Biznes - telewizja

Artykuły - Telewizja (669)

  • Widownia ogromna, ale pieniędzy coraz mniej

    Widownia ogromna, ale pieniędzy coraz mniej

    Media, których popularność wzrosła w okresie najostrzejszych ograniczeń, nie oddają pola mimo złagodzenia restrykcji. Pytanie, czy trend uda się utrzymać dłużej i jak zareagują na to reklamodawcy - zastanawia się w czwartkowym wydaniu "DGP".
  • Canal+ w Polsce zmieni nazwę na Canal+ Premium

    Canal+ w Polsce zmieni nazwę na Canal+ Premium

    23 kwietnia Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji pozytywnie rozstrzygnęła wniosek nadawcy, spółki ITI Neovision, o zmianę nazwy kanału telewizyjnego z CANAL+ na CANAL+ Premium. Stacja planuje rozpoczęcie nadawania pod nową nazwą w piątek, 1 maja 2020 roku.
  • Nie ma meczów. Czy kibice mogą liczyć na zwrot pieniędzy od Canal Plus?

    Nie ma meczów. Czy kibice mogą liczyć na zwrot pieniędzy od Canal Plus?

    Koronawirus sparaliżował rozgrywki piłkarskie na całym świecie. Piłkarze trenują w domach, a kibice nie mogą oglądać meczów ani z trybun, ani w telewizji. Czy stacja Canal Plus, która transmituje spotkania kilku lig europejskich i przede wszystkim polskiej Ekstraklasy, będzie zwracać koszty abonamentu fanom piłki nożnej?
  • ​Rai 8K rozpocznie nadawanie pod koniec maja

    ​Rai 8K rozpocznie nadawanie pod koniec maja

    Testy nowej generacji formatu obrazu 8K są przygotowywane przez włoską telewizję publiczną Rai. Na przełomie maja i czerwca 2020 r. Rai zamierza uruchomić testy techniczne transmisji w rozdzielczości Ultra HD w formacie 8K, czyli w rozdzielczości 7680 x 4320 pikseli.
  • UKE: Ruszyły konsultacje w sprawie rozdysponowania częstotliwości 470-790 MHz

    UKE: Ruszyły konsultacje w sprawie rozdysponowania częstotliwości 470-790 MHz

    Prezes UKE przedstawił do konsultacji publicznych projekt zagospodarowania częstotliwości dla zakresu 470-790 MHz. Ma to związek z koniecznością zwolnienia pasma 700 Mhz przez nadawców telewizyjnych - poinformowano na stronie Urzędu Komunikacji Elektronicznej.
  • Poradnik: Czy przez DVB-T2 trzeba wymienić telewizor?

    Poradnik: Czy przez DVB-T2 trzeba wymienić telewizor?

    Postanowiłem zabrać głos w sprawie doniesień o planach wdrożenia w Polsce nowego standardu naziemnej telewizji cyfrowej DVB-T2. Już samo pytanie "Czy trzeba będzie wymienić telewizor?" wprowadza pewien niepokój wśród tych widzów, którzy nie mają bladego pojęcia, czym jest DVB-T2 i co oznacza ta dwójka na końcu. Jakie są różnice między DVB-T a DVB-T2? Na szczęście jest czas - wydaje się, że co najmniej do 2022 roku!
  • Branża telewizyjna stawia na sztuczną inteligencję

    Branża telewizyjna stawia na sztuczną inteligencję

    Rok 2019 minie w branży technologicznej pod znakiem sztucznej inteligencji. Zaawansowane rozwiązania z zakresu uczenia maszynowego wkraczają również na rynek telewizyjny, gdzie wykorzystywane są zarówno do usprawniania działania samych odbiorników, jak i profilowania ramówki.
  • Czeska telewizja Seznam z testami 8K?

    Czeska telewizja Seznam z testami 8K?

    Czeski nadawca telewizji komercyjnej Seznam mógłby przetestować transmisję w rozdzielczości Ultra HD w 8K (Super Hi-Vision) w DVB-T2. Jakub Unger z Televize Seznam podczas konferencji DIGIMEDIA 2019 poinformował o możliwości testów 8K z dostawcą technologii. Nie podano żadnych szczegółów testów 8K w Czechach.
  • TVP przegrywała do tej pory wszystkie sprawy z ZUS. Teraz wygrała z Wizją

    TVP przegrywała do tej pory wszystkie sprawy z ZUS. Teraz wygrała z Wizją

    Publiczna telewizja uniknie sporych wydatków. Sąd oddalił apelację związku zawodowego, który chciał unieważnić jej umowę o outsourcing ponad 400 pracowników.
  • 30 lat telewizji satelitarnej w Polsce. Satelity będą dostarczać treści w jakości 8K

    30 lat telewizji satelitarnej w Polsce. Satelity będą dostarczać treści w jakości 8K

    Pierwsze anteny satelitarne zaczęły pojawiać się na fasadach budynków w Polsce 30 lat temu. Wszystkie były nakierowane na satelitę ASTRA 1A, który nadawał sygnał telewizyjny do krajów Europy Zachodniej i Środkowej, w tym Polski. Obecnie telewizja satelitarna w Polsce ma już ugruntowaną pozycję, korzysta z niej około połowa polskich gospodarstw domowych.