcesz mieć koszmarów

    Jest wiele czynników, które zaburzają sen, ale jednym z najważniejszych jest… zbyt ciężka kolacja. Zrezygnujmy na przykład z jedzenia przed snem czerwonego mięsa i wędlin. Smażone kotlety lub kiełbasa z cebulą spowodują, że sen będzie płytki, a na dodatek możemy mieć nieprzyjemne koszmary z powodu niestrawności i uczucia ciężkości. Czego jeszcze nie należy jeść i pić wieczorem?
  • Nie wysypiasz się? Możesz być chory nawet na raka

    W czasie snu 70 proc. komórek układu odpornościowego ulega regeneracji. Światowa Organizacja Zdrowia podkreśla, iż zaburzenia snu mają niezwykłe znaczenie w wielu chorobach. Bezsenność i zaburzenia snu sprzyjają powstawaniu takich nowotworów, jak nowotwór prostaty i gruczołu piersiowego.