recenzja

Artykuły - Recenzja (1923)

  • Wigor Mor W.A. "1978": Siła sentymentów [RECENZJA]

    Wigor Mor W.A. "1978": Siła sentymentów [RECENZJA]

    Różnie radzą sobie weterani na naszej scenie. Jedni parodiują nie tylko młodszych kolegów po fachu, często znacznie lepszych, ale i siebie samych. Inni tkwią w marazmie, w którym znaleźli się lata temu i kompletnie nie mają pomysłu na lepszą wersję siebie. Są jeszcze tacy, którzy mają to wszystko gdzieś, trzymają się z dala od mody i trendów. Po prostu robią swoje. Zdarza im się kombinować tylko z podkładami, żeby być bardziej "fresh".
  • Tede / Sir Mich "Disco Noir": W dzień gorącego lata [RECENZJA]

    Tede / Sir Mich "Disco Noir": W dzień gorącego lata [RECENZJA]

    Tede znowu robi co mu się podoba. Nie patrzy na innych i wyczekuje chwili, kiedy ci, którzy śmieją się teraz najgłośniej, będą próbowali się we wschodnim disco i wymarzą sobie swoje "Sukki". Z tą różnicą, że oni dorobią do tego ideologię.
  • Małach "Bartek": Z podwórka do ekstraklasy [RECENZJA]

    Małach "Bartek": Z podwórka do ekstraklasy [RECENZJA]

    Małach daje wzór rozwoju wielu przykutym do ławki osiedlowym kierownikom. Jego "Bartek" jest budowany na pracy, dojrzałości i szacunku do odbiorców oraz samej gry. Jeżeli tylko słuchacz lubi prostolinijny hip hop z mnóstwem melodii, to ta płyta nie może się nie spodobać.
  • CUKIER "Jeden": Bardziej słodzik niż cukier [RECENZJA]

    CUKIER "Jeden": Bardziej słodzik niż cukier [RECENZJA]

    Utalentowany producent, który nie zna granic gatunkowych i trener wokalny wielu gwiazd muzyki, w tym znanych raperów. To mogło się udać, a jednak coś nie do końca zagrało.
  • Mariusz Duda "Lockdown Spaces": Zamknięcie otwiera klapki [RECENZJA]

    Mariusz Duda "Lockdown Spaces": Zamknięcie otwiera klapki [RECENZJA]

    Nowy album Mariusza Dudy zaskakuje i to podwójnie: nie tylko z powodu braku wcześniejszych zapowiedzi, ale również z powodu zawartości.
  • Michał Giercuszkiewicz "Wolność": A gdyby tak rzucić wszystko i wyjechać w Bieszczady? [RECENZJA]

    Michał Giercuszkiewicz "Wolność": A gdyby tak rzucić wszystko i wyjechać w Bieszczady? [RECENZJA]

    Michał Giercuszkiewicz, znany jako bębniarz Dżemu w pierwszej połowie lat 80. oraz regularny współpracownik braci Skrzeków w najróżniejszych wydaniach, postanowił wypuścić własny, solowy album. Pełno tu powrotów do przeszłości, różnych brzmień, którymi parali się muzycy współpracujący z Gierem. Nie ma natomiast płyty autentycznie angażującej słuchacza.
  • Norah Jones "Pick Me up off the Floor": Biała mewo gdzie jesteś? [RECENZJA]

    Norah Jones "Pick Me up off the Floor": Biała mewo gdzie jesteś? [RECENZJA]

    Po mniejszych i większych wojażach stylistycznych, na poprzedniej płycie/kompilacji singli - "Begin Again" - Norah Jones powróciła do bluesowych i jazzujących snujów, jakimi czarowała u początku kariery. Nowy album podąża dalej tym właśnie torem.
  • Bob Dylan "Rough And Rowdy Ways": Epoka antychrysta dopiero się zaczyna [RECENZJA]

    Bob Dylan "Rough And Rowdy Ways": Epoka antychrysta dopiero się zaczyna [RECENZJA]

    Pyk. Jest pierwsza płyta Dylana po tym, jak szwedzka akademia uhonorowała go nagrodą Nobla. I jest dobrze. Bardzo dobrze. Bo to album bardzo ważny. Choć również bardzo nieprzyjemny, a wręcz bolesny.
  • Siles "Głębia": Klimat, który nic nie wnosi [RECENZJA]

    Siles "Głębia": Klimat, który nic nie wnosi [RECENZJA]

    Coraz trudniej rozróżnić tych wszystkich nowych raperów, jednak Siles ma w sobie coś, co sprawia, że debiutanckiego albumu można posłuchać. Momentami nawet z przyjemnością, co w przypadku konkurentów wcale tak oczywiste nie jest.
  • donGURALesko "Dziadzior": Dziad nie musi, Dziadzior może [RECENZJA]

    donGURALesko "Dziadzior": Dziad nie musi, Dziadzior może [RECENZJA]

    Miała to być najbardziej hiphopowa płyta w karierze. Jakby wcześniejsze takie nie były... Dywagacje i rozmyślenia jednak niech idą na bok, bo wjeżdża król. Niekoniecznie cały na biało, bo ciuchy ma kolorowe, takie amerykańskie.

Filmy - Recenzja (12)

  • Skoda Karoq we Frankfurcie

    Skoda Karoq to nowy crossover, mniejszy brat Kodiaqa. Jaki jest ten samochód?
  • Co skrywa "Wiedźmin 3: Dziki Gon"?

    "Wiedźmin 3: Dziki Gon" to najbardziej spektakularna polska produkcja kulturowa ostatnich czasów i nasza wizytówka na świecie. To nie tylko zbierająca nagrody gra, ale też ogromne i wielowątkowe przedsięwzięcie artystyczne. O projekcie opowiada Konrad Tomaszkiewicz, Game Director w CD PROJEKT RED. Chociaż gra debiutowała 19 maja (na komputerach PC oraz konsolach Xbox One i PlayStation 4), to już zdążyła zdobyć ponad 200 nagród, gościła na ponad 90 okładkach magazynów z całego świata i została uznana za jedną z najbardziej wyczekiwanych premier 2015 roku na świecie w dziedzinie gier. - Nasze gry bardzo mocno bazują na fabule, i to takiej, która tworzona jest przez samego gracza, poprzez jego wybory. Dodajmy, że nie są to wybory czarno-białe, jak w książkach Sapkowskiego, tylko wybory między większym a mniejszym złem - mówi Tomaszkiewicz. - "Wiedźmin 3" jest około 40 razy większy niż "Wiedźmin 2", jeśli chodzi o świat gry. Jest tam bardzo dużo rzeczy do roboty. Wzbogaciliśmy też fabułę o liczne małe wydarzenia, stanowiące unikalne, nowe historie i wprowadzające gracza w kontekst świata przedstawionego.
  • Felieton Tomasza Olbratowskiego: Sado-maso

    Tomasz Olbratowski filmu "50 twarzy Greya" jeszcze nie oglądał, ale o komentarz do kinowego szaleństwa się pokusił. Zobacz felieton!
  • Dawid Podsiadło o entuzjastycznych recenzjach

    Jak ktoś uważa, że powinienem być chwalony, nie mam prawa mu zabraniać – śmieje się Dawid Podsiadło, autor pięknej płyty „Comfort And Happiness”.