spaliny

Artykuły - Spaliny (48)

  • Drakońskie kary dla producentów pojazdów. Wzrost kosztów odbije się na portfelach klientów

    Drakońskie kary dla producentów pojazdów. Wzrost kosztów odbije się na portfelach klientów

    W przyszłym roku wejdą w życie obniżone limity dot. emisji dwutlenku węgla. Spełnienie norm stanie się bardzo trudne, a ich przekroczenie będzie skutkować wysokimi karami dla producentów pojazdów. Zdaniem Jakuba Farysia, prezesa Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego, prawdopodobna jest podwyżka cen nowych aut. Koncerny już je zapowiadają, nawet o 20 proc., ale w obrębie danej marki mogą być przyjęte różne strategie dla poszczególnych modeli. Zakup samochodu w tym półroczu nie musi oznaczać oszczędności. W styczniu będzie on traktowany jako roczny i straci na wartości.
  • Państwa UE podnoszą poziom redukcji CO2 dla aut na 2030 rok

    Państwa UE podnoszą poziom redukcji CO2 dla aut na 2030 rok

    Nowe samochody wypuszczane na rynek unijny w 2030 roku będą emitowały co najmniej 35 proc. mniej CO2 niż w 2021 roku - takie uzgodnienie zawarli w nocy z wtorku na środę unijni ministrowie środowiska. Poziom ten jest wyższy niż chciała Komisja Europejska.
  • Chcą ograniczenia emisji CO2 z samochodów

    Chcą ograniczenia emisji CO2 z samochodów

    Unijni ministrowie środowiska na spotkaniu w Luksemburgu spróbują uzgodnić wspólne stanowisko w sprawie ograniczenia emisji dwutlenku węgla z nowych samochodów. Jeśli będzie zgoda, wtedy będą się mogły rozpocząć negocjacje z Parlamentem Europejskim dotyczące ostatecznego kształtu przepisów. Europosłowie uzgodnili swoje stanowisko w ubiegłym tygodniu.
  • Zielone strefy w miastach a zaopatrzenie handlu i gastronomii

    Zielone strefy w miastach a zaopatrzenie handlu i gastronomii

    Największe miasta w Europie borykają się ze smogiem. Jednym z pomysłów na jego ograniczenie jest zakaz wjazdu do centrów miast samochodom spalinowym. To duże wyzwanie dla zaopatrzenia sklepów i restauracji.
  • Motoryzacja: Volkswagen powinien zrekompensować szkody

    Motoryzacja: Volkswagen powinien zrekompensować szkody

    KE uważa, że Volkswagen powinien zrekompensować konsumentom straty poniesione w wyniku skandalu z fałszowaniem pomiarów toksyczności spalin. KE nie odniosła się jednak do tego, czy Volkswagen powinien zostać wpisany na unijną "czarną listę" firm.
  • Rząd Merkel rzecznikiem branży motoryzacyjnej?

    Rząd Merkel rzecznikiem branży motoryzacyjnej?

    Niemieckie stowarzyszenie LobbyControl skrytykowało kanclerz Angelę Merkel i jej rząd za działania w charakterze "rzecznika" niemieckiego przemysłu motoryzacyjnego. Zdaniem działaczy parasol ochronny rządu doprowadził do bezkarności producentów aut.
  • Nietrafiony pomysł rządu będzie kosztował miliony!

    Nietrafiony pomysł rządu będzie kosztował miliony!

    Kilka dni temu pisaliśmy o tym, w jaki sposób rządowe plany walki ze smogiem sparaliżować mogą prace stacji kontroli pojazdów. Pomysły gabinetu Beaty Szydło - w nieoficjalnych rozmowach - krytykują też policjanci.
  • Zła jakość powietrza. O wjeździe decyduje tablica rejestracyjna!

    Zła jakość powietrza. O wjeździe decyduje tablica rejestracyjna!

    W zeszłym miesiącu władze czterech światowych metropolii - Aten, Madrytu, Meksyku i Paryża - zapowiedziały, że podejmą "radykalne kroki" w celu poprawy jakości powietrza. Jeden z pomysłów zakłada np. całkowity zakaz wjazdu pojazdów z silnikami wysokoprężnymi, niezależnie od spełnianej przez nie normy emisji spalin.
  • Volkswagen nie chce płacić odszkodowań w Europie

    Volkswagen nie chce płacić odszkodowań w Europie

    Niemiecki koncern motoryzacyjny Volkswagen twierdzi, że nie manipulował pomiarami spalin i nie naruszył unijnego prawa. Zdaniem niemieckich mediów stosując tę "zaskakującą strategię" VW próbuje uniknąć wypłacenia odszkodowań milionom klientom w Europie.