stocznie

Artykuły - Stocznie (171)

  • Stocznie europejskie przegrywają z Azją

    Stocznie europejskie przegrywają z Azją

    Europejski sektor stoczniowy apeluje o pomoc. Stocznie borykają się z problemami finansowymi ze względu na konkurencję z Azji i pandemię COVID-19, której skutki branża będzie odczuwać jeszcze jakiś czas. Oczekują programu wsparcia, który pozwoliłby uchronić firmy i miejsca pracy. Zdaniem stoczniowców za dwa-trzy lata popyt powinien powrócić, ale zanim sytuacja się unormuje przydałaby się stymulacja popytu połączona ze skuteczniejszą ochroną europejskiego rynku.
  • Morska Stocznia Remontowa Gryfia - sejmowa komisja zaniepokojona

    Morska Stocznia Remontowa Gryfia - sejmowa komisja zaniepokojona

    Sejmowa komisja gospodarki morskiej przyjęła dezyderat ws. Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia - zakładu w Świnoujściu. Zdaniem posłów zakończenie działalności stoczni Gryfia w Świnoujściu będzie ciosem dla przemysłu stoczniowego.
  • Sztorm nad maltańskim sektorem jachtowym

    Sztorm nad maltańskim sektorem jachtowym

    ​Maltański rejestr statków należy do największych na świecie. Malta to również jeden z najpopularniejszych krajów pod względem rejestracji jachtów rekreacyjnych. Na Malcie obowiązują przepisy unijne, jasne przepisy dotyczące hipotek jachtowych i niskie koszty rejestracji. Jeszcze do niedawna państwo to stanowiło swego rodzaju raj dla właścicieli jachtów. Jednak nawet w raju zdarzają się silne sztormy i gwałtowne burze.
  • "GW": Tykająca bomba utknęła w porcie

    "GW": Tykająca bomba utknęła w porcie

    180-metrowy statek z Hongkongu z koncentratem cynku cumuje w Szczecinie. Dokerzy odmawiają rozładunku, bo grozi to eksplozją - informuje czwartkowa "Gazeta Wyborcza".
  • Projektem uchwały ws. rozwoju portów morskich do 2030 r.

    Projektem uchwały ws. rozwoju portów morskich do 2030 r.

    Rozwój infrastruktury portowej i zapewniającej dostęp do portów od strony morza, czy digitalizacja portów morskich to niektóre z priorytetów zawartych w projekcie uchwały dot. rozwoju polskich portów morskich do 2030 r., którym ma się zająć dziś rząd.
  • Rząd wzmacnia inwestycje portowe

    Rząd wzmacnia inwestycje portowe

    Usprawnienia w przygotowaniu i realizacji budowy portów zewnętrznych zakłada ustawa przyjęta przez rząd. Projekt został przygotowany w celu rozbudowy portów morskich o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej, czyli portów Gdańsk, Gdynia, a także zespołu portów Szczecin-Świnoujście.
  • Instytutu Staszica - co da przekop Mierzei Wiślanej?

    Instytutu Staszica - co da przekop Mierzei Wiślanej?

    Kanał łączący port w Elblągu oraz polską część Zalewu Wiślanego padł ofiarą partyjnych gier, lecz ta inwestycja ma szansę rozruszać gospodarczo nie tylko 120-tysięczny Elbląg, ale też całą Polskę północno-wschodnią.
  • "Rzeczpospolita: Walka o banderę

    "Rzeczpospolita: Walka o banderę

    Rząd i prezydent chcą, by nasze statki zaczęły znów pływać po polską flagą - podaje "Rzeczpospolita". Do tej pory jednak niewiele zrobiono, by odpowiedzieć na realia rynkowe ukształtowane przez inicjatywę przeprowadzoną przez grupę państw rozwijających się, m.in. Liberię, Panamę czy Wyspy Bahama, które przed laty zaproponowały tzw. tanie bandery, funkcjonujące niczym raje podatkowe w obrocie gospodarczym.
  • "Nasz Dziennik": Z polską banderą

    "Nasz Dziennik": Z polską banderą

    Rząd szykuje przepisy umożliwiające armatorom powrót pod narodową banderę - informował w tym tygodniu "Nasz Dziennik". Korzystne finansowo rozwiązania prawne mają wejść w życie już w przyszłym roku.
  • Polska jest potęgą w branży budowy jachtów

    Polska jest potęgą w branży budowy jachtów

    Przemysł jachtowy rośnie w siłę. Zmaga się jednak z brakiem pracowników.

Filmy - Stocznie (1)

  • Francuska stocznia liczy na zamówienie od MON

    Realizacja programu budowy okrętów podwodnych zapewniłaby miejsca pracy nawet dla tysiąca wysoko wykwalifikowanych polskich pracowników w ciągu 8-9 lat, jeśli kontrakt na budowę okrętów podwodnych dla Marynarki Wojennej zdobyłaby francuska stocznia DCNS – zapewnia jej prezes, Patrick Boissier. DCNS stara się o zlecenie na dostarczenie trzech okrętów podwodnych, które – zgodnie z planami MON – mają zasilić flotę Marynarki Wojennej do 2030 roku.