stocznie

Artykuły - Stocznie (36)

  • Instytutu Staszica - co da przekop Mierzei Wiślanej?

    Instytutu Staszica - co da przekop Mierzei Wiślanej?

    Kanał łączący port w Elblągu oraz polską część Zalewu Wiślanego padł ofiarą partyjnych gier, lecz ta inwestycja ma szansę rozruszać gospodarczo nie tylko 120-tysięczny Elbląg, ale też całą Polskę północno-wschodnią.
  • "Rzeczpospolita: Walka o banderę

    "Rzeczpospolita: Walka o banderę

    Rząd i prezydent chcą, by nasze statki zaczęły znów pływać po polską flagą - podaje "Rzeczpospolita". Do tej pory jednak niewiele zrobiono, by odpowiedzieć na realia rynkowe ukształtowane przez inicjatywę przeprowadzoną przez grupę państw rozwijających się, m.in. Liberię, Panamę czy Wyspy Bahama, które przed laty zaproponowały tzw. tanie bandery, funkcjonujące niczym raje podatkowe w obrocie gospodarczym.
  • "Nasz Dziennik": Z polską banderą

    "Nasz Dziennik": Z polską banderą

    Rząd szykuje przepisy umożliwiające armatorom powrót pod narodową banderę - informował w tym tygodniu "Nasz Dziennik". Korzystne finansowo rozwiązania prawne mają wejść w życie już w przyszłym roku.
  • Polska jest potęgą w branży budowy jachtów

    Polska jest potęgą w branży budowy jachtów

    Przemysł jachtowy rośnie w siłę. Zmaga się jednak z brakiem pracowników.
  • Czy stać nas na upadek polskiego przemysłu stoczniowego?

    Czy stać nas na upadek polskiego przemysłu stoczniowego?

    Przemysł stoczniowy ma ogromne znaczenie dla polskiej gospodarki. Tymczasem polskie stocznie, w szczególności te państwowe, znajdują się dziś w trudnej sytuacji. Ratunkiem jest produkcja o wysokiej wartości dodanej i specjalizacja. Jak pokazują autorzy w najnowszym raporcie Instytutu Studiów Wschodnich, jest to droga, którą przebyły wcześniej inne państwa, takie jak Korea Południowa czy Turcja.
  • Budowa portu w Elblagu wparciem dla Trójmiasta

    Budowa portu w Elblagu wparciem dla Trójmiasta

    Port w Elblągu jest skierowany przede wszystkim na wsparcie dla Trójmiasta i otwarcie się na nowych klientów. Będzie istotny dla nowej grupy towarów, a jego budowa oznacza otwarcie nowego, wschodniego kierunku - mówił minister Marek Gróbarczyk.
  • Gróbarczyk dla "DGP": Dziesięć promów w piętnaście lat

    Gróbarczyk dla "DGP": Dziesięć promów w piętnaście lat

    Stocznie idą pod nasz nadzór, bo mamy ambitny plan uzdrowienia tego przemysłu - mówi minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk w wywiadzie dla "DGP". Zapowiada w nim dostarczenie polskim armatorom 10 promów w ciągu 15 lat.
  • ARP przejmie Stocznie Gdańsk

    ARP przejmie Stocznie Gdańsk

    W ciągu dwóch do trzech miesięcy Agencja Rozwoju Przemysłu sfinalizuje przejęcie Stoczni Gdańsk spółki GSG Towers - zapowiedział w tym tygodniu dla IAR wiceprezes ARP Andrzej Kensbok.
  • BBC: Polskie stocznie zatrudniają "niewolników" z Korei Płn.

    BBC: Polskie stocznie zatrudniają "niewolników" z Korei Płn.

    ​Brytyjska telewizja BBC wyemitowała program śledczy "Panorama", poświęcony wykorzystywaniu "przymusowych pracowników z Korei Północnej" w Rosji, Chinach i Polsce. Pokazano m.in. nagrane z ukrycia rozmowy o ich pracy w polskich stoczniach.
  • Dochodzenie KE w sprawie systemu opodatkowania stoczni w Polsce

    Dochodzenie KE w sprawie systemu opodatkowania stoczni w Polsce

    KE wszczęła w poniedziałek dochodzenie w sprawie zachęt podatkowych dla polskich stoczni, które jej zdaniem mogą dawać niektórym stoczniom przewagę nad konkurentami. Zatwierdziła też pomoc inwestycyjną dla małych i średnich firm w sektorze stoczniowym w Polsce.

Filmy - Stocznie (1)

  • Francuska stocznia liczy na zamówienie od MON

    Realizacja programu budowy okrętów podwodnych zapewniłaby miejsca pracy nawet dla tysiąca wysoko wykwalifikowanych polskich pracowników w ciągu 8-9 lat, jeśli kontrakt na budowę okrętów podwodnych dla Marynarki Wojennej zdobyłaby francuska stocznia DCNS – zapewnia jej prezes, Patrick Boissier. DCNS stara się o zlecenie na dostarczenie trzech okrętów podwodnych, które – zgodnie z planami MON – mają zasilić flotę Marynarki Wojennej do 2030 roku.