polski drób

Artykuły - Polski drób (8)

  • Handel: Polski drób odporny na epidemię COVID-19

    Handel: Polski drób odporny na epidemię COVID-19

    Zdaniem analityków CAIB ceny drobiu pozostaną nadal w trendzie wzrostowym. Wyższym cenom drobiu sprzyja zwiększony popyt ze strony konsumentów szukających tańszej alternatywny dla wieprzowiny, której ceny osiągnęły rekordowe poziomy ze względu na ASF w Chinach. W konsekwencji wykryte w Polsce ogniska ptasiej grypy, które zamknęły przed polskim eksportem drobiu część rynku spoza UE (m.in. Chiny i RPA), nie miały istotnego wpływu na ceny.
  • Do 1,13 mld zł wzrosło zadłużenie producentów żywności

    Do 1,13 mld zł wzrosło zadłużenie producentów żywności

    Do 1,13 mld zł wzrosły zaległości producentów żywności wobec banków i partnerów biznesowych - wynika z raportu "Przemysł spożywczy w Polsce: Co dwunasta firma ma problemy z wypłacalnością". Rekordowe zadłużenie, ponad 81 mln zł, ma firma mięsna ze Śląska.
  • Rośnie produkcja drobiu w Polsce. Już blisko 50 proc. trafia na eksport

    Rośnie produkcja drobiu w Polsce. Już blisko 50 proc. trafia na eksport

    Dobra sytuacja polskiego drobiarstwa. Całkowita produkcja w 2017 roku mogła sięgnąć rekordowe 3 mln ton. Rośnie też konsumpcja mięsa drobiowego - do ponad 30 kg na osobę rocznie. Już 45 proc. produkcji drobiu trafia na eksport. W 2017 roku wyeksportowaliśmy niemal 1,2 mln ton o wartości 8,3 mld zł. Polski drób trafia przede wszystkim na rynki europejskie. Aby utrzymać eksport na w miarę wysokim poziomie, polscy producenci muszą jednak pozyskiwać odbiorców w krajach trzecich.
  • Polski drób dopuszczony na tajwański rynek

    Polski drób dopuszczony na tajwański rynek

    Władze Tajwanu uznały Polskę za kraj wolny od epidemii grypy ptaków (HPAI) i ponownie otworzyły tamtejszy rynek dla eksportu polskiego drobiu - poinformował resort rolnictwa.
  • Polacy coraz chętniej wybierają krajową żywność. Polskie mięso, nabiał i warzywa podbijają też europejski rynek

    Polacy coraz chętniej wybierają krajową żywność. Polskie mięso, nabiał i warzywa podbijają też europejski rynek

    W coraz większym stopniu polscy konsumenci doceniają krajową żywność. Najchętniej wybierają rodzime produkty mleczne, mięso, warzywa, owoce i pieczywo. Produkty z Polski cieszą się też uznaniem na europejskim rynku, a w ubiegłym roku do UE została wyeksportowana żywność o wartości przekraczającej 24 mld zł. Jednym z hitów eksportowych jest polski drób, który powoli zaczyna podbijać też Chiny, Azję oraz Afrykę.
  • Polski drób podbija kolejny azjatycki rynek

    Polski drób podbija kolejny azjatycki rynek

    Na początku sierpnia delegacja polskich producentów drobiu wzięła udział w targach Vietfood & Beverage 2016 w Ho Chi Minh (d. Sajgon). Przedstawiciele branży odbyli szereg spotkań z potencjalnymi odbiorcami polskiego drobiu na rynku wietnamskim oraz z reprezentantami lokalnej administracji.
  • Polski drób bije rekordy w kraju i za granicą

    Polski drób bije rekordy w kraju i za granicą

    Kupujemy coraz więcej mięsa kurcząt i indyków. Rośnie też jego eksport - informuje "Rzeczpospolita". W 2012 r. Polska zdetronizowała Wielką Brytanię i została liderem w UE w produkcji mięsa kurcząt. Tak też pozostanie w 2013 r..
  • "Puls Biznesu": Polski drób znosi złote jaja

    "Puls Biznesu": Polski drób znosi złote jaja

    Polska branża drobiarska jest europejskim potentatem eksportowym. Mimo braku potężnych inwestorów, sprzedaż za granicę sięga 3,7 mld zł - donosi "Puls Biznesu".

Filmy - Polski drób (1)

  • Polski drób podbija świat

    Polscy producenci są znani na całym świecie ze świetnego jakościowo mięsa. Jesteśmy czwartym eksporterem drobiu w światowym rankingu. W Pałacu w Boglewicach zostało zorganizowane spotkanie z ambasadorami z wielu krajów oraz przedstawicielami Związku Polskiego Mięsa. Dlaczego nasze produkty wyróżniają się na tle innych? (Dzień Dobry TVN/x-news)