samochody elektryczne w Polsce

Artykuły - Samochody elektryczne w Polsce (5)

Filmy - Samochody elektryczne w Polsce (3)

  • Ile będzie kosztować jazda samochodem elektrycznym?

    Kończy się darmowe ładowanie samochodów elektrycznych. Już sześć sieci pobiera opłaty za ładowanie. Podróż autem elektrycznym przestała się opłacać na autostradach. Większość operatorów płatnych stacji ładowania (GreenWay, EV+, GO+EAuto, Elocity czy Zepto) oferuje półszybkie ładowanie „elektryków” w cenach 1-1,20 zł/kWh. Za tą samą ilość energii, ale dostarczoną szybciej (na stacjach DC), trzeba zwykle zapłacić od 1,60 do ok. 2,20 zł/kWh.
  • Milion samochodów elektrycznych w Polsce na razie nie do zrealizowania

    Rozwój elektromobilności jest nieunikniony. Silniki elektryczne będą podstawą napędu samochodów osobowych i ciężarowych. Pierwsze elektryczne ciężarówki są już dostępne, chociaż nie można jeszcze mówić o produkcji masowej. Auta osobowe tego rodzaju powstają seryjnie, a oferowana gama modelowa jest coraz szersza. Dotychczas nie przeprowadzono jednak badań, które udowodniłyby, że elektromobilność jest czystszym rozwiązaniem w stosunku do tradycyjnej motoryzacji. Z drugiej strony brak jednoznacznych stwierdzeń, że jest na odwrót. Na elektromobilność i jej zalety należy więc patrzeć w szerszym kontekście. W przypadku polskiego rynku ślad węglowy, jeśli chodzi o produkcję samej energii, jest dość duży.
  • Kiedy na polskich drogach pojawi się milion samochodów elektrycznych?

    Rynek elektromobilności rozwija się bardzo dynamicznie, głównie za granicą. Pozycję lidera pod tym względem zajmują Chiny. Europa jednak nie pozostaje w tyle. Wszystkie tutejsze koncerny samochodowe na lata 2020-2021 przewidują produkcję kilku modeli aut elektrycznych. Nie będzie to już więc jedynie produkt Tesli. Jeżeli Polska chce uczestniczyć w tym podziale pracy i rynku komunikacyjnego – musi związać się z jednym z dużych koncernów. Nie jesteśmy w stanie wyprodukować własnego pojazdu. Na razie zakładany milion samochodów elektrycznych na polskich drogach do 2025 roku jest niemożliwy do osiągnięcia, nawet ze wsparciem zza granicy.