witaminy

Artykuły - Witaminy (612)

  • Prewencyjne łykanie suplementów witaminowych nie ma sensu

    Prewencyjne łykanie suplementów witaminowych nie ma sensu

    Najnowsze badania wykazały, że popularne suplementy diety zawierające witaminy i składniki mineralne, nie mają wpływu na zdrowie człowieka. Nie znaleziono żadnych pozytywów.
  • Witamina B6 gwarancją dobrych snów

    Witamina B6 gwarancją dobrych snów

    Naukowcy odkryli, że witamina B6 może pomóc zapamiętywać sny. Może być ponadto wykorzystywana do leczenia koszmarów sennych i zespołu stresu pourazowego.
  • Witaminy – cegiełki życia

    Witaminy – cegiełki życia

    Skąd tyle zamieszania wokół witamin? Przecież trzeba zaspokoić głód i dostarczyć organizmowi paliwa do działania. A to paliwo to nic innego jak energia z białek, tłuszczy i węglowodanów.
  • Dieta dla zdrowej krwi

    Dieta dla zdrowej krwi

    Każdy, niezależnie od wieku, powinien dbać o zdrowie i zbilansowaną dietę. Wybór wartościowych produktów ma szczególnie doniosłe znaczenie dla dzieci, gdy organizm jest w fazie intensywnego wzrostu, a także dla kobiet ciężarnych, matek karmiących, seniorów i rekonwalescentów. Po jakie produkty sięgać, by zapewnić organizmowi niezbędne składniki odżywcze?
  • Witamina D lekarstwem na dobry sen

    Witamina D lekarstwem na dobry sen

    Suplementy witaminy D mogą być stosowane w celu poprawy jakości snu.
  • Witamina D - dobra na wszystko?

    Witamina D - dobra na wszystko?

    Liczne badania sugerują, że utrzymanie prawidłowego stężenia witaminy D nie tylko zapobiega krzywicy i osteoporozie, ale ma dużo szersze znaczenie - wzmacnia m.in. odporność. Natomiast niedobór witaminy D jest powszechnym problemem.
  • Odporność a witaminy

    Odporność a witaminy

    Jednym z najszerzej rozpowszechnionych obecnie mitów zdrowotnych jest rzekomo dobroczynny wpływ witamin na wzmocnienie układu odporności. Choć witaminy są niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu, to brak dowodów na to, iż przy prawidłowym ich poziomie dodatkowa suplementacja poprawia sprawność tego układu.
  • Fakty o witaminach: A, E, D i K

    Fakty o witaminach: A, E, D i K

    - Witamina to substancja, która czyni cię chorym, jeśli jej nie zjesz – zdefiniował kiedyś noblista Albert Szent-Gyorgyi, odkrywca witamin C i P. Ale nadmiar witamin też uczynić może chorym. Łatwiej o to przy zażywaniu witamin rozpuszczalnych w tłuszczach: A, D, E i K .
  • Gdy witaminy mogą zabić

    Gdy witaminy mogą zabić

    Łykamy witaminy każdego dnia, jakby były źródłem wiecznej młodości. W najlepszym wypadku - są one nieskuteczne. W najgorszym - mogą zaprowadzić nas do grobu. Czy naprawdę warto?
  • ​Nie przesadzaj z witaminami

    ​Nie przesadzaj z witaminami

    Wraz z załamaniem pogody nadchodzi sezon na przeziębienia.

Filmy - Witaminy (6)

  • Suplementy diety, czyli których witamin nam brakuje?

    Suplementy diety możemy podzielić na dwie kategorie: Ze względu na przeznaczenie oraz ze względu na składnik odżywczy. Watro pamiętać, że niedobór witamin należy uzupełnić odpowiednią dietą oraz udać się do lekarza w celu zweryfikowania braku konkretnej witaminy. Każdy Polak powinien suplementować witaminę D, kwas foliowy oraz kwasy tłuszczowe omega-3 i omega-6.
  • Soki i musy – witaminy w smart formie

    Soki i musy owocowe to witaminy i energia w poręcznej smart formie. Dlaczego smart? Bo wszystko, co nas teraz otacza, jest coraz lepsze, wygodniejsze i sprytniejsze. I możemy z tych smart rozwiązań korzystać w każdym miejscu i o każdej porze. Skoro więc świat robi się coraz wygodniejszy, coraz bardziej smart, to i witaminy mogą być smart, zamknięte w poręcznych butelkach i saszetkach!
  • Chłodniki warzywne - doskonałe orzeźwienie w upalne dni

    Lato to doskonały moment na zmianę codziennej diety na zdrową i niskokaloryczną. Wysokie temperatury zmniejszają bowiem ochotę na ciężkie i tłuste potrawy, a wzmagają apetyt na lekkie dania na bazie warzyw i owoców. Warzywa są jednym z najlepszych źródeł witamin i składników mineralnych, niezbędnych dla zdrowia i dobrego samopoczucia. Są to m.in. witaminy, zwłaszcza C, E oraz witaminy z grupy B, a także błonnik i potas, które regulują trawienie. Latem warzywa można spożywać na wiele ciekawych sposobów, dzięki czemu unika się nudy w jadłospisie. Idealnym sposobem na jedzenie warzyw w lecie są chłodniki. Zupy te są niskokaloryczne, a jednocześnie bardzo sycące i orzeźwiające. Chłodniki na bazie kefiru lub jogurtu są doskonałym źródłem białka, fosforu, wapnia, witamin A, C, B1 i B2, wpływają więc pozytywnie na problemy układu trawienia, np. wzdęcia lub niestrawność, wzmacniają układ odpornościowy i pomagają osobom cierpiącym na osteoporozę. Zupy na bazie zakwasu natomiast wzmacniają odporność, usprawniają procesy trawienia, pomagają w regulowaniu poziomu cholesterolu oraz zwalczają wolne rodniki. – Taki chłodnik ukraiński to jedna z najbardziej prozdrowotnych potraw w kuchni tradycyjnej. Przygotowujemy wywar z buraczków bądź botwinki, te buraki później zjadamy, dodajemy jeszcze do tego ogórka, kefir bądź zsiadłe mleko, a nawet jajko gotowane bądź mięso z kurczaka. W ten sposób dostarczamy sobie cennego białka oraz płynów, składników mineralnych i wszystkiego, co dobre w warzywach – mówi Iwonna Niegowska.
  • Suplementy diety – czy warto podawać je dzieciom?

    Suplementy diety – w przeciwieństwie do leków – to produkty rynkowe, co do których nie są wymagane badania kliniczne ani regularne raporty na temat ich bezpieczeństwa. Czy zatem warto podawać suplementy maluchom? - Wśród suplementów są takie, które uważam za absolutnie konieczne, ale są i śmieci – mówi dr Paweł Grzesiowski, pediatra. – Medycznie wskazane suplementy to te, które stosujemy np. przy niedoborze witamin, wcześniej jednak dziecku trzeba zrobić badania krwi, by sprawdzić, czy dziecko rzeczywiście ma niedobór danego pierwiastka czy witaminy. Nie można kierować się po prostu reklamą. Specjalista podkreśla, że suplementami łatwo można też wyrządzić dziecku krzywdę: – Możemy wymieszać kilka różnych produktów, a to dzieje się coraz częściej. Ludzie kupują trzy, cztery, pięć różnych preparatów i przyjmują je jednocześnie; tymczasem może się okazać, że łączenie ich nie jest obojętne dla naszego zdrowia. Po suplemencie możemy też mieć biegunkę, wysypkę czy kołatanie serca. Jak wobec tego należy postępować, by uniknąć nieprzyjemnych konsekwencji zażywania suplementów? Podstawowa rzecz to uważne czytanie składu preparatów. Pamiętajmy też, że suplementy to nie leki; nie leczą chorób. - Nie wierzmy w żadną reklamę; mówię to z pełną odpowiedzialnością i obronię to przed każdym sądem. Reklama pokazuje tylko intencję producenta, a nie stan faktyczny – mówi dr Grzesiak.