Rzecznik Finansowy

Artykuły - Rzecznik Finansowy (40)

  • Rzecznik Finansowy: Dwa pozwy przeciwko ubezpieczycielom

    Rzecznik Finansowy: Dwa pozwy przeciwko ubezpieczycielom

    Jak podało biuro rzecznika, skierował on dwa pozwy przeciwko ubezpieczycielom oferującym nieuczciwe - zdaniem urzędu - warunki ubezpieczenia AC; prowadzi też rozmowy z firmami, które zadeklarowały zmianę treści umów - podało w środę biuro Rzecznika.
  • Rzecznik Finansowy: Gdzie spadkobiercy maja pytać o rachunki bankowe?

    Rzecznik Finansowy: Gdzie spadkobiercy maja pytać o rachunki bankowe?

    Do Rzecznika Finansowego trafia coraz więcej pytań dotyczących finansów po śmierci członka rodziny. Dotyczą one na przykład dostępu do środków zgromadzonych na rachunkach bankowych.
  • Dwa razy więcej skarg do Rzecznika Finansowego

    Dwa razy więcej skarg do Rzecznika Finansowego

    Dynamicznie rośnie liczba wniosków o interwencję Rzecznika Finansowego ze strony klientów banków – wynika z opublikowanej przez niego z okazji jubileuszu pięciolecia instytucji „Białej Księgi”. Według szacunków w tym roku próśb o jego interwencję będzie ponad 10 tys., podczas gdy rok temu było ich mniej niż 5 tys. Najwięcej skarg dotyczy kredytów konsumenckich i walutowych, a także kradzieży pieniędzy z kont klientów, za które banki nie chcą brać odpowiedzialności.
  • Oszustwa związane z podmianą karty SIM. Rzecznik Finansowy ostrzega

    Oszustwa związane z podmianą karty SIM. Rzecznik Finansowy ostrzega

    Oszuści mogą dostać się do naszego konta bankowego wykorzystując duplikaty karty SIM - ostrzega Rzecznik Finansowy. Ostatnio w ten sposób pieniądze straciły dwie osoby, którym ukradziono w sumie 650 tysięcy złotych.
  • Rzecznik Finansowy ostrzega przed nowym rodzajem wyłudzeń

    Rzecznik Finansowy ostrzega przed nowym rodzajem wyłudzeń

    Do Rzecznika Finansowego trafiają skargi od klientów, którym oszuści ogołocili internetowe konta bankowe korzystając z funkcji zdalnego pulpitu. Dzieje się to albo przy okazji oferowania "inwestycji" mającej przynieść krociowe zyski, albo pod pozorem kontaktu przedstawiciela banku czy biura maklerskiego. RF apeluje o ostrożność i rozwagę jeśli znajdziemy się w podobnej sytuacji.
  • Rzecznik Finansowy przeciwko bankowi PKO BP

    Rzecznik Finansowy przeciwko bankowi PKO BP

    Rzecznik Finansowy zdecydował o wstąpieniu do sprawy wszczętej z powództwa konsumentów przeciwko bankowi PKO BP. Sprawa dotyczy kredytu hipotecznego "Alicja" - poinformowało Biuro Rzecznika.
  • Alarmujące dane z Biura Rzecznika Finansowego: Polacy rekordowo skarżą się na banki

    Alarmujące dane z Biura Rzecznika Finansowego: Polacy rekordowo skarżą się na banki

    Do Rzecznika Finansowego wpłynęło prawie 100 proc. więcej wniosków o interwencję ws. związanych z rynkiem bankowo-kapitałowym. Wzrost ten dotyczy pierwszego półrocza br. w porównaniu z analogicznym okresem ub.r. Największy wpływ na to miały spory dotyczące niewłaściwego rozliczenia wcześniej spłaconych kredytów. W tym przypadku liczba wniosków była ponad 5 razy większa niż wcześniej. Biorąc pod uwagę kredyty walutowe, zgłoszeń przybyło o prawie 100 proc. Z kolei najskuteczniejszym narzędziem wsparcia były tzw. istotne poglądy.
  • Hipoteki. Skarga Rzecznika Finansowego w sprawie ubezpieczeń wkładu własnego

    Hipoteki. Skarga Rzecznika Finansowego w sprawie ubezpieczeń wkładu własnego

    Rzecznik Finansowy wniósł skargę nadzwyczajną do Sądu Najwyższego w sprawie ubezpieczenia niskiego wkładu własnego przy kredytach hipotecznych. Zachęca też "frankowiczów", którzy w przeszłości przegrali taką sprawę w sądzie do złożenia wniosku.
  • Rośnie problem oszukańczych transakcji płatniczych

    Rośnie problem oszukańczych transakcji płatniczych

    Rośnie liczba wniosków o interwencję dotyczących nieautoryzowanych transakcji płatniczych - alarmuje Rzecznik Finansowy. W skali całego rynku do banków trafia około 15-18 tys. zgłoszeń nieautoryzowanych transakcji miesięcznie. Potwierdziły się wcześniejsze obawy i w czasie pandemii oszuści stali się bardziej aktywni i skala problemu wzrosła.
  • Rzecznik Finansowy wezwał dziewięć firm do zmian w AC komunikacyjnym

    Rzecznik Finansowy wezwał dziewięć firm do zmian w AC komunikacyjnym

    Jak podał Rzecznik Finansowy wezwał on dziewięć firm ubezpieczeniowych do zaprzestania nieuczciwych praktyk przy likwidacji szkód z AC komunikacyjnego, Chodzi o kryteria wyceny kosztów napraw.

Filmy - Rzecznik Finansowy (1)

  • Rzecznik Finansowy: Frankowicze nie wiedzieli, co robią. Banki były pazerne, a umowy zbyt trudne

    „Banki chciały jak najwięcej zarobić, a ludzie chcieli jak najmniej płacić. Chciwość jest tu cechą obydwu stron. Banki były pazerne, podchodziły z potrzebą dużego zysku i wszystkie elementy umowy były niekorzystne i czasami oszukujące, nieuczciwe” – mówi o kredytach frankowych gość Kontrwywiadu RMF FM, Rzecznik Finansowy Aleksandra Wiktorow. Jej zdaniem, napisanie dobrej ustawy o pomocy dla frankowiczów „byłoby bardzo trudne”. „Nie wyobrażam sobie, kto mógłby to w jednym miejscu napisać” – mówi Rzecznik Finansowy. Jej zdaniem prezydent może napisać ogólną ustawę, ale później każdy bank i tak miałby inne zasady. Wiktorow uważa, że rozwiązaniem mogłoby być zawieranie ugody przez określone grupy za pośrednictwem UOKiK-u. Wiktorow pytana o to, jak rozwiązać problem kredytów we frankach odpowiada, że „banki trochę więcej powinny wziąć na siebie, bo klienci nie do końca wiedzieli, co robią. Banki nie przekazywały im informacji”. Rzecznik Finansowy dodaje, że umowy były zbyt trudne. „Pisali, że okresowo będą coś przeliczać. Ale według jakich zasad? Klient powinien to wiedzieć, banki takich informacji nie udzielały, a kurs waluty był ustalany przez zarząd” – mówi Wiktorow. Dodaje: „Nawet nasi specjaliści analizując nie do końca zawsze wiedzieli, co jest zapisane w umowie”. Przewalutowanie kredytów po kursie, po którym były brane? „Ci, którzy brali po 2 złote, byliby bardzo uprzywilejowani. To nie jest dobre rozwiązanie” – odpowiada gość RMF FM. Zdaniem Wiktorow „dopuszczalna pomoc dla franowiczów jest taka, żeby nie mieli lepiej, niż złotowi”. Pytana o przewalutowanie po „kursie sprawiedliwym” odpowiada, że dla jednego dany kurs jest sprawiedliwy dla innego nie. „Obie strony chciały zyskać, więc również obie strony powinny się podzielić stratami” – ocenia gość Kontrwywiadu.