trening

Artykuły - Trening (519)

  • Im intensywniej trenujesz, tym lepiej? Nie do końca

    Im intensywniej trenujesz, tym lepiej? Nie do końca

    Umiarkowane częstotliwości ćwiczeń są optymalne, ale zbyt częste lub zbyt rzadkie, mogą być szkodliwe. - Popierane przeze mnie zalecenie, polega na ćwiczeniu od 20 do 30 minut dziennie cztery razy w tygodniu – podkreśla lekarz Sara Gottfried.
  • Domowe treningi w czasie epidemii  - jakie urządzenia wybrać?

    Domowe treningi w czasie epidemii - jakie urządzenia wybrać?

    Regularne treningi to najlepszy sposób na poprawę samopoczucia, sylwetki oraz zadbanie o układ odpornościowy i energię o każdej porze dnia. Zajęcia sportowe na co dzień kojarzymy z klubami fitness, sekcjami sportowymi, basenem lub bieganiem w parku. Rzeczywiście, w takich miejscach mamy najlepsze warunki do treningów, ale obecna sytuacja zmusiła właścicieli siłowni i klubów do ich czasowego zamknięcia. W dobie pandemii koronawirusa najlepszym i najbezpieczniejszym rozwiązaniem są ćwiczenia wykonywane we własnym domu lub mieszkaniu. Przyjrzyjmy się zatem rodzajom sprzętu, który przyda się przy tworzeniu małej domowej siłowni. Takie rozwiązanie pomoże poprawić sylwetkę w czasie epidemii, ale z pewnością będzie nam służyć również w czasach, gdy zagrożenie zostanie zażegnane.
  • Trening siłowy czy aerobowy – który lepszy?

    Trening siłowy czy aerobowy – który lepszy?

    Sport to zdrowie, dlatego każda aktywność fizyczna jest pożądana i może pomóc w budowaniu lepszej kondycji organizmu. Warto jednak wiedzieć, że poszczególne rodzaje treningów mogą spełniać zupełnie inne cele. Sprawdź, w jaki sposób dobrać trening w zależności od efektów, które chcesz z jego wykorzystaniem uzyskać.
  • Naukowcy z UW poprawią treningi sportowców

    Naukowcy z UW poprawią treningi sportowców

    Nowy system na podstawie bieżącej analizy parametrów biologicznych i biochemicznych pozwoli dostosowywać poziom aktywności fizycznej i treningu do aktualnych możliwości organizmu. Rozwiązanie ma automatycznie modyfikować planowane obciążenia treningowe, dzięki czemu zawodnik utrzyma się w granicach optymalnego dla niego poziomu intensywności treningu a jego praca przyniesie najlepsze możliwe efekty.
  • Pięć kłamstw, które ułatwią twój trening

    Pięć kłamstw, które ułatwią twój trening

    Jak mówi stare powiedzenie - "wszystko siedzi w głowie". Czasem to, jak czujesz się podczas treningu, nie zależy od kondycji ani dyspozycji dnia. Zależy od podejścia mentalnego.
  • Nie masz motywacji? Zamień trening na... grę RPG!

    Nie masz motywacji? Zamień trening na... grę RPG!

    Motywacja do jeden z najważniejszych i za razem najtrudniejszych elementów w treningu. Brak motywacji połączony z rutyną może skutecznie zniechęcić do ćwiczeń. Można jednak załatwić oba te problemy wprowadzając do planu treningowego… fabułę i elementy gry RPG.
  • Innowacyjne buty treningowe Adidas dla prawdziwych twardzieli

    Innowacyjne buty treningowe Adidas dla prawdziwych twardzieli

    Aarish Netarwala zaprojektował dla firmy Adidas parę butów treningowych, które symulują wrażenia płynące z biegania po miękkim piasku. Ma to zapewniać znacznie intensywniejsze doznania treningowe.
  • ABC podciągania na drążku

    ABC podciągania na drążku

    Podciąganie to jedno z najprostszych, a jednocześnie najskuteczniejszych ćwiczeń kształtujących mięśnie pleców. Co więcej często traktowane jest jako jedno z zadań ruchowych podczas licznych testów sprawnościowych.
  • Oddech - najlepszy trener

    Oddech - najlepszy trener

    Oddech jest bardzo ważny, niestety często o tym zapominamy i - co najważniejsze - nie potrafimy oddychać właściwie - podkreśla joginka Ashleigh Sergeant. Specjalista zachęca, aby kilka razy w ciągu dnia poświęcić minutę na ćwiczenia oddechowe, które działają jak... kawa.

Filmy - Trening (81)

  • Chcesz, żeby trening był bardziej efektywny? Spróbuj tych posiłków

    Aktywność fizyczna powinna znaleźć się w życiu każdego człowieka. Ruch daje zdrowie i lepsze samopoczucie. Pomoże także zrzucić zbędne kilogramy. Co zjeść czy wypić, żeby trening był bardziej efektywny? (x-news) Zdjęcia pochodzą z bazy x-bank gallery.
  • Zawodniczka zbudowała basen z... bel siana

    Kyra Christmas, reprezentantka Kanady w piłkę wodną, jak większość zawodników i zawodniczek ma chwilowo pod górkę z treningami. Nie dość, że przez koronawirusa przesunięto Olimpiadę w Tokio, do której przygotowywała się Kyra, wirus spowodował też zamknięcie basenów. Determinacja i chęć powrotu do sportowej rutyny była u niej jednak na tyle duża, że wybudowała basen sama! No, z pomocą rodziców i ciężkiego sprzętu, ale mniejsza o szczegóły. Wykorzystując bele siana i płachty nieprzemakalnego materiału stworzyła prywatny ośrodek treningowy. Zapału gratulujemy!
  • Palestyński trener pokazuje jak ćwiczyć za pomocą...mebli. Jest coraz popularniejszy. Wideo

    Palestyński trener personalny, Ahmed El-Sawy, publikuje w internecie filmiki pokazujące, że zamknięte siłownie nie stanowią przeszkody w zbudowaniu formy.
  • Dla chcącego nic trudnego. Mistrzyni olimpijska trenowała w... nadmuchiwanym baseniku

    Pandemia koronawirusa i związane z nią obostrzenia sprawiły, że Sharon van Rouwendaal utknęła we Francji, gdzie jeszcze przed zamknięciem granic trenowała ze swoim szkoleniowcem, Philippem Lucasem. Mistrzyni olimpijska z Rio de Janeiro (10 km na otwartym akwenie) znalazła jednak sposób na podtrzymanie formy. Holenderka ćwiczy w... nadmuchiwanym baseniku, ustawionym na podwórku domu, w którym chwilowo przebywa.