telefony komórkowe

Artykuły - Telefony komórkowe (251)

  • Nadciąga "epidemiczny Wielki Brat". Chodzi o dane z naszych telefonów komórkowych

    Nadciąga "epidemiczny Wielki Brat". Chodzi o dane z naszych telefonów komórkowych

    Na czas epidemii minister cyfryzacji będzie mógł zbierać od operatorów komórkowych dane lokalizacyjne użytkowników - i to nie tylko tych zakażonych czy objętych kwarantanną. Z kolei premier będzie mógł zażądać od telekomów danych, które uzna za niezbędne dla zwalczania koronawirusa. Takie regulacje znalazły się w projekcie nowelizacji tzw. tarczy antykryzysowej.
  • Buk: Chcemy dywersyfikacji dostawców urządzeń 5G i certyfikatów bezpieczeństwa

    Buk: Chcemy dywersyfikacji dostawców urządzeń 5G i certyfikatów bezpieczeństwa

    Chcemy dywersyfikacji dostawców urządzeń wykorzystywanych przy budowie sieci 5G; nasze stanowisko przekazaliśmy Komisji Europejskiej - powiedziała wiceminister cyfryzacji Wanda Buk. Dodała, że resort chce też wprowadzenia systemu certyfikatów bezpieczeństwa 5G.
  • "Rzeczpospolita": Rynek smartfonów coraz bardziej się kurczy

    "Rzeczpospolita": Rynek smartfonów coraz bardziej się kurczy

    O 5,2 proc. mniej inteligentnych telefonów niż rok wcześniej sprzedało się na świecie w minionym półroczu. Polski rynek pod tym względem nie odstawał - czytamy w piątkowym wydaniu "Rzeczpospolitej".
  • Już pięć miliardów ludzi użytkuje telefony komórkowe

    Już pięć miliardów ludzi użytkuje telefony komórkowe

    Trzy godziny dziennie - tyle czasu blisko połowa użytkowników smartfonów i tabletów spędza na korzystaniu z ulubionego urządzenia, a co piąty poświęca na to sześć godzin w ciągu dnia - wynika z badania Selectivv Mobile House. Trend "digital wellbeing" ma na celu ograniczenie bezrefleksyjnego użytkowania urządzeń mobilnych i propagowanie zdrowej równowagi między życiem cyfrowym a realnym. Pierwszym krokiem w jego wdrażaniu jest minimalizacja powiadomień w smartfonie oraz wykasowanie aplikacji mediów społecznościowych z ekranu urządzenia.
  • "Rzeczpospolita": Smartfon dla prestiżu

    "Rzeczpospolita": Smartfon dla prestiżu

    Biorą wypasione komórki, ale nie płacą rachunków. Długi młodych rosną - pisze w środę "Rzeczpospolita".
  • Huawei nie rządzi w bankach

    Huawei nie rządzi w bankach

    Polskie banki korzystające z rozwiązań ICT koncernu Huawei - który ostatnio ma problemy w naszym kraju - są na razie spokojne. Choć bankowcy nie odczuwają paniki, to czekają na rozstrzygnięcia na szczeblu rządowym. Chińczycy ostrzegają, że wykluczenie ich w przetargu na rozwój 5G oznacza w rezultacie wzrost cen usług telekomunikacyjnych o 100-300 proc. Dla całej polskiej gospodarki taka decyzja oznacza nawet 8,5 mld euro straty.
  • Zagadkowe telefony. Po latach znamy odpowiedź. Jest też drugie dno

    Zagadkowe telefony. Po latach znamy odpowiedź. Jest też drugie dno

    Od 35 lat na bretońskiej plaży w departamencie Finistere wypływają telefony w kształcie kota Garfielda. Ich pochodzenie stanowiło powszechną zagadkę. Odpowiedź nieoczekiwanie stała się symbolem walki o morza i oceany.
  • Operator telekomunikacyjny Rebtel wychodzi z Polski

    Operator telekomunikacyjny Rebtel wychodzi z Polski

    Operator telekomunikacyjny Rebtel wychodzi z Polski: abonenci tej firmy, chcący zachować dotychczasowy numer telefonu, powinni złożyć najpóźniej do 3 stycznia 2019 r. wniosek o przeniesienie numeru do nowego operatora, podał w czwartek UKE.
  • Koniec z tanimi telefonami na portalach aukcyjnych. Sprzedawcy zapłacą VAT

    Koniec z tanimi telefonami na portalach aukcyjnych. Sprzedawcy zapłacą VAT

    Fiskus idzie na wojnę z firmami, które nie odprowadzają VAT do budżetu i dzięki temu oferują tańszą elektronikę. Pokonać ich chce nowymi przepisami.
  • Szkodzą czy nie?

    Szkodzą czy nie?

    Badania dotyczące wpływu pól elektromagnetycznych, emitowanych przez telefony komórkowe na ciało człowieka, nie doprowadziły do wskazania wyraźnie szkodliwych oddziaływań. Należy jednak zachować szczególną ostrożność w przypadku dzieci.

Filmy - Telefony komórkowe (12)

  • Polacy rzucają papierami. Powód to nawet zakaz korzystania z telefonów

    Jeszcze kilka lat temu zmiana pracy co 5 lat była czymś niepokojącym i dziwnym także dla samych rekruterów. Teraz zmiana pracy co 2-3 lata jest czymś normalnym. Dlaczego częściej odchodzimy z pracy? - Jedną z głównych przyczyn, dla której pracownik składa wypowiedzenie są niskie pieniądze. Potwierdzają to różne badania satysfakcji z pracy – mówi Joanna Żukowska z serwisu z ofertami pracy MonsterPolska.pl. – Wystarczy jednak porozmawiać z osobami, które choć raz na zawodowej ścieżce złożyły wypowiedzenie, aby przekonać się, że myśl o lepszych pieniądzach pojawia się wskutek innych trudności w miejscu pracy – dodaje. Często to czynniki wynikające z odmiennych oczekiwań szefostwa i pracownika – zwykle można te problemy złagodzić poznając oczekiwania obu stron i wypracowując kompromis. Bywa, że za rotacją, stoją przyczyny, na które nawet najlepszy HR-owiec nie ma wpływu. Jeśli więc praca wiąże się z niedogodnościami, należy poinformować o nich już podczas rekrutacji, aby pracownik miał świadomość, jakiej pracy się podejmuje. Co doprowadza pracowników do myśli o odejściu z firmy?
  • Dlaczego nie wolno spać z komórką pod poduszką?

    Spanie z telefonem pod poduszką może być niebezpieczne. Czy może dojść do zapalenia się baterii? - W prawidłowo skonstruowanym urządzeniu ryzyko zapłonu jest minimalne - powiedział dr hab. Marek Marcinek z Politechniki Warszawskiej. Psychiatra, który leczy zaburzenia snu, dr Michał Skalski wyjaśnił, czy korzystanie z telefonu przed położeniem się, może mieć wpływ na zaburzenia snu. – Z punktu widzenia psychologicznego zabieranie telefonu do łóżka jest niezdrowe. Jeśli korzystamy z niego zamiast budzika, radzę odłożyć go trochę dalej, tak na wyciągnięcie ręki – mówi dr Michał Skalski. (Dzień Dobry TVN/x-news)
  • 92 proc. Polaków korzysta z komórek. Średnio płacą za telefon 49 zł miesięcznie

    Polacy stają się coraz bardziej mobilni. Jak wynika z danych UKE, z telefonów komórkowych korzysta 92 proc. społeczeństwa, podczas gdy ze stacjonarnych 24 proc. Więcej niż dwie trzecie Polaków deklaruje, że ma dostęp do internetu – to o 11 pkt proc. więcej niż rok wcześniej. Internautów przybywa też wśród osób z grupy 50+. Z komputerów i sieci korzysta prawie połowa z nich. Korzystanie z telefonii ruchomej wzrosło o 4 pkt proc. w porównaniu z poprzednim rokiem. Użytkowników przybywa też wśród osób powyżej 50 roku życia i wśród przedsiębiorców – odsetek korzystających z telefonów komórkowych to odpowiednio 92 proc. i 97 proc. (wzrost o 3 pkt proc. i 8 pkt proc.). – Najmniej popularne są usługi telefonii stacjonarnej i cały czas tracą na popularności. Obserwujemy dosyć wyraźny spadek wykorzystania tego kanału komunikacji wśród osób powyżej 50. roku życia – w ciągu ostatniego roku z 40 do 30 proc. – mówi Tomasz Bator z Departamentu Strategii i Analiz Rynku Telekomunikacyjnego w Urzędzie Komunikacji Elektronicznej. Jako powód korzystania z telefonu stacjonarnego osoby te podają najczęściej przyzwyczajenie. Jednocześnie trzy czwarte z nich przyznało, że rezygnacja z telefonu stacjonarnego wiąże się z posiadaniem telefonu komórkowego. Z telefonii stacjonarnej korzysta wciąż wielu przedsiębiorców (30 proc.), głównie duże firmy i sektor publiczny. Jednak odsetek ten w ciągu roku zmniejszył się o 20 pkt proc.
  • Dostępne na polskim rynku komórki nie są groźne dla zdrowia użytkowników

    W Polsce jest ponad 57 mln aktywnych telefonów komórkowych. Przebadane przez Urząd Komunikacji Elektronicznej 11 modeli spełnia wymogi Rady Europy gwarantujące brak negatywnego wpływu na zdrowie użytkowników. Znacznie gorzej w badaniu wypadły takie urządzenia, jak ładowarki czy systemy kina domowego. 30 proc. z nich nie spełnia wymogów bezpieczeństwa. – Telefony komórkowe są grupą produktów najbardziej wrażliwych w zakresie wpływu na bezpieczeństwo, czyli zdrowie użytkownika, ponieważ przykłada się je bezpośrednio do głowy lub trzyma bezpośrednio przy naszym ciele. Fale radiowe, które przenikają do ludzkiego mózgu i są przez niego odbierane, mogą prowadzić do pewnego rodzaju schorzeń. Podczas rozmowy wzrasta temperatura naszego mózgu, co nie zawsze pozostaje bez wpływu na nasze zdrowie – mówi Dominik Kołtunowicz z Departamentu Kontroli i Egzekucji w Urzędzie Komunikacji Elektronicznej.