produkcja samochodów

Artykuły - Produkcja samochodów (80)

  • Potrzebne programy pomocowe dla branży motoryzacyjnej

    Potrzebne programy pomocowe dla branży motoryzacyjnej

    Branża motoryzacyjna notuje znaczące spadki. Najpierw firmy na skutek pandemii musiały zamknąć na kilka tygodni fabryki lub ograniczyć ich prace, teraz borykają się z wyraźnym ograniczeniem popytu na nowe pojazdy. Sektor apeluje o stworzenie skoordynowanych ogólnoeuropejskich programów pomocowych.
  • Analitycy: Załamanie rynku motoryzacyjnego będzie dotkliwe dla Polski

    Analitycy: Załamanie rynku motoryzacyjnego będzie dotkliwe dla Polski

    ​Załamanie na rynku motoryzacyjnym UE będzie dotkliwe dla naszych producentów motoryzacyjnych - ocenili w ostatnim raporcie miesięcznym analitycy Polskiego Instytutu Ekonomicznego. Dotyczy to zarówno eksportu pojazdów, jak też części i akcesoriów motoryzacyjnych do zagranicznych fabryk samochodów.
  • Nissan zapłaci 1,5 mld euro za opuszczenie Barcelony

    Nissan zapłaci 1,5 mld euro za opuszczenie Barcelony

    Prawie półtora miliarda euro - tyle ma kosztować Nissana zamknięcie trzech fabryk w Barcelonie i okolicach. Decyzja o rezygnacji z produkcji samochodów w Katalonii została ogłoszona w czwartek.
  • Ford wycofuje się z produkcji samochodów osobowych w Rosji

    Ford wycofuje się z produkcji samochodów osobowych w Rosji

    Ford poinformował w środę, że zamyka trzy fabryki w Rosji, wycofując się z produkcji samochodów osobowych w tym kraju. Associated Press podkreśla, że będzie się to wiązać z likwidacją znacznej liczby miejsc pracy.
  • Technologia 5G wspomoże produkcję samochodów

    Technologia 5G wspomoże produkcję samochodów

    Marka Audi wraz z firmą Ericsson ogłosiły wspólne plany użycia techniki 5G w produkcji samochodów.
  • Polska powinna zrezygnować z elektrowni jądrowej, produkcji samochodu elektrycznego czy zgazowania węgla - Mielczarski:

    Polska powinna zrezygnować z elektrowni jądrowej, produkcji samochodu elektrycznego czy zgazowania węgla - Mielczarski:

    - Polska powinna zrezygnować z elektrowni jądrowej, produkcji samochodu elektrycznego czy zgazowania węgla. Powinna natomiast postawić m. in na poprawę efektywności energetycznej czy budowę małych elastycznych źródeł wytwórczych - przekonywał w Sejmie prof. Władysław Mielczarski.
  • Polska motoryzacyjną potęgą?

    Polska motoryzacyjną potęgą?

    W UE rocznie produkuje się ok. 16 mln aut, w Polsce 570 tys., co stanowi 3,6- proc. udział w unijnej produkcji - mówił prezes Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych Alfred Franke podczas Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego.
  • W najbliższych latach producenci muszą zmienić sposób działania

    W najbliższych latach producenci muszą zmienić sposób działania

    ​Eksperci PwC szacują, że średnioroczny wzrost produkcji aut wyniesie 3,6 proc. do 2021 roku. Oznacza to znaczący wzrost liczby samochodów na drogach. Z jednej strony rozwój branży oznacza wzrost zatrudnienia i mobilności społeczeństw, z drugiej - wiąże się z coraz większym wpływem na środowisko naturalne. Dlatego firmy z sektora podejmują wysiłki na rzecz zrównoważonego rozwoju. Dążą m.in. do zmniejszenia masy pojazdów oraz rozwijania alternatywnych źródeł napędu.
  • Firmy motoryzacyjne liderem polskiej gospodarki

    Firmy motoryzacyjne liderem polskiej gospodarki

    ​Największe gospodarki Europy Środkowej rozwijały się szybciej niż w roku poprzednim. W tym czasie wzrost przychodów w 500 największych firmach regionu wyniósł 3,5 proc. - wynika z badania Deloitte. Największe dynamiki wzrostu (bo prawie 13 proc.) notuje branża motoryzacyjna. Coraz więcej firm chce zwiększać przychody poprzez cyfryzację biznesu. 2/3 największych podmiotów ma opracowaną strategię w tym zakresie. Na liderów w tej kategorii wyrastają banki.
  • Polska motoryzacyjną potęgą. Ale Czechy większą!

    Polska motoryzacyjną potęgą. Ale Czechy większą!

    W 2015 r. najszybciej gospodarczo rozwijającym się krajem w Europie Środkowej i Wschodniej były Czechy, najsłabiej Ukraina - wynika z raportu Deloitte. Polska uplasowała się w czołówce krajów, które odnotowały wzrost PKB.

Filmy - Produkcja samochodów (2)

  • Wielkopolskie: Otwarto nowe Centrum Dystrybucyjne Volkswagena

    W Komornikach koło Poznania otwarto w piątek Centrum Dystrybucyjne Volkswagen Group Polska (VGP). Na 30 tys. mkw. magazynowane są części i akcesoria sześciu marek: Volkswagen, Audi, Skoda, Seat, Volkswagen Samochody Użytkowe oraz Porsche. Nowe centrum kosztowało 95 mln zł. Znajduje się w bezpośrednim sąsiedztwie autostrady A2 łączącej Poznań ze Świeckiem. W obiekcie zatrudnionych jest ok. 150 osób. Łączna powierzchnia obiektu to 32 tys. mkw. Przestrzeń magazynowa stanowi 30 tys. mkw i została zaprojektowana w sposób umożliwiający jej rozbudowę do 43 tys. mkw. Obecnie w centrum magazynowanych jest ok. 65 tys. różnych części i akcesoriów. Części z centrum będą trafiały do odbiorców w całej Polsce, a także na rynek białoruski. - To trzecia w Wielkopolsce oraz ósma w kraju inwestycja pod względem rozmiaru powierzchni magazynowej. To centrum jest kolejnym dowodem na to, że Polska jest dla nas rynkiem strategicznym. Fabryka w Poznaniu, Volkswagen Group Polska, dzisiejsze otwarcie centrum logistycznego w Komornikach i powstająca właśnie fabryka we Wrześni, gdzie od 2016 roku będzie produkowany nowy Volkswagen Crafter, bardzo jasno pokazują zaangażowanie Volkswagena w Polsce – powiedział w trakcie otwarcia obiektu prezes zarządu VGP Achim Schaible.
  • 100 lat temu dokonała się motoryzacyjna rewolucja

    7 października 1913 roku w zakładach Forda w Highland Park w amerykańskim stanie Michigan ruszyła pierwsza taśma montażowa. Jej uruchomienie radykalnie zmieniło sposób produkcji samochodów. Powtarzające się czynności montażowe mogli wykonywać nawet niewykwalifikowani robotnicy. Produkcja masowa doprowadziła do obniżenia cen samochodu, a co za tym idzie, do spopularyzowania tego środka transportu. W krótkim czasie produkcja legendarnego Modelu T osiągnęła rekordowy poziom – każdego dnia halę opuszczało 1000 nowych samochodów! A co zastałby Henry Ford dziś, gdyby odbył podróż w czasie i stanął przed bramą swojej pierwszej fabryki? W jaki sposób rozwinął się zainicjowany przezeń proces produkcyjny?