polskie produkty

Artykuły - Polskie produkty (35)

  • Konsumenci chcą kupować polskie produkty

    Konsumenci chcą kupować polskie produkty

    Sięganie po polskie produkty ze sklepowych półek to przejaw patriotyzmu gospodarczego. Inwestycje w produkt polski mogą być pomocne dla gospodarki w dobie kryzysu wywołanego pandemią koronawirusa.
  • Orlen zachęca do polskich produktów

    Orlen zachęca do polskich produktów

    50 miast odwiedziła ciężarówka Orlenu w ramach akcji "Wspieramy Polskę" - poinformował prezes Daniel Obajtek podczas III Forum Wizja Rozwoju. Celem akcji było uświadomienie mieszkańców miast i miasteczek jak ważne jest kupowanie w czasie pandemii polskich produktów.
  • Polskie hity eksportowe. Jak radzą sobie ich producenci?

    Polskie hity eksportowe. Jak radzą sobie ich producenci?

    Jak firmy radzą sobie ze skutkami epidemii SARS-CoV-2 i COVID-19? Dla jednych to niezwykle trudne czasy: spadek przychodów, konieczność redukcji zatrudnienia, problemy z płynnością. Inne dają sobie radę. Odrobienie strat może jednak zająć nawet kilka lat. O tym jak firmy przygotowują się do restartu opowiadają Interii m.in. Marian Owerko (Bakalland), Henryk Orfinger (Dr Irena Eris), Marek Gonsior, niezależny konsultant były dyrektor ds. marketingu w firmie meblarskiej Agata oraz Leszek Gierszewski (Drutex).
  • Koronawirus zmienił zwyczaje zakupowe Polaków

    Koronawirus zmienił zwyczaje zakupowe Polaków

    Pandemia koronawirusa zmieniła zwyczaje zakupowe Polaków. Coraz częściej wybieramy produkty krajowe.
  • CBOS: Coraz większą rolę odgrywa polskie pochodzenie produktu codziennego użytku

    CBOS: Coraz większą rolę odgrywa polskie pochodzenie produktu codziennego użytku

    Choć najważniejszym kryterium, jakim kierują się polscy konsumenci przy wyborze produktów codziennego użytku to cena (81 proc. wskazań) i jakość (76 proc. wskazań), to coraz większą rolę odgrywa patriotyzm gospodarczy. Obecnie niemal dla połowy Polaków ważne jest rodzime pochodzenie produktu.
  • Polskie produkty doceniane za granicą. Wartość eksportu wzrosła o 2,3 proc.

    Polskie produkty doceniane za granicą. Wartość eksportu wzrosła o 2,3 proc.

    184 mld euro wyniosła wartość polskiego eksportu w 2016 r. Oznacza to wzrost o 2,3 proc. w porównaniu do roku poprzedniego. Wartość importu wyniosła z kolei 179 mld euro i była wyższa o 0,9 proc. niż w roku 2015. Wyniki te należy uznać za optymistyczne, głównie ze względu na rekordowo wysoką nadwyżkę w obrotach towarowych i koniec ujemnej dynamiki importu, z którą mieliśmy do czynienia jeszcze w październiku 2016 r.
  • Resort rolnictwa: Produkty rolne na osobnych półkach

    Resort rolnictwa: Produkty rolne na osobnych półkach

    Ministerstwo rolnictwa będzie pracowało w tym roku nad przepisami nakazującymi sklepom oddzielne eksponowanie produktów rolnych o ponadstandardowej jakości - powiedział wczoraj wiceminister rolnictwa Jacek Bogucki.
  • Nowe zasady oznaczania polskich produktów

    - Myślę, że nowe rozwiązanie da możliwość dodatkowego oznaczenia polskich produktów, ale czy to rozwiązanie będzie skuteczne? Myślę, że trzeba dołożyć do tego oznaczenia i standaryzację i systemy gwarantowanej jakości żywności, które niosą za sobą pewność i powtarzalność produktu - mówi w rozmowie z MarketNews24 Wiesław Różański prezes Unii Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego. Więcej w materiale wideo.
  • Rozpoczyna się boom na polskie produkty

    Rozpoczyna się boom na polskie produkty

    W handlu detalicznym coraz wyraźniejsze są postawy akcentujące przywiązanie do polskich produktów. Polacy dobrze rozumieją pojęcie konsumenckiego patriotyzmu i starają się stosować je w praktyce. W niektórych branżach jest istny boom na polskie produkty, m.in. w spożywce, w innych dopiero takie zainteresowanie się pojawia.
  • Krupnioki śląskie wpisane na unijną listę produktów chronionych

    Krupnioki śląskie wpisane na unijną listę produktów chronionych

    Krupnioki śląskie zostały wpisane na unijną listę produktów chronionych. Jak poinformowała we wtorek Komisja Europejska, ten tradycyjny produkt został zarejestrowany w systemie Chronionych Oznaczeń Geograficznych, co zapewni lepszą ochronę przed podróbkami.

Filmy - Polskie produkty (6)

  • Nowe zasady oznaczania produktów polskich

    - Myślę, że nowe rozwiązanie da możliwość dodatkowego oznaczenia polskich produktów, ale czy to rozwiązanie będzie skuteczne. Myślę, że trzeba dołożyć do tego oznaczenia i standaryzację i systemy gwarantowanej jakości żywności, które niosą za sobą pewność i powtarzalność produktu - mówi w rozmowie z MarketNews24 Wiesław Różański prezes Unii Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego. Więcej w materiale wideo.
  • Zmiany w oznakowaniu produktów spożywczych

    Nowe rozporządzenie wprowadza katalog 12 obowiązkowych informacji, które muszą znaleźć się na środkach spożywczych. To m.in. nazwa żywności, wykaz składników, alergeny, data minimalnej trwałości produktu czy ilość żywności netto – tłumaczy w rozmowie z agencją Newseria Biznes Błażej Grochowski, prawnik z Kancelarii Wierzbowski Eversheds.
  • Rosja bojkotuje import polskich produktów rolnych!

    Polskie chłodnie są pełne towarów, ale rosyjscy odbiorcy nic nie zamawiają... Napięcia polityczne między Zachodem i Rosją w Polsce odczuwa się z reguły najmocniej w sferze gospodarczej. Już z początkiem konfliktu ukraińskiego Rosja zaczęła bojkotować import polskich produktów rolnych. Eksperci nie mają złudzeń: tu nie chodzi o jakość polskich towarów eksportowych. Prawdziwa przyczyna bojkotu to fakt, że Polska należy do najostrzejszych krytyków polityki Kremla.
  • Prezes DNB Nord: Polska stała się głównym centrum produkcyjnym Europy

    Jakość produkcji, terminowość dostaw oraz inwestycje w linie produkcyjne wzmacniają konkurencyjność polskiego przemysłu – uważa Artur Tomaszewski, prezes zarządu DNB Nord Polska. Polska radzi sobie coraz lepiej na tle innych krajów europejskich. Problemem wciąż jednak pozostają bariery administracyjne, niski poziom oceny naszego szkolnictwa wyższego, zbyt mało inwestycji zagranicznych w kraju oraz potencjalne koszty polityki klimatycznej UE.