trening

Artykuły - Trening (525)

  • Trenuj z domu. Co zyskasz dzięki yes2move.com?

    Trenuj z domu. Co zyskasz dzięki yes2move.com?

    W pracy spędzasz 8 godzin głównie w pozycji siedzącej, a do biura dojeżdżasz samochodem lub komunikacją miejską – również przez większość czasu siedząc? Zawodowe obowiązki pochłaniają cię do tego stopnia, że nie zawsze masz czas na to, by przygotować zdrowe, odpowiednio zbilansowane posiłki o wartości energetycznej dopasowanej do twoich potrzeb oraz trybu życia? Sprawdź, jak możesz to zmienić.
  • Chcesz efektów? Zsynchronizuj trening z cyklem menstruacyjnym

    Chcesz efektów? Zsynchronizuj trening z cyklem menstruacyjnym

    ​Aby maksymalnie wykorzystać potencjał ćwiczeń, warto wziąć przykład z zawodniczek kobiecej reprezentacji USA w piłce nożnej. Sekret znakomitych efektów ich treningów to synchronizacja ćwiczeń (skali trudności i częstotliwości) z fazą cyklu miesiączkowego. Dzięki temu osiągniemy lepsze rezultaty i polepszymy swoje samopoczucie.
  • Im intensywniej trenujesz, tym lepiej? Nie do końca

    Im intensywniej trenujesz, tym lepiej? Nie do końca

    Umiarkowane częstotliwości ćwiczeń są optymalne, ale zbyt częste lub zbyt rzadkie, mogą być szkodliwe. - Popierane przeze mnie zalecenie, polega na ćwiczeniu od 20 do 30 minut dziennie cztery razy w tygodniu – podkreśla lekarz Sara Gottfried.
  • Domowe treningi w czasie epidemii  - jakie urządzenia wybrać?

    Domowe treningi w czasie epidemii - jakie urządzenia wybrać?

    Regularne treningi to najlepszy sposób na poprawę samopoczucia, sylwetki oraz zadbanie o układ odpornościowy i energię o każdej porze dnia. Zajęcia sportowe na co dzień kojarzymy z klubami fitness, sekcjami sportowymi, basenem lub bieganiem w parku. Rzeczywiście, w takich miejscach mamy najlepsze warunki do treningów, ale obecna sytuacja zmusiła właścicieli siłowni i klubów do ich czasowego zamknięcia. W dobie pandemii koronawirusa najlepszym i najbezpieczniejszym rozwiązaniem są ćwiczenia wykonywane we własnym domu lub mieszkaniu. Przyjrzyjmy się zatem rodzajom sprzętu, który przyda się przy tworzeniu małej domowej siłowni. Takie rozwiązanie pomoże poprawić sylwetkę w czasie epidemii, ale z pewnością będzie nam służyć również w czasach, gdy zagrożenie zostanie zażegnane.
  • Trening siłowy czy aerobowy – który lepszy?

    Trening siłowy czy aerobowy – który lepszy?

    Sport to zdrowie, dlatego każda aktywność fizyczna jest pożądana i może pomóc w budowaniu lepszej kondycji organizmu. Warto jednak wiedzieć, że poszczególne rodzaje treningów mogą spełniać zupełnie inne cele. Sprawdź, w jaki sposób dobrać trening w zależności od efektów, które chcesz z jego wykorzystaniem uzyskać.
  • Naukowcy z UW poprawią treningi sportowców

    Naukowcy z UW poprawią treningi sportowców

    Nowy system na podstawie bieżącej analizy parametrów biologicznych i biochemicznych pozwoli dostosowywać poziom aktywności fizycznej i treningu do aktualnych możliwości organizmu. Rozwiązanie ma automatycznie modyfikować planowane obciążenia treningowe, dzięki czemu zawodnik utrzyma się w granicach optymalnego dla niego poziomu intensywności treningu a jego praca przyniesie najlepsze możliwe efekty.
  • Pięć kłamstw, które ułatwią twój trening

    Pięć kłamstw, które ułatwią twój trening

    Jak mówi stare powiedzenie - "wszystko siedzi w głowie". Czasem to, jak czujesz się podczas treningu, nie zależy od kondycji ani dyspozycji dnia. Zależy od podejścia mentalnego.
  • Nie masz motywacji? Zamień trening na... grę RPG!

    Nie masz motywacji? Zamień trening na... grę RPG!

    Motywacja do jeden z najważniejszych i za razem najtrudniejszych elementów w treningu. Brak motywacji połączony z rutyną może skutecznie zniechęcić do ćwiczeń. Można jednak załatwić oba te problemy wprowadzając do planu treningowego… fabułę i elementy gry RPG.
  • Innowacyjne buty treningowe Adidas dla prawdziwych twardzieli

    Innowacyjne buty treningowe Adidas dla prawdziwych twardzieli

    Aarish Netarwala zaprojektował dla firmy Adidas parę butów treningowych, które symulują wrażenia płynące z biegania po miękkim piasku. Ma to zapewniać znacznie intensywniejsze doznania treningowe.

Filmy - Trening (59)

  • Koty zaskoczyły swoim podejściem. Co pokazały?

    Po kalorycznym posiłku nie ma nic lepszego niż drzemka. A po drzemce, dla tak zwanej zdrowotności podjąć mały wysiłek fizyczny. Tę zasadę znają również koty. Bohaterowie wideo po sytym posiłku wskoczyli na kołowrotek. Trzeba przyznać, że bieg szedł im naprawdę sprawnie. Pomimo małych niedociągnięć...
  • Zawodniczka zbudowała basen z... bel siana

    Kyra Christmas, reprezentantka Kanady w piłkę wodną, jak większość zawodników i zawodniczek ma chwilowo pod górkę z treningami. Nie dość, że przez koronawirusa przesunięto Olimpiadę w Tokio, do której przygotowywała się Kyra, wirus spowodował też zamknięcie basenów. Determinacja i chęć powrotu do sportowej rutyny była u niej jednak na tyle duża, że wybudowała basen sama! No, z pomocą rodziców i ciężkiego sprzętu, ale mniejsza o szczegóły. Wykorzystując bele siana i płachty nieprzemakalnego materiału stworzyła prywatny ośrodek treningowy. Zapału gratulujemy!
  • Palestyński trener pokazuje jak ćwiczyć za pomocą...mebli. Jest coraz popularniejszy. Wideo

    Palestyński trener personalny, Ahmed El-Sawy, publikuje w internecie filmiki pokazujące, że zamknięte siłownie nie stanowią przeszkody w zbudowaniu formy.
  • Pani trenuje z psem. Zachęca w ten sposób do domowych aktywności

    Wesołym wideo podzieliła się lekarka z Nowego Jorku. W ramach akcji zachęcania do pozostania w domu i dbania o swoje bezpieczeństwo, pokazuje, jak ćwiczy z pupilem. Piesek chętnie towarzyszy w wysiłku, czasem pomagając, czasem trochę go dokładając. Widzimy jednak, że każde miejsce jest dobre na ćwiczenia. Szczególnie w takim towarzystwie.