social media

Artykuły - Social media (21)

  • Polacy o social media w pracy. Badanie Pracuj.pl

    Polacy o social media w pracy. Badanie Pracuj.pl

    Niemal 2/3 Polaków przynajmniej raz w tygodniu korzysta z mediów społecznościowych w godzinach pracy - tak wynika z najnowszego raportu Pracuj.pl "Cyfrowa ewolucja kariery". Tzw. social media stają się coraz ważniejszym narzędziem realizacji obowiązków zawodowych.
  • Ile zarabia youtuber w Polsce?

    Ile zarabia youtuber w Polsce?

    YouTube to miejsce, gdzie publikowane są przeróżne rodzaje treści - od klipów muzycznych i filmów po prywatne vlogi czy poradniki. Ogromna grupa ludzi realizuje tu swoje pasje, osiągając przy tym korzyści materialne, na temat których krąży wiele plotek w internecie.
  • Kim są slasherzy i slasherki? Nowy trend na Instagramie!

    Kim są slasherzy i slasherki? Nowy trend na Instagramie!

    Słowo „slasher” kojarzy się wam jedynie z horrorem, w którym bohaterowie giną jeden po drugim w tajemniczych okolicznościach? Pora to zmienić! W 2018 roku termin zyskał bowiem zupełnie nowe znaczenie i gwarantujemy, że będzie o nim bardzo głośno.
  • Uganda opodatkowała portale i aplikacje społecznościowe

    Uganda opodatkowała portale i aplikacje społecznościowe

    Rząd Ugandy postanowił nałożyć specjalny podatek od mediów społecznościowych. Według społeczności oraz analityków, tego typu ruch może być kolejną próbą ograniczenia wolności słowa w kraju.
  • Jakich treści nie warto publikować w sieci?

    Jakich treści nie warto publikować w sieci?

    Social media są kopalnią wiedzy dla przestępców. Trzeba z nich korzystać z dużą ostrożnością. Jakich treści nie powinniśmy publikować, by ograniczyć możliwość wykorzystania naszych danych osobowych? Tłumaczy dr Paweł Mielniczek z ODO 24.
  • Tradycyjne serwisy a ich profile w social media – jak spójnie prowadzić działania?

    Tradycyjne serwisy a ich profile w social media – jak spójnie prowadzić działania?

    Obecność treści promocyjnych w social media stanowi dzisiaj niezbędny element każdej strategii marketingowej w sieci. Pojawiają się tym samym nowe trendy dotyczące contentu na platformach społecznościowych. Jak wobec tego polskie serwisy content marketingowe są widoczne w social media?
  • Psie i kocie „słitfocie” rządzą w sieci - nowa moda?

    Psie i kocie „słitfocie” rządzą w sieci - nowa moda?

    Zwierzęta, a zwłaszcza koty rządzą w mediach społecznościowych. Mają już swoje blogi, portale, aplikacje mobilne, a od niedawna zwierzęcy odpowiednik Instagram’u – Petigram. Powód? Zdjęcia zwierząt są obecnie jedną z najczęściej udostępnianych w sieci treści, a internetowy „petbiznes” należy do najdynamiczniej rozwijających się na świecie.
  • Sweet focie ze spluwami - ci gangsterzy nie mają nic do ukrycia

    Sweet focie ze spluwami - ci gangsterzy nie mają nic do ukrycia

    Handlują narkotykami, walczą na śmierć i życie z konkurencyjnymi grupami, a także... dbają o swój wizerunek na portalach społecznościowych. Tak działają współczesne kartele w Meksyku, które z Facebooka korzystają niczym duże firmy bądź instytucje rządowe. Dzieło Marka Zuckerberga z powodzeniem zmieniło nawet świat przestępczy.
  • Ile wiemy o tym, gdzie kupujemy

    Ile wiemy o tym, gdzie kupujemy

    Nasze ulubione sklepy? Nie zawsze to o nich mamy najwięcej informacji. W mediach najczęściej występuje Biedronka, pomimo że to Allegro wygrało w badaniu najchętniej wybieranych miejsc zakupów - wynika z analizy "PRESS-SERVICE Monitoring Mediów". Jeszcze inna jest sytuacja w social media, gdzie sami decydujemy o czym piszemy i czym dzielimy się ze znajomymi.
  • Krytyka w internecie to także szansa

    Krytyka w internecie to także szansa

    Portale społecznościowe, fora i blogi to świetne narzędzie do prowadzenia działań promocyjnych. Niestety w internecie można spotkać się także z krytyką. Otwierając swoją stronę firmową, np. na Facebooku, wcześniej czy później spotkamy się z nieprzychylnym komentarzem czy jakimś zarzutem, choćby na temat złego produktu, niewłaściwej obsługi, itp. Istnieje wiele zasad radzenia sobie z tzw. sytuacjami kryzysowymi, ale niektóre wcale nie wymagają budowania skomplikowanych strategii. Niekiedy wystarczy po prostu szybka reakcja i zdrowy rozsądek.

Filmy - Social media (3)

  • ,,Tok Szoł": Cała prawda o mediach społecznościowych

    Magda Pieczonka i Julia Oleś opowiedziały Katarzynie Pakosińskiej w programie ,,Tok Szoł" o swoich doświadczeniach związanych z social mediami.
  • Jak oni ćwierkają: Takiego kierowcy Ubera się nie spodziewał

    Zapraszamy na cotygodniowy przegląd najbardziej śmiesznych, ale też niedorzecznych tweetów. Zobaczcie nasze subiektywne zestawienie! PREMIERA W INTERII W KAŻDĄ SOBOTĘ OD 9:00.
  • Publikacja niektórych treści w mediach społecznościowych może naruszać autorskie prawa majątkowe i osobiste

    Umieszczanie czyjejś twórczości w internecie w sposób nieuprawniony może naruszyć nie tylko autorskie prawa majątkowe, lecz także dobra osobiste – przypomina Przemysław Lech, radca prawny Antyplagiat24. Za naruszanie prawa autorskiego można również ponieść sankcje karne. Często jednak wystarczy usunąć nielegalne treści, aby zakończyć spór na drodze przedsądowej i w takich przypadkach do procesów dochodzi stosunkowo rzadko. Na wokandę trafiają przede wszystkim te sprawy, w których odszkodowania sięgają kilku lub więcej tysięcy złotych. Dozwolony użytek daje możliwość korzystania z chronionego utworu bez zgody uprawnionego, jednak pod licznymi warunkami. W takim przypadku dozwolone jest udostępnianie danego dzieła uprzednio rozpowszechnionego, podając źródło wyłącznie wąskiej grupie osób, np. rodzinie czy zamkniętemu gronu osób w mediach społecznościowych. Jeśli jednak treści wrzucane są do sieci w sposób niekontrolowany, dla ogółu użytkowników internetu, może dojść nie tylko do naruszenia prawa autorskiego. Jak wskazuje ekspert, w większości takich przypadków wystarczy usunięcie danej treści z portalu społecznościowego. Inaczej wygląda jednak sytuacja, gdy osoba, która umieszcza twórczość innej osoby, czerpie z tego korzyść majątkową. Wówczas taka osoba może ponieść również sankcje karne oraz na gruncie cywilnoprawnym w szczególności odpowiedzialność odszkodowawczą za naruszenie autorskich praw osobistych lub majątkowych. W przypadku naruszania praw autora w mediach społecznościowych działania przedprocesowe są wystarczająco skuteczne. Jak podkreśla ekspert, takie sytuacje zdarzają się nie tylko na najpopularniejszych portalach. Jeśli usunięcie nie satysfakcjonuje osoby poszkodowanej, a dowody są wystarczająco mocne, sprawy trafiają do sądu. Jak jednak przekonuje radca prawny, takich spraw jest stosunkowo niewiele i zależą od wysokości roszczeń majątkowych, które pokryją koszty sądowe i obsługi prawnej.