recenzja

Artykuły - Recenzja (3294)

  • Recenzja Shawn Mendes "Shawn Mendes": Ścieżka dźwiękowa na wyjazd do supermarketu

    Recenzja Shawn Mendes "Shawn Mendes": Ścieżka dźwiękowa na wyjazd do supermarketu

    Trzecia płyta Shawna Mendesa to jeden z tych albumów, na których niby wszystko wydaje się jak najbardziej w porządku - śpiew, produkcja, ucho do refrenów. A jednak po przesłuchaniu niewiele zostaje w głowie.
  • Recenzja Years & Years "Palo Santo": Prawo do prowokacji

    Recenzja Years & Years "Palo Santo": Prawo do prowokacji

    Years & Years wrócili. Olly Alexander - ku oburzeniu przeciwników środowisk LGBTQ - prowokuje jeszcze bardziej i ma do tego pełne prawo, bo wokalistą staje się coraz lepszym, a towarzysząca mu muzyka to ponownie kawał dobrego, electropopowego grania. Trudno jednak nie oprzeć się wrażeniu, że "Palo Santo" to materiał mniej spójny i pasjonujący niż "Communion".
  • Recenzja Tede & Sir Mich "NOJI?": Rap do Merola

    Recenzja Tede & Sir Mich "NOJI?": Rap do Merola

    Jak streścić swoją karierę w kilkudziesięciu minutach? TDF wie to doskonale.
  • Recenzja Florence and the Machine "High As Hope": Każde drzwi są otwarte

    Recenzja Florence and the Machine "High As Hope": Każde drzwi są otwarte

    Florence and the Machine przyzwyczaili słuchaczy do tego, że poniżej pewnego poziomu nie schodzą. Tak jest i teraz. Nie przyzwyczaili ich jednak do spokoju i wyciszenia, a to cechy, które - obok szczerości - prawdopodobnie najlepiej definiują "High As Hope".
  • Recenzja Gorillaz "The Now Now": Goryle we mgle?

    Recenzja Gorillaz "The Now Now": Goryle we mgle?

    Kiedyś na płyty Gorillaz trzeba było czekać lata, teraz animowana grupa wraca zaledwie po roku przerwy. "The Now Now" to niewątpliwie pozycja skromniejsza niż ubiegłoroczne "Humanz", ale właśnie to okazuje się największą siłą nowego albumu Gorillaz.
  • Recenzja Nas "NASIR": Akt Naskarżenia

    Recenzja Nas "NASIR": Akt Naskarżenia

    Jeżeli jeden z pretendentów do tytułu rapera wszech czasów nagrywa po sześciu latach zaangażowany materiał, a do tego pieczę nad muzyką sprawuje Kanye West, to to musi być wydarzenie. I jest.
  • Recenzja Kasia Kowalska "Aya": To, czego chcesz, już masz

    Recenzja Kasia Kowalska "Aya": To, czego chcesz, już masz

    Królowa podszytych melancholią popowych ballad wróciła po dziesięciu latach od wydania ostatniego materiału z autorskimi utworami. I co? Jakaś rewolucja? Ależ skąd! "Aya" to taka płyta, jakiej można oczekiwać po Kasi Kowalskiej. Niemal.
  • Recenzja Mike Shinoda "Post Traumatic": Nic nie ma już sensu

    Recenzja Mike Shinoda "Post Traumatic": Nic nie ma już sensu

    Ludzie chwytają się różnych sposobów, aby przezwyciężyć swoje traumy. Jedni sięgają po używki, drudzy rzucają w wir pracy, a jeszcze inni szukają bezpiecznej przystani w sztuce. I to właśnie ten ostatni sposób na okiełznanie wewnętrznych demonów wybrał Mike Shinoda, który nagrał album w hołdzie dla swojego tragicznie zmarłego przyjaciela, wokalisty Linkin Park, Chestera Benningtona.
  • Recenzja Father John Misty "God's Favourite Customer": Kiedy życie staje do góry nogami

    Recenzja Father John Misty "God's Favourite Customer": Kiedy życie staje do góry nogami

    Kariera muzyczna Josha Tillmana trwa od kilkunastu lat. Najpierw pod własnym nazwiskiem, w międzyczasie zahaczając o prace zespołowe, na przykład z Fleet Foxes, aż w końcu zakwitła pod szyldem Father John Misty. I to wcale nie wyczekiwanym, opublikowanym w zeszłym roku albumem "Pure Comedy". Ten był bardzo dobry, ale to dopiero tegoroczna premiera zmiata z nóg.
  • Recenzja Kanye West "Ye": Jestem Bogiem

    Recenzja Kanye West "Ye": Jestem Bogiem

    Terapia megalomana przyniosła (nie)spodziewany efekt.

Filmy - Recenzja (12)

  • Skoda Karoq we Frankfurcie

    Skoda Karoq to nowy crossover, mniejszy brat Kodiaqa. Jaki jest ten samochód?
  • Co skrywa "Wiedźmin 3: Dziki Gon"?

    "Wiedźmin 3: Dziki Gon" to najbardziej spektakularna polska produkcja kulturowa ostatnich czasów i nasza wizytówka na świecie. To nie tylko zbierająca nagrody gra, ale też ogromne i wielowątkowe przedsięwzięcie artystyczne. O projekcie opowiada Konrad Tomaszkiewicz, Game Director w CD PROJEKT RED. Chociaż gra debiutowała 19 maja (na komputerach PC oraz konsolach Xbox One i PlayStation 4), to już zdążyła zdobyć ponad 200 nagród, gościła na ponad 90 okładkach magazynów z całego świata i została uznana za jedną z najbardziej wyczekiwanych premier 2015 roku na świecie w dziedzinie gier. - Nasze gry bardzo mocno bazują na fabule, i to takiej, która tworzona jest przez samego gracza, poprzez jego wybory. Dodajmy, że nie są to wybory czarno-białe, jak w książkach Sapkowskiego, tylko wybory między większym a mniejszym złem - mówi Tomaszkiewicz. - "Wiedźmin 3" jest około 40 razy większy niż "Wiedźmin 2", jeśli chodzi o świat gry. Jest tam bardzo dużo rzeczy do roboty. Wzbogaciliśmy też fabułę o liczne małe wydarzenia, stanowiące unikalne, nowe historie i wprowadzające gracza w kontekst świata przedstawionego.
  • Felieton Tomasza Olbratowskiego: Sado-maso

    Tomasz Olbratowski filmu "50 twarzy Greya" jeszcze nie oglądał, ale o komentarz do kinowego szaleństwa się pokusił. Zobacz felieton!
  • Dawid Podsiadło o entuzjastycznych recenzjach

    Jak ktoś uważa, że powinienem być chwalony, nie mam prawa mu zabraniać – śmieje się Dawid Podsiadło, autor pięknej płyty „Comfort And Happiness”.