zdrowa dieta

Artykuły - Zdrowa dieta (105)

  • Dietetyczny spór o jajko

    Dietetyczny spór o jajko

    Jajka w końcu zostały docenione, choć nie zawsze zbierały pozytywne recenzje. Liczne badania naukowe dowiodły w końcu, że pod kruchą skorupką kryje się wielka siła. Uznany symbol życia i zdrowia najważniejszy na każdym stole wielkanocnym stole. Według aktualnych zaleceń Światowej Organizacji Zdrowia można zjadać 10 jajek tygodniowo.
  • Bazary place i stragany przeżywają drugą młodość!

    Bazary place i stragany przeżywają drugą młodość!

    Pandemia zmieniła proces zakupów naszych rodaków. W ramach "Narodowych badań konsumpcji warzyw i owoców", realizowanych przez Kantar dla Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw, poznaliśmy jego etapy, miejsca, kryteria oceny produktów i same zakupy, to co ostatecznie kupujemy.
  • ​BNP Paribas: Polska może produkować więcej żywności ekologicznej

    ​BNP Paribas: Polska może produkować więcej żywności ekologicznej

    Jak informują w raporcie eksperci banku BNP Paribas, w Polsce można produkować dużo więcej żywności ekologicznej. Zdrowa żywność jest coraz bardziej doceniana przez naszych rodaków. Jednak polski konsument na produkty ekologiczne wydaje średnio 6 euro rocznie, to mniej niż jedna dziesiąta unijnej średniej.
  • Drożdże odżywcze - dlaczego warto włączyć je do diety?

    Drożdże odżywcze - dlaczego warto włączyć je do diety?

    Ten przysmak o charakterystycznym, lekko serowym smaku, nie tylko doda wyrazistości potrawom, ale także zapewni nam szereg korzyści zdrowotnych. Ich spożywanie obniża poziom złego cholesterolu oraz zapobiega niedoborom kluczowych witamin.
  • Uchroń swoje dziecko przed wirusami – poznaj tajniki diety makrobiotycznej

    Uchroń swoje dziecko przed wirusami – poznaj tajniki diety makrobiotycznej

    Wiosenne przesilenie to niebezpieczny czas dla zdrowia najmłodszych. Ciągle zmieniająca się pogoda – raz wyższe, raz niższe temperatury powodują, że notoryczne ubieranie i rozbieranie prowadzi do przegrzania lub wychłodzenia organizmu. Mniejsza ilość słońca, odpowiedzialnego za produkowanie witaminy D, wpływa także na nasz układ nerwowy. Nic więc dziwnego, że na marzec przypada druga fala zachorowań na różnego rodzaju wirusy. Chcąc wesprzeć odporność dziecka najlepiej więc przyjrzeć się jego… diecie.
  • Od wiosny podatek od słodkości?

    Od wiosny podatek od słodkości?

    W ministerstwie zdrowia rozpoczęły się w tym tygodniu konsultacje w sprawie podatku cukrowego. Do rozmów zostali zaproszeni przedstawiciele producentów żywności i słodkich napojów oraz branży spirytusowej.

Filmy - Zdrowa dieta (8)

  • Zażywasz leki? Uważaj na to, co jesz!

    Zażywasz leki? Jesteś w trakcie antybiotykoterapii? Uważaj na to, co jesz! Węglowodany, tłuszcze, nabiał, błonnik i owoce mogą upośledzać działanie leków. Leki popijaj wodą przegotowaną lub wodą źródlaną. Pamiętaj o odstępach między lekami, a posiłkami. Powinna ona wynosić co najmniej 2 godziny. Czytaj ulotki! Będziesz wiedzieć, kiedy najlepiej zażyć dane lekarstwo.
  • Cudowne właściwości arbuzów!

    Czerwony, soczysty i słodki – arbuza może jeść prawie każdy. Wyjątkiem są osoby uczulone na pyłki roślin, ze względu na właściwości alergizujące arbuzów, oraz chore na cukrzycę, ze względu na wysoki indeks glikemiczny. Arbuzy są za to polecane mężczyznom, ze względu na zawarty w nich likopen, który pomaga w walce z rakiem prostaty, a dzięki cytrulinie może nawet zwiększyć popęd seksualny. Jakie jeszcze właściwości mają arbuzy? Zobaczcie!
  • Odchudzanie może pogorszyć samopoczucie

    Nadwaga jest przyczyną wielu chorób, które mogą zagrozić nawet naszemu życiu. Niewątpliwie trzeba szybko pozbyć się zbędnych kilogramów. Niestety nie zawsze upragniony spadek wagi poprawia nam samopoczucie - czasem może wpędzić nas w depresję i spowodować zaburzenia odżywiania.
  • Polacy nie doceniają roli zdrowego odżywiania. Wciąż często sięgają po jedzenie typu fast food

    Choć w dużej mierze zdajemy sobie sprawę z tego, że jedzenie typu fast food ma niekorzystny wpływ na nasze zdrowie, to jednak brak czasu i codzienny stres sprawiają, że idziemy na łatwiznę i stawiamy na śmieciowe przekąski – podkreślają eksperci. Miłośnicy fast foodów nie zastanawiają się, czy dana przekąska jest zdrowa, najważniejsze jest to, by została podana jak najszybciej. Jednocześnie zdecydowana większość osób, które żywią się w ten sposób (73 proc.), przyznaje, że jakość szybkich posiłków pozostawia wiele do życzenia. Polacy, którzy żywią się w fast foodach, mają zupełnie inne nawyki i świadomość dotyczącą zdrowia i diety, niż ci, którzy stawiają na zdrowe, zbilansowane posiłki – wynika z badań ankietowych przeprowadzonych przez Instytut Psychodietetyki i Mixit, organizatorów kampanii „Myślę zdrowo, żyję w równowadze”. Aż 73 proc. wielbicieli fast foodów wychodzi z domu bez śniadania, podczas gdy prawie wszyscy fani zdrowej żywności regularnie spożywają ten bardzo ważny posiłek. Wyniki badań wskazują też na duże zależności między tym, co jemy, a tym, jak myślimy, jak się czujemy i co wiemy o zdrowym żywieniu. Osoby wybierające restauracje typu fast food są znacznie mniej zadowolone ze swojego odżywiania (tylko 33 proc.) niż osoby jedzące zdrowo (80 proc.), a także chętniej sięgają po słodycze i napoje gazowane. W porównaniu do zwolenników zdrowego stylu życia fastfoodowcy znacznie rzadziej deklarują znajomość pojęć związanych ze zdrowym odżywianiem takich jak witamina D3, Omega3, gluten, stewia czy olejki konopne.