InteriaTV - ryby

Synonimy:
brak
Inne znaczenia:
ryby (zwierzęta) ,

Filmy - Ryby (42)

  • Ryby w roli głównej

    Ryby są niezastąpionym źródłem wielu witamin i minerałów. W kuchni programu "Dzień Dobry TVN" Sebastian Olma zdradził kilka propozycji ich podania. Przygotował m.in. sałatkę i kotlety. Jak wykorzystał płatki owsiane? (Dzień Dobry TVN/x-news)
  • Ryby w roli głównej

    Ryby są niezastąpionym źródłem wielu witamin i minerałów. Sebastian Olma zdradził kilka propozycji ich podania. Przygotował m.in. sałatkę i kotlety. Jak wykorzystał płatki owsiane? (Dzień Dobry TVN/x-news)
  • Można się zatruć. Lepiej wybrać inne ryby

    Ryby to samo zdrowie i wspaniały smak. Jednak niektórych gatunków ryb lepiej unikać, ponieważ mogą nam przynieść więcej szkody niż pożytku. Na przykład śmiertelnie trująca ryba fugu, specjał japońskiej kuchni. Wnętrzności ryby zwierają silną truciznę. Z powodu zatruć tym przysmakiem umiera rocznie nawet kilkanaście osób.
  • Rybna kuchnia Bartosza Liska

    W kuchni programu Bartosz Lisek pokazał w jaki sposób przygotować pyszne dania rybne. Szef kuchni zdradził swoje sposoby na najlepsze krewetki oraz przepis na prostą rybę w papilocie. Jak wyszło? (Dzień Dobry TVN/x-news)
  • Czy ryby są zdrowe?

    W studiu „Dzień Dobry Wakacje” Olin Gutowski, który jest pasjonatem wędkarstwa, rozmawiał z prowadzącymi o tym, które ryby warto spożywać. Po jakie gatunki najlepiej sięgać, a których lepiej unikać? – Ostatnie badania wskazują, że łosoś jest jednym z najbardziej toksycznych pokarmów, jakie możemy przyjąć – powiedział wędkarz. (Dzień Dobry TVN/x-news)
  • Szpinak, ryby i pomarańcze jedzone w nadmiarze mogą szkodzić! Dlaczego?

    Jeśli w naszej diecie znajdzie się nadmiar pewnych składników, organizm może zacząć się buntować. Białko pełni bardzo ważną rolę, ale jego zbyt duża ilość może spowodować przykre dolegliwości. Pogarsza się nastrój, nerki zaczynają gorzej pracować, powstają kłopoty z przewodem pokarmowym, oddech jest nieprzyjemny. Również nadmiar błonnika nam szkodzi. Uważajmy też na szpinak. Zbyt duże jego ilości mogą doprowadzić do kamicy szczawianowej. Nadmiar pomidora natomiast może spowodować refluks. Takie same skutki może mieć jedzenie zbyt wielu pomarańczy. (Agencja TVN/x-news) Zdjęcia pochodzą z bazy x-bank gallery.
  • Zdrowie na widelcu - Jak nas oszukują na rybach?

    W tym odcinku Anna Guzik przeanalizuje ryby i produkty rybne, które często goszczą na naszych stołach. Czy wiecie co oprócz ryby może się znaleźć w przetworach rybnych? Dowiecie się jak nie dać się oszukać niektórym producentom i gdzie znaleźć pełnowartościową rybę.
  • A może ryba? Nie… Polacy rezygnują z jedzenia ryb

    Pełne witamin, białka, kwasów tłuszczowych omega–3 – ryby są prawdziwą kopalnią substancji odżywczych, niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu. – Ze względu na swoje wartości odżywcze mięso ryb powinno być stałym elementem naszego jadłospisu – zauważa Agnieszka Piskała, diet coach. Niestety z roku na rok jemy coraz mniej ryb i te dane martwią specjalistów. Mięso ryb dostarcza organizmowi ludzkiemu wielu składników niezbędnych do jego prawidłowego funkcjonowania. – Ryby to przede wszystkim źródło łatwo przyswajalnego białka, które ma odpowiedni zestaw niezbędnych do wzrostu i rozwoju aminokwasów. Ich kolejną zaletą jest zawartość korzystnych dla zdrowia nienasyconych kwasów tłuszczowych, których największą zawartością charakteryzują się ryby morskie np. śledź czy łosoś. Ryby morskie dostarczają nam również ważnego w diecie jodu, a dodatkowo są bardzo dobrym źródłem witamin A i D oraz witamin z grupy B – dodaje Agnieszka Piskala. Zakup świeżej i zdrowej ryby to dla wielu nie lada wyzwanie. Chcąc nabyć odpowiednie jakościowo mięso ryb należy kierować się w sprawdzone i zaufane miejsca, w których zazwyczaj dostawy określone są na konkretne dni tygodnia. Dobrym rozwiązaniem jest również kupowanie przygotowanych już przekąsek czy posiłków od sprawdzonego producenta. – Osoby, które nie wiedzą, gdzie kupić świeżą rybę bądź nie mają czasu gotować, mogą bez obaw sięgać po gotowe przekąski rybne. Przed zakupem warto jest jednak sprawdzić, skąd producent pozyskuje ryby i czy posiada certyfikaty – zaznacza Piskała. Na półkach sklepowych możemy znaleźć szeroki asortyment przetworów rybnych, dlatego warto dokonywać przemyślanych wyborów. Polacy jedzą zdecydowanie za mało ryb, przez co nie dostarczają swojemu organizmowi wielu składników odżywczych. Czas najwyższy, aby zmienić te przyzwyczajenia i sięgać po pyszne i sprawdzone produkty.
  • Jakie ryby jeść, a jakich unikać?

    Powinniśmy zjadać średnio dwie porcje ryb tygodniowo. W czasie zakupów możemy wymagać od sprzedawcy informacji, z jakiej hodowli dana ryba pochodzi. Czy ryby, które kupujemy w sklepach są kontrolowane na zawartość różnych zanieczyszczeń, w tym niebezpiecznej dla naszego zdrowia rtęci? Wyjaśniła to w "Dzień Dobry TVN" dr Regina Wierzejska, Instytut Żywności i Żywienia. Które gatunki ryb są najzdrowsze, a których powinniśmy unikać? (Dzień Dobry TVN/x-news)
  • Zupa z pstrągiem - szybki przepis

    Zupa rybna to proste, wyborne danie, które nie tylko doskonale smakuje, ale również pozwala nam zaoszczędzić - gotowana z tych części ryby, której nie wykorzystujemy do innych, głównych dań, sprawia, że nic się nie zmarnuje! Ostatnio coraz chętniej przygotowujemy zupy z konkretnych ryb, dzięki czemu wydobywamy doskonały, nietypowy smak każdego rodzaju ryb. Tym razem mamy dla was przepis na zupę z pstrągiem - będziecie zaskoczeni, jak pyszna może być zupa rybna tego rodzaju. Przepis jest banalnie prosty!