usługi telekomunikacyjne

Artykuły - Usługi telekomunikacyjne (38)

  • Ceny usług mobilnych będą rosnąc?

    Ceny usług mobilnych będą rosnąc?

    Prezes Jean-Marc Harion spodziewa się w długim terminie wzrostu cen usług mobilnych w Polsce. - Jesteśmy pewni, że w dłuższej perspektywie ceny będą stopniowo rosnąć z dwóch powodów: coraz większego zużycia danych i ewolucji otoczenia gospodarczego - powiedział prezes podczas telekonferencji dla analityków.
  • Huawei nie rządzi w bankach

    Huawei nie rządzi w bankach

    Polskie banki korzystające z rozwiązań ICT koncernu Huawei - który ostatnio ma problemy w naszym kraju - są na razie spokojne. Choć bankowcy nie odczuwają paniki, to czekają na rozstrzygnięcia na szczeblu rządowym. Chińczycy ostrzegają, że wykluczenie ich w przetargu na rozwój 5G oznacza w rezultacie wzrost cen usług telekomunikacyjnych o 100-300 proc. Dla całej polskiej gospodarki taka decyzja oznacza nawet 8,5 mld euro straty.
  • Jakość obsługi sieci komórkowych – czy Polacy są zadowoleni?

    Jakość obsługi sieci komórkowych – czy Polacy są zadowoleni?

    Według badania CBOS 92% dorosłych Polaków korzysta z telefonów komórkowych. Tym samym są oni klientami którejś z sieci komórkowych. Konsumenci coraz częściej zwracają uwagę nie tylko na ofertę telekomów, ale również na jakość obsługi – tę ostatnią nie wszyscy oceniają pozytywnie.
  • Kasa fiskalna przy świadczeniu usług telekomunikacyjnych

    Kasa fiskalna przy świadczeniu usług telekomunikacyjnych

    W prowadzonej działalności gospodarczej świadczymy usługi dostępu do internetu na rzecz osób prywatnych. Cena obejmuje usługę montażu oraz konfigurację z siecią. Dodatkowo, sprzedajemy klientom urządzenia (routery) niezbędne do stworzenia sieci Wi-Fi w domu. Świadczone usługi dokumentujemy fakturami. Czy ich wykonanie na rzecz osób prywatnych powinno być ewidencjonowane w kasie fiskalnej?
  • UE: Od 2015 r. zmiany w podatku VAT m.in. dla usług telekomunikacyjnych

    UE: Od 2015 r. zmiany w podatku VAT m.in. dla usług telekomunikacyjnych

    W poniedziałek w Brukseli zaprezentowano zmiany w opodatkowaniu VAT w sektorze usług telekomunikacyjnych, nadawczych i elektronicznych, jakie wejdą w życie 1 stycznia 2015 roku,
  • Nie sprawdzimy, za co płacimy telekomom

    Nie sprawdzimy, za co płacimy telekomom

    Są kolejne opóźnienia w budowaniu systemu badania jakości usług telekomunikacyjnych.
  • Konsumenci o rynku telekomunikacyjnym w roku 2013

    Konsumenci o rynku telekomunikacyjnym w roku 2013

    Prezentujemy najnowsze wyniki badań w zakresie korzystania z usług telekomunikacyjnych. Uzyskane rezultaty zawierają opinie konsumentów na temat funkcjonowania rynku telekomunikacyjnego w Polsce, jakości usług oraz najpopularniejszych form ich wykorzystania.
  • Aiton Caldwell: wyniki za 2012 rok

    Notowana na rynku NewConnect Spółka Aiton Caldwell SA opublikowała wyniki finansowe za 2012 rok. W raportowanym okresie przychody ze sprzedaży wzrosły r/r o 21-proc. do wartości 12 247 tys. zł. Spółka rozszerzyła swoją strategię, w ramach której oferuje usługi telekomunikacyjne w chmurze (SaaS - Software as a Service) dla segmentu MSP oraz klientów indywidualnych, natomiast partnerom zewnętrznym dostarcza własne rozwiązania działające w tym modelu (PaaS - Platform as a Service).
  • Obowiązki i uprawnienia wynikające z Prawa telekomunikacyjnego

    Obowiązki i uprawnienia wynikające z Prawa telekomunikacyjnego

    Usługi telekomunikacyjne należą obecnie do jednych z najpopularniejszych. Nierzadko zdarza się jednak, że podpisując umowę abonent nie rozumie jej zapisów lub pomimo faktu, że przedsiębiorca (np. dostawca internetu) świadczy usługi z przerwami bądź o gorszych parametrach, abonent nie dostaje należnego odszkodowania. Jakie uprawnienia wynikają z Prawa telekomunikacyjnego i czy zmiany wprowadzone nowelizacją z 21 stycznia br. przyniosą realne korzyści?
  • Aiton Caldwell SA zanotował wzrost przychodów o 47 procent

    Aiton Caldwell SA, lider hostowanych usług telekomunikacyjnych (SaaS) dla polskiego sektora MSP, opublikował wyniki finansowe za 2011 roku. Przychody ze sprzedaży, po zmianie polityki rachunkowości, wyniosły 10,2 mln zł, wzrastając tym samym o 47 proc. wobec roku wcześniejszego. W 2012 roku Zarząd stawia na rozwój marek własnych i ekspansję zagraniczną.