wodór

Artykuły - Wodór (83)

  • Surowce. Tak zmieni się rola tradycyjnych paliw

    Surowce. Tak zmieni się rola tradycyjnych paliw

    Tradycyjne paliwa jeszcze przez długi czas będą wykorzystywane w transporcie, ale już nie w takim stopniu jak dotychczas. Ropa i benzyna z czasem będą wypierane przez LNG czy CNG, a w przyszłości przez wodór. Postępować też będzie konsekwentnie elektryfikacja floty. Zmiany już się dokonują, na jednych rynkach szybciej, na innych wolniej. Zakłada się, że do 2030 roku po europejskich ulicach będzie jeździć 30 mln aut elektrycznych.
  • ORLEN wybuduje pierwsze stacje tankowania wodoru

    ORLEN wybuduje pierwsze stacje tankowania wodoru

    PKN ORLEN rozpoczął proces wyboru wykonawcy stacji tankowania paliwa wodorowego. Pierwsze stacje obsługujące autobusy i auta osobowe powstaną w Poznaniu i Katowicach. Jeszcze w tym roku koncern rozpocznie budowę hubu wodorowego we Włocławku.
  • Segway pracuje nad wodorowym motocklem o niezwykłym wyglądzie

    Segway pracuje nad wodorowym motocklem o niezwykłym wyglądzie

    Znana do tej pory ze swych elektrycznych pojazdów miejskich, marka Segway, postanowiła zaprezentować światu nieco bardziej rozbudowany projekt. Oto napędzany wodorem motocykl Apex H2.
  • Wodór może zrewolucjonizować polską energetykę, jednak musi być oparty na OZE

    Wodór może zrewolucjonizować polską energetykę, jednak musi być oparty na OZE

    Technologie wodorowe mogą być jednym z elementów transformacji polskiej energetyki, a rodzime firmy mogą się stać elementem światowego łańcucha dostaw dla nowoczesnych pojazdów zasilanych wodorem. W ramach Krajowego Planu Odbudowy na technologie wodorowe rząd chce wydać 800 mln euro, a kolejne 17 mld zł do 2030 roku, jak zakłada Polska Strategia Wodorowa.
  • Rynek wodoru wymaga stymulacji

    Rynek wodoru wymaga stymulacji

    Budowa rynku wodoru będzie wymagała istotnych nakładów inwestycyjnych. W dodatku koszty produkcji wodoru niskoemisyjnego lub zeroemisyjnego są wyższe niż w przypadku innych ekologicznych źródeł energii. Rosną one jeszcze, gdy surowiec nie może być zużywany blisko miejsca wytworzenia, ale jest przetwarzany, przechowywany i transportowany. By upowszechnić technologię wodorową, konieczne jest wsparcie ze strony władz - podkreśla Deloitte w swoim raporcie dotyczącym wodoru.
  • Surowce. Wodór może wypełnić lukę w eksporcie Rosji

    Surowce. Wodór może wypełnić lukę w eksporcie Rosji

    Niemcy i Rosja są zainteresowane wspólnymi projektami w zakresie technologii wodorowych. Berlin będzie potrzebował dostawców wodoru, a Moskwa - nowych źródeł dochodów w związku z odchodzeniem Europy od tradycyjnych węglowodorów. Warunkiem sukcesu będzie otwartość Rosji na technologie związane z zielonym wodorem, na którym najbardziej zależy Niemcom - piszą w komentarzu eksperci Ośrodka Studiów Wschodnich, Szymon Kardaś i Michał Kędzierski.

Filmy - Wodór (9)

  • Od dekady budują autobusy zasilane wodorem. Byli w tym pionierami

    Francuska firma przez dekadę była pionierem autobusu wodorowego przyszłości. „Wciąż jesteśmy na początku przygody”, mówi prezes Safry, firmy zatrudniającej 245 pracowników, która przez ostatnie 10 lat opracowywała autobus napędzany wodorem. Takie pojazdy już krąży po miastach Lens, Wersal i Le Mans. Kolejne dostawy firmy planowane są m.in. do Auxerre czy na lotnisko Toulouse-Blagnac.
  • Od dekady budują autobusy zasilane wodorem. Byli w tym pionierami

    Francuska firma przez dekadę była pionierem autobusu wodorowego przyszłości. „Wciąż jesteśmy na początku przygody”, mówi prezes Safry, firmy zatrudniającej 245 pracowników, która przez ostatnie 10 lat opracowywała autobus napędzany wodorem. Takie pojazdy już krąży po miastach Lens, Wersal i Le Mans. Kolejne dostawy firmy planowane są m.in. do Auxerre czy na lotnisko Toulouse-Blagnac.
  • Od dekady budują autobusy zasilane wodorem. Byli w tym pionierami

    Francuska firma przez dekadę była pionierem autobusu wodorowego przyszłości. „Wciąż jesteśmy na początku przygody”, mówi prezes Safry, firmy zatrudniającej 245 pracowników, która przez ostatnie 10 lat opracowywała autobus napędzany wodorem. Takie pojazdy już krąży po miastach Lens, Wersal i Le Mans. Kolejne dostawy firmy planowane są m.in. do Auxerre czy na lotnisko Toulouse-Blagnac.
  • Polska chce zostać europejskim liderem rozwijając fotowoltaikę w połączeniu z wodorem

    Polska chce być liderem europejskiej gospodarki wodorowej nie idąc w zieloną rewolucję, ale wykorzystując to, co jest już gospodarce i to właśnie dlatego Ministerstwo Klimatu i Środowiska walczyło na europejskiej arenie o nową klasyfikację wodoru.- Nie chodzi już o podział na wodór zielony z OZE lub wodór niebieski z gazu bądź czarny z węgla, ale o taki, w którym najważniejsza byłaby kwestia emisyjności – mówi w rozmowie z MarketNews24 Wojciech Jakóbik, red. nacz. BiznesAlert.pl.Dzięki nowej klasyfikacji Polska będzie mogła uzyskać dofinansowanie na różne produkcje wodoru, także na wodór szary, wytwarzany już obecnie w polskich rafineriach.