Biznes - święta

Artykuły - święta (164)

  • Dni wolne od pracy w 2021 roku. Sprawdzamy kalendarz świąt

    Dni wolne od pracy w 2021 roku. Sprawdzamy kalendarz świąt

    Na początku nowego roku warto sprawdzić, jakie dni będą ustawowo wolne od pracy. Czasem, biorąc dodatkowy dzień urlopu, możemy sobie zapewnić dłuższy czas na odpoczynek. Czy i w 2021 roku będzie ku temu okazja? Sprawdzamy kalendarz dni wolnych od pracy w 2021 roku.
  • Polacy na świątecznych zakupach - na przekór pandemii!

    Polacy na świątecznych zakupach - na przekór pandemii!

    Pandemia koronawirusa nie przeszkodzi Polakom w świątecznych zakupach prezentów - wynika z badań ankietowych. Ponad 90 proc. ankietowanych zapewnia, że nie zrezygnuje z zakupu upominku dla najbliższych.
  • Nieoficjalnie: Rodzice bez zasiłku opiekuńczego na czas świąt i ferii zimowych

    Nieoficjalnie: Rodzice bez zasiłku opiekuńczego na czas świąt i ferii zimowych

    Na czas przerwy świąteczno-noworocznej, a także ferii zimowych dodatkowy zasiłek opiekuńczy ma zostać zawieszony. Taki jest wstępny plan rządu - dowiedzieli się nieoficjalnie dziennikarze RMF FM.
  • Badanie: Świąteczny prezent dla dziecka kupimy online

    Badanie: Świąteczny prezent dla dziecka kupimy online

    Rodzice nie oszczędzają na swoich pociechach. Jedynie 2 proc. respondentów nie planuje zakupu prezentów, a tylko 3 proc. przeznaczy na jedno dziecko mniej niż 50 zł. Aż 44 proc. ankietowanych deklaruje, że na zakupy świątecznych prezentów dla dzieci (w przeliczeniu na jedno dziecko) przeznaczy w tym roku średnio od 100 do 250 zł - wyliczają eksperci.
  • Na przygotowanie świąt wydamy średnio 563 zł

    Na przygotowanie świąt wydamy średnio 563 zł

    Większość Polaków nie wyobraża sobie Wielkanocy bez jajek, żurku i białej kiełbasy. Na przygotowanie świąt wydamy średnio 563 zł.
  • Siedem rad, jak zaciągnąć kredyt na święta

    Siedem rad, jak zaciągnąć kredyt na święta

    Jeśli potrzebujesz zastrzyku gotówki, aby sfinansować świąteczne zakupy, musisz to dobrze zaplanować, aby dług kosztował cię możliwie mało. Open Finance przygotował garść rad dla osób chcących zaciągnąć kredyt gotówkowy.
  • Wycofanie się Węgier z zakazu handlu w niedziele wskazówką dla Polski

    Wycofanie się Węgier z zakazu handlu w niedziele wskazówką dla Polski

    Analiza skutków zakazu handlu w niedziele wprowadzonego na Węgrzech i przyczyn szybkiego wycofania się z tych ograniczeń, mogą pomóc w ochronie 36 tys. miejsc pracy w Polsce. Na Węgrzech, podobnie jak w Polsce, za wprowadzeniem zakazu handlu w niedziele była mniejszość obywateli.
  • Świąteczne zakupy: 5 pułapek, które czyhają na klientów w sklepach

    Świąteczne zakupy: 5 pułapek, które czyhają na klientów w sklepach

    Święta Bożego Narodzenia są dla większości Polaków sporym wyzwaniem i to nie kulinarnym czy duchowym, lecz zakupowym. Sklepy dwoją się i troją, by osiągnąć jak najwyższą sprzedaż, głównie dzięki marketingowym i psychologicznym trikom.
  • Idą święta, uwaga na wydatki

    Idą święta, uwaga na wydatki

    W święta nasza czujność finansowa ulega osłabieniu. Wpadamy często w wir zakupów, co sprawia, że coraz częściej sięgamy po pożyczki. - Jeżeli wiemy, że nasze możliwości dochodowe są ograniczone, uważajmy na zaciąganie chwilówek, które w święta są wyjątkowo popularne - mówi w rozmowie z MarketNews24 Grzegorz Baran, syndyk i doradca podatkowy z kancelarii Baran & Pluta. Więcej w materiale wideo.
  • Rekordowa Gwiazdka: W tym roku Polacy wydadzą 75 miliardów zł na święta

    Rekordowa Gwiazdka: W tym roku Polacy wydadzą 75 miliardów zł na święta

    Na świąteczne zakupy Polacy przeznaczą w tym roku blisko 75 miliardów zł (74,486 mld), tj. o 3,5 proc. więcej niż w 2015 roku (71,988 mld zł). To najwyższy wzrost w Europie. Warto przy tym zwrócić uwagę na to, że coraz większa część tych wydatków przepływa przez kanały online. W sklepach internetowych Polacy wydadzą w okresie świąt prawie 4,7 miliarda zł (4,694 mld zł) - to aż 23 proc. więcej niż przed rokiem. Dla porównania: obroty sklepów stacjonarnych wzrosną w Polsce w tym okresie o 2,4 proc. Pomimo, że wzrost ten jest niewielki, należy zaznaczyć, że Polska jest jedynym krajem europejskim, w którym handel offline rośnie. Tak wynika z międzynarodowego badania przeprowadzonego przez centrum zakupów online RetailMeNot.