promocje

Artykuły - Promocje (163)

  • Dyskonty z ogromną przewagą w internecie. Ich promocje przyciągają najwięcej Polaków

    Dyskonty z ogromną przewagą w internecie. Ich promocje przyciągają najwięcej Polaków

    W ub.r. największą aktywność konsumentów w kwestii przeglądania materiałów z promocjami w sieci generowały dyskonty. Miały pięć razy lepszy wynik od supermarketów, hipermarketów, a także sklepów typu DIY. Za nimi były drogerie i apteki, które wyprzedziły format convenience. Ten z kolei wypadł najsłabiej w całym segmencie FMCG. Najmniejszy ruch rejestrowały sklepy RTV i AGD, cash & carry, z art. dziecięcymi, a także z dziedziny kultury i rozrywki. Te ostatnie były blisko 200 razy słabsze niż dyskonty. Jak komentują eksperci, gorsze wyniki niektórych kanałów mają ścisły związek z pandemią i w tym roku w czołówce nadal będą te same trzy formaty.
  • Handel coraz bardziej oszczędza na promocjach. Tylko dyskonty wydają się być nie do zatrzymania

    Handel coraz bardziej oszczędza na promocjach. Tylko dyskonty wydają się być nie do zatrzymania

    Według analiz rynkowych, w ub.r. było o ponad 17 proc. mniej promocji w gazetkach niż w 2019 roku. Na rynku ubyło też samych publikacji - o 19,5 proc. Do tego sieci handlowe zmniejszyły liczbę ich stron oraz powierzchnię - o 20 proc. Powody tych wszystkich redukcji wyjaśnia Karol Kamiński, dyrektor zarządzający w Grupie AdRetail. Tłumaczy również, dlaczego dyskonty przyjęły odwrotną strategię niż pozostałe formaty. I podpowiada, jak branża powinna reagować w tej sytuacji. Do tego dodaje, że ponowny lockdown i dłuższa izolacja gospodarki może pogłębić podziały i skomplikować sytuację w całym handlu.
  • Konsumenci oczekują dopasowania gazetek z promocjami do swoich telefonów

    Konsumenci oczekują dopasowania gazetek z promocjami do swoich telefonów

    Badanie KANTAR Polska pokazuje, że jakość gazetek handlowych wpływa na decyzje zakupowe większości e-użytkowników. Dopasowanie takiej publikacji do telefonu najbardziej zachęca do ponownego zapoznania się z ofertą. Niemal 50 proc. osób dobrze też ocenia oznaczenia promocji art. w gazetkach. Natomiast do skorzystania z rabatu najczęściej skłania ich okazyjna cena produktu.
  • Black Friday 2020: Żonglerka cenami, promocyjne "przynęty", "błędy systemu". Bądź ostrożny

    Black Friday 2020: Żonglerka cenami, promocyjne "przynęty", "błędy systemu". Bądź ostrożny

    Black Friday (Czarny Piątek) tuż-tuż. Już 27 listopada będzie można zrobić zakupy w okazyjnych cenach. Należy jednak uważać, gdyż wiele sklepów stosuje nieuczciwe praktyki.
  • Polacy szykują się na Black Friday

    Polacy szykują się na Black Friday

    Tegoroczny Black Friday przypada na 27 listopada, co oznacza, że odbędzie się online. Wszystko to przez pandemię koronawirusa i wprowadzone ograniczenia - zamknięcie większości sklepów - napisał serwis wiadomoscihandlowe.pl.
  • Black Friday. 27 listopada święto promocji i wyprzedaży. Uwaga na ataki phishingowe

    Black Friday. 27 listopada święto promocji i wyprzedaży. Uwaga na ataki phishingowe

    Już tylko tydzień dzieli nas od słynnego szaleństwa zakupów - Black Friday, a odnotowano aż 80-procentowy wzrost ataków phishingowych przeciwko użytkownikom sieci, szukającym atrakcyjnych ofert wyprzedażowych - ostrzega firma Check Point.
  • Black Friday 2020 już 27 listopada. Uwaga na superokazje

    Black Friday 2020 już 27 listopada. Uwaga na superokazje

    Zbliża się Black Friday (Czarny Piątek). Sklepy wprowadzą liczne promocje, wyprzedaże i superokazje. Eksperci apelują o ostrożność.
  • Pod koniec roku Polacy bardziej zacisną pasa. Coraz więcej osób będzie szukało towarów w promocjach

    Pod koniec roku Polacy bardziej zacisną pasa. Coraz więcej osób będzie szukało towarów w promocjach

    Prawie 60 proc. Polaków deklaruje, że w IV kwartale br. będzie intensywniej szukać promocji niż wcześniej. Ponadto blisko połowa konsumentów jest teraz bardziej skora do tworzenia list zakupowych przed wyjściem do sklepu. Dla niespełna 60 proc. osób wciąż głównym narzędziem do poszukiwania rabatów pozostaną gazetki handlowe. W tej grupie większość stawia na papierowe publikacje, a pozostali skorzystają z aplikacji i serwisów internetowych. O
  • Zakupy na promocjach. Ile możesz zaoszczędzić i jakie perełki możesz upolować?

    Zakupy na promocjach. Ile możesz zaoszczędzić i jakie perełki możesz upolować?

    Przełom lata i jesieni nieprzypadkowo jest czasem, kiedy ruszają akcje rabatowe i promocyjne. Wszak gdy dzieci wracają do szkoły, a za oknem zmienia się aura, potrzebujemy nie tylko zadbać o cieplejszą garderobę, ale także o mieszkanie (październik to świetny czas na remont), samochód (warto wcześniej pomyśleć o zimowych oponach) czy ogród.
  • Polacy nie chcą już znajdować gazetek w skrzynkach czy na klatkach schodowych

    Polacy nie chcą już znajdować gazetek w skrzynkach czy na klatkach schodowych

    Niespełna 60 proc. konsumentów pozyskuje gazetki ze sklepów. Przeszło 40 proc. z nich tak robi, bo bierze to, czego w danej chwili potrzebuje. Blisko 30 proc. stawia w ten sposób na własną wygodę, a dla 14 proc. osób to kwestia przyzwyczajenia. Bezpośrednio po zabraniu publikacji do domu 32 proc. badanych odkłada ją na później do czytania. 27 proc. zapoznaje się z nią od razu i zatrzymuje do czasu kolejnych zakupów. Tylko 12 proc. natychmiast ją sprawdza i następnie wyrzuca. Powyższe dane pochodzą z badania zrealizowanego na zlecenie Grupy AdRetail.

Filmy - Promocje (4)

  • Walka o przecenione produkty. TAK czy NIE?

    Co jakiś czas do sieci trafiają filmy z popularnych sklepów, które zorganizowały promocje. Na nagraniach widać jednak nie promowany produkt, ale ludzi, którzy o niego walczą. Filmy robią prawdziwą furorę, obnażając najniższe instynkty człowieka. A potem historia zaczyna się od nowa...
  • Nowa piramida żywieniowa zmieni ofertę promocyjną sieci handlowych?

    Z najnowszego badania instytutu ABR SESTA, dotyczącego strategii sieci handlowych, wynika, że coraz mocniej pokazują one w gazetkach promocyjnych produkty świeże, w tym warzywa i owoce. Część sieci wykorzystuje panujący wśród konsumentów trend związany ze zdrowym odżywianiem. Z roku na rok rośnie liczba promocji produktów świeżych. Do tej kategorii należą m.in. warzywa i owoce, wędliny i mięso na wagę, sery na wagę, wyroby piekarnicze i cukiernicze. Jednak w 2015 roku bardziej niż w poprzednim, sieci inwestowały w promowanie wędlin w obsłudze (wzrost promocji o 25 proc.) i produktów cukierniczych (wzrost o 34 proc.). Wyroby te są najmniej zalecane według piramidy żywieniowej. Udział warzyw i owoców w kategorii Świeże spadł z 24 proc. w 2014 roku do 22 proc. w 2015 roku. Największy wzrost promocji zauważalny jest w kanale Convenience (m.in. w takich sieciach jak Żabka, Freshmarket, Carrefour Express, Groszek), w dużych sklepach osiedlowych oraz dyskontach. Rosnące znaczenie kategorii widać również po zmianie aranżacji sklepów. Przy wejściu do marketów, m.in Biedronki i Lidla, znajdują się duże ekspozycje warzyw i owoców.
  • Taniej na narty! Sprawdź, jak zaoszczędzić

    Na zimowym wypoczynku możemy oszczędzić. Ceny wycieczek na narty są obecnie o kilka procent niższe niż w zeszłym roku. Przykładowo, za tygodniowy urlop narciarski w Austrii, w Zell am See, zapłacimy 737 zł. Komentuje Magdalena Plutecka-Dydoń, Neckermann Polska.
  • "Nieświeże" promocje na święta

    Inspekcja Handlowa wzięła pod lupę 165 placówek, należących do dużych sieci handlowych. Okazuje się, że wiele produktów było tam przeterminowanych. Nie zgadzały się też ceny.