sms

Artykuły - Sms (177)

Filmy - Sms (5)

  • Zdrady, romanse można łatwo wykryć. Jak?

    Krótkie wiadomości tekstowe wciąż odgrywają dużą rolę w codziennym życiu Polaków. Przy ich pomocy romansujemy, wyznajemy miłość lub kończymy nieudany związek. Ponad 19% badanych dzięki SMS-om poznało nowego partnera, a 51% przyznało, że dzięki takiej formie komunikacji łatwiej im było skłamać – wynika z badania przeprowadzonego przez firmę Infobip. - W naszej ankiecie wiele osób przyznało się do romansowania przez telefon. Odpowiedzi pozytywnej udzieliło 40 proc. zapytanych. 20 proc. ankietowanych przyznało się do zdrady, natomiast kolejne 19 proc. znalazło przez SMS partnera. Tak że są to nie tylko rozmówki, ale też poważne flirtowanie czy romansowanie – mówi Marcin Papiński, dyrektor ds. Rozwoju w firmie Infobip. 34 proc. ankietowanych wyznało miłość innej osobie właśnie poprzez wiadomość SMS. 29 proc. respondentów wskazało, że zdarzyło im się spędzić całą noc na pisaniu SMS-ów z partnerem. Dla 40 proc. uczestników badania jednym z tematów był seks. Polacy nie tylko poznają nowe osoby i zakochują się poprzez SMS-y, ale taką formę komunikacji wybierają również aby powiadomić partnera o zakończeniu związku. 16 proc. ankietowanych przyznało, że zrobiło to właśnie poprzez wysłanie wiadomości tekstowej. - To badanie pokazuje, jak bardzo obecne w naszym życiu codziennym są SMS-y. Dla większości z nas odbieranie i wysyłanie wiadomości tekstowych stało się normalną czynnością dnia codziennego. Istnieje już pokolenie Polaków, które nie zna świata bez telefonów komórkowych. Z naszych ustaleń wynika, że SMS uważany jest za naturalną i bezpieczną formę komunikacji, za pośrednictwem której przesyłamy również treści bardzo wrażliwe. W odróżnieniu do komunikatorów mobilnych treść tych konwersacji nie zapisuje się na serwerach, tylko pozostaje w telefonie. To na pewno buduje poczucie bezpieczeństwa wśród tych, którzy wykorzystują wiadomości tekstowe do flirtowania – dodaje Marcin Papiński.
  • SMS-y ciągle w modzie

    SMS-y cieszą się niesłabnącą popularnością. Jak wynika z ostatnich badań w codziennej komunikacji jesteśmy tradycjonalistami – od czatów, komunikatorów i emaili wolimy krótkie wiadomości tekstowe. Jak mówi Tomasz Szymanowski, rzecznik prasowy platformy SerwerSMS.pl, blisko 65 proc. Polaków codziennie wysyła SMS-y, natomiast co drugi deklaruje, że wysyła kilka krótkich wiadomości tekstowych w tygodniu. Użytkownicy nowoczesnych smartfonów w przeważającej większości także wybierają SMS-y, jako główną formę codziennej komunikacji. Okazuje się, że posiadacze smartfonów bardziej doceniają zalety SMS-ów niż użytkownicy zwykłych telefonów komórkowych, którzy nie mieli doświadczenia w korzystaniu z mobilnych komunikatorów. Użytkownicy smartfonów cenią SMS-y za szybkość dostarczenia wiadomości, prostotę użytkowania, koszt, uniwersalność, zasięg usługi oraz bezpieczeństwo.
  • SMS uratuje przed złodziejem?

    Atmosfera gorącego lata, zatłoczone kurorty i pełne plaże sprzyjają zarówno naszej nieuwadze, jak i złodziejom. W takich warunkach łatwo o kradzież dowodu osobistego i wykorzystanie naszych danych osobowych w celu wyłudzenia kredytu. Szczególnie w tym okresie powinniśmy więc dbać o bezpieczeństwo naszych dokumentów. - Zjawisko prób wyłudzeń na czyjeś dane nie jest czymś abstrakcyjnym. Codziennie takich zdarzeń jest jest kilkadziesiąt. W związku z tym musimy być bardzo przezorni i ostrożni i musimy pilnować naszych dokumentów. W sytuacji gdy coś się z dowodem wydarzy musimy go jak najszybciej zastrzec – mówi newsrm.tv Marcin Gozdek, doradca zarządu ds. strategii Biuro Informacji Kredytowej.
  • Liczba SMS-ów wysyłanych przez przedsiębiorstwa będzie rosnąć

    Krótkie wiadomości tekstowe to jedno z podstawowych narzędzi komunikacji. Z miesiąca na miesiąc liczba wysyłanych przez osoby prywatne SMS-ów jest jednak coraz mniejsza. Są one skutecznie zastępowane przez komunikatory internetowe, aplikacje w rodzaju WhatsApp czy tzw. powiadomienia push. Rośnie natomiast udział w rynku SMS przedsiębiorstw. Firmy wykorzystują krótkie wiadomości tekstowe do komunikacji marketingowej czy autoryzowania transakcji. Komentuje Marcin Papiński, dyrektor ds. rozwoju firmy Infobip, globalnego dostawcy usług komunikacji mobilnej oraz narzędzi umożliwiających dokonywanie płatności.