usługi finansowe

Artykuły - Usługi finansowe (69)

  • Revolut ma w Polsce 1 milion klientów

    Revolut ma w Polsce 1 milion klientów

    Revolut, globalna platforma usług finansowych, ogłosił oficjalnie, że w Polsce ma ponad 1 milion klientów. Na Litwie zaczął już działać jako bank.
  • Millenialsi zainteresowani alternatywnymi dostawcami usług finansowych

    Millenialsi zainteresowani alternatywnymi dostawcami usług finansowych

    Blisko 58 proc. klientów rozważa bankowość oferowaną przez Big Tech. Zdaniem ekspertów, pokolenie Millenialsów, które będzie wkrótce najliczniejszym pokoleniem, wpłynie na sukces firm w prawie każdej branży. Millenialsi, liczący ok. 85,3 milionów ludzi w USA są najszybciej rosnącą bazą klientów i oczekuje się, że do 2022 roku będą stanowili 44 proc. siły roboczej.
  • Rynek usług płatniczych - Polska jest liderem

    Rynek usług płatniczych - Polska jest liderem

    Polska jest jednym z europejskich liderów we wdrażaniu nowinek płatniczych. Wprowadzamy je szybciej niż Zachód.
  • Komunikat UKNF ws. działalności Fritz Group SA

    Komunikat UKNF ws. działalności Fritz Group SA

    W związku z otrzymywanymi przez Urząd Komisji Nadzoru Finansowego skargami na działalność Fritz Group SA dotyczącymi opóźnień w realizowaniu zobowiązań finansowych wobec klientów, UKNF przedstawia następujące informacje:
  • Punkty płatnicze pod surowszym okiem nadzoru

    Punkty płatnicze pod surowszym okiem nadzoru

    Komisja Nadzoru Finansowego zapowiada bardziej surowy nadzór na firmami zajmującymi się przyjmowaniem i obsługą płatności za domowe rachunki takie jak opłaty za prąd, gaz czy telefon. Działają one jako biura usług płatniczych (BUP) i choć ich działalność jest uregulowana ustawą, to wciąż jest sporo przypadków nieprzestrzegania przepisów, a nakładane kary nie zmniejszają skali problemu.
  • Sejm pracuje nad zmianami w przepisach o usługach płatniczych

    Sejm pracuje nad zmianami w przepisach o usługach płatniczych

    W sejmie trwają prace nad rządowym projektem nowelizacji ustawy o usługach płatniczych oraz niektórych innych ustaw. Nieautoryzowana transakcja będzie wiązała się dla płatnika z koniecznością zapłaty 50 euro.
  • Usługi bankowe przydatne w mroźne dni

    Usługi bankowe przydatne w mroźne dni

    Według badania NBP [1], ponad jedna trzecia Polaków twierdzi, że rachunki opłaca zwykle gotówką, co najczęściej oznacza konieczność wizyty na poczcie. W tak mroźne dni jak teraz, po pierwsze nie należy to do przyjemności, a po drugie jest zdecydowanie droższe, niż przelewy internetowe. Expander podpowiada jakie usługi finansowe mogą nam lub naszym bliskim ułatwić życie zimą.
  • Alior Bank wspiera start-upy

    Alior Bank wspiera start-upy

    W listopadzie Alior Bank i Huge Thing wybrali 12 start-upów tworzących innowacyjne rozwiązania technologiczne wspierające usługi finansowe. Zespoły pracują nad pomysłami dotyczącymi m.in.: sztucznej inteligencji, usług finansowych skierowanych do millenialsów czy blockchain. Start-upy wezmą udział w czteromiesięcznym programie, dzięki któremu ich projekty mogą dojrzeć i lepiej spełniać oczekiwania klientów.
  • J.P. Morgan otworzy centrum korporacyjne w warszawskim Atrium Garden

    J.P. Morgan otworzy centrum korporacyjne w warszawskim Atrium Garden

    J.P. Morgan, globalna firma świadcząca usługi finansowe, otworzy swoje centrum korporacyjne w warszawskim Atrium Garden - poinformowała firma doradcza z rynku nieruchomości JLL. Dodano, że pracę znajdzie tam ok. 2,5 tys. osób.
  • Czy inteligentne roboty zmienią świat?

    Czy inteligentne roboty zmienią świat?

    Robotyzacja w bankach już trwa, bo na tym polega automatyzacja procesów. Teraz jednak przyjmuje coraz bardziej inteligentną formę - a o jej możliwych skutkach dyskutowano na debacie "Robotyzacja i sztuczna inteligencja w usługach finansowych" podczas Europejskiego Kongresu Finansowego w Sopocie.

Filmy - Usługi finansowe (2)

  • W obszarze usług finansowych Polacy wciąż najbardziej ufają bankom

    Polski rynek fintechów, czyli innowacyjnych firm z pogranicza finansów i nowych technologii, wart jest niemal 860 mln euro – wynika z raportu Deloitte „CEE FinTech Report”. Z ich produktów i usług korzysta co piąty Polak, ale wielu z nich robi to nieświadomie. W przekonaniu Polaków usługi finansowe to wciąż domena banków i to im ufają najbardziej. Stają się jednak coraz bardziej otwarci na nowinki technologiczne w obszarze finansów. Ten proces powinna przyspieszyć unijna dyrektywa PSD2.
  • Usługi bankowe wciąż nieprzyjazne dla klientów

    Jednym ze zjawisk, jakie zaobserwowaliśmy w ciągu ostatnich 15-20 latach w usługach finansowych jest to, że firmy zatraciły potrzebę wytwarzania produktów dla klienta. Banki czy firmy ubezpieczeniowe wypuszczały na rynek produkty, mając na uwadze swoje potrzeby, a nie oczekiwania klientów. Dlatego my chcemy wrócić do takiej kultury usług, gdzie produkt projektowany jest z myślą o kliencie i spełnia jego potrzeby – tłumaczy w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Udayan Goyal, współzałożyciel Anthemis Group.