zdrowe odżywianie

Artykuły - Zdrowe odżywianie (28)

  • Blue zones: Tutaj ludzie dożywają setki!

    Blue zones: Tutaj ludzie dożywają setki!

    Nadwaga, cukrzyca, nadciśnienie, depresja, reumatyzm... Przyczyną 70 proc. chorób przewlekłych jest niewłaściwe odżywianie. Jedząc to, co dla nas dobre, możemy uwolnić się od wielu dolegliwości, wzmocnić organizm i przedłużyć sobie życie. Przeczytaj fragment książki "Zamień leczenie na jedzenie", której autor, prof. dr Andreas Michalsen, udziela wskazówek, jak mądrze jeść.
  • Siedem produktów, które warto jeść w lutym

    Siedem produktów, które warto jeść w lutym

    Teraz, gdy większość warzyw i owoców ma mało wartości odżywczych, sięgajmy po produkty, które straciły przez zimę niewiele cennych składników lub są szczególnie bogate w dobroczynne związki.
  • Osiem rzeczy, które zmienią się, gdy przestaniesz jeść cukier

    Osiem rzeczy, które zmienią się, gdy przestaniesz jeść cukier

    ​Przede wszystkim - schudniesz. Utrata wagi to jedna z największych zalet odstawienia cukru, choć nie jedyna. Co jeszcze zmieni się w twoim życiu, gdy przestaniesz jeść cukier? Przeczytaj i sprawdź!
  • Stół sercem domu

    Stół sercem domu

    Stare porzekadło mówi: „Jak sobie pościelisz, tak się wyśpisz”. Analogicznie jest przy stole. Czym go nakryjesz, tym się najesz”.
  • Właściwe odżywianie dzieci. Przykład powinien iść z góry

    Właściwe odżywianie dzieci. Przykład powinien iść z góry

    Bogata w różnorodne składniki odżywcze, zbilansowana dieta dzieci jest bardzo istotna – tylko taka dostarczy im wszystkich niezbędnych witamin i substancji mineralnych do prawidłowego wzrostu i rozwoju. Piramida Zdrowego Żywienia i Aktywności Fizycznej jasno określa zasady, które powinny być podstawą zbilansowanej diety, a także wytyczną dla rodziców, którzy chcą, by ich dziecko zarówno obecnie jak i w przyszłości odżywiało się prawidłowo.
  • Chcesz zachować zdrowie, czytaj etykiety!

    Chcesz zachować zdrowie, czytaj etykiety!

    Lekarze i dietetycy przekonują, że we współczesnym świecie, zdrowie „zaczyna się” przy sklepowej półce. Od tego co włożymy do koszyka zależy bowiem zdrowie nie tylko nasze, ale i naszych bliskich. Myślisz, że jesteś już świadomym konsumentem i podejmujesz dobre decyzje zakupowe? Zobacz, co radzą w tym temacie eksperci.
  • Jak uczyć dzieci zdrowych nawyków?

    Jak uczyć dzieci zdrowych nawyków?

    Czym skorupka za młodu nasiąknie, tym na starość trąca – głosi ludowa mądrość. Jeśli więc dzieci nauczymy zasad prawidłowego żywienia, mniejsze jest ryzyko, że staną się pacjentami borykającymi się z otyłością i nadwagą oraz ich zdrowotnymi skutkami.
  • Jak wprowadzić w życie noworoczne postanowienia?

    Jak wprowadzić w życie noworoczne postanowienia?

    Do listy noworocznych postanowień warto dopisać wprowadzenie prawidłowych nawyków żywieniowych. Jak to sprytnie zrobić? Zapytaliśmy dr n. hum. Justynę Korzeniewską, Psycholog z Centrum Zdrowia Dziecka w Warszawie.
  • Jak zdrowo się odżywiać? Sprawdźcie przykładowy jadłospis

    Jak zdrowo się odżywiać? Sprawdźcie przykładowy jadłospis

    Dieta to, jak podkreślają dietetycy, sposób odżywiania się a nie tylko metoda na zrzucenie wagi. Co powinniśmy jeść, by nie tylko mieć dobrą figurę, ale także cieszyć się zdrowiem i dostarczyć naszemu organizmowi niezbędnych składników? Przykładowy jadłospis dla dorosłej kobiety i dorosłego mężczyzny przygotowała dr Krystyna Pogoń, dietetyk.
  • Błędy żywieniowe: Jak ich nie popełniać

    Błędy żywieniowe: Jak ich nie popełniać

    Rodzice potrafią zrobić wiele, byle tylko smyk ładnie zjadł i był syty. Ale pełny brzuszek to nie wszystko – posiłki dziecka powinny być także smaczne, urozmaicone i wartościowe.

Filmy - Zdrowe odżywianie (113)

  • Czym się różni rekin od pstrąga? Nie chodzi o wielkość...

    Ryby są dobrym źródłem białka, witamin i mikroelementów. Niezwykle cennym składnikiem rybiego mięsa są nienasycone kwasy tłuszczowe z grupy omega-3. Czym różnią się ryby słodkowodne od morskich?
  • Kalarepa obrana, a liście do śmieci? To duży błąd.

    Chrupiąca kalarepa nigdy nie smakuje bardziej jak w czerwcu. Można kupić odmiany zielone i fioletowe. Warzywo zawiera cenne witaminy, składniki mineralne, błonnik, a nawet substancje przeciwnowotworowe. Wiele osób uważa, że jadalna jest tylko bulwa i popełnia błąd, wyrzucając do śmieci wartościowe liście!
  • Owoc zamiast mięsa? Dżakfrut to nowe superfood

    Dojrzały świetnie sprawdza się w sałatkach, ciastach czy sokach, a niedojrzały to idealny składnik kotletów lub curry. Dżakfrut, indyjski super-owoc podbija świat. Jest masywny, ma kolczastą skórkę i intensywny słodki zapach. Waży średnio pięć kilogramów i można go jeść na różne sposoby. Do niedawna uważany za jedzenie biednych, dzisiaj dżakfrut zdobywa ogromną popularność na Zachodzie. Szukają go szczególnie wegetarianie i weganie, dla których stanowi idealny substytut mięsa.
  • Co zrobić, żeby lepiej się odżywiać? Oto pięć cennych rad

    Zdrowe odżywianie, jak wielu może się wydawać, wcale nie jest skomplikowane ani czasochłonne. Najtrudniej jednak jest zacząć. Potem nawyki stają się rutyną. Zmiany należy wprowadzać powoli i konsekwentnie. Oto pięć rad, od których możesz zacząć, a czas spędzony w domu na gotowaniu może ci w tym pomóc! (x-news) Zdjęcia pochodzą z bazy x-bank gallery.