polska żywność

Artykuły - Polska żywność (2)

  • Eksport spożywczy decyduje o naszej nadwyżce handlowej

    Eksport spożywczy decyduje o naszej nadwyżce handlowej

    8,5 mld euro nadwyżki w obrotach towarami rolno-spożywczymi z zagranicą w zeszłym roku. W tym roku wzrośnie ona do 9,4 mld euro - prognozują eksperci.
  • Konsumenci chętnie sięgają po artykuły lokalne

    Konsumenci chętnie sięgają po artykuły lokalne

    Tylko nieliczni klienci z dużych miast nie mają potrzeby rozpoznawania tego, czy dany produkt jest lokalny - 12 proc. Natomiast 36 proc. z nich poznaje taki towar już po opakowaniu. Z kolei łącznie ponad 60 proc. ankietowanych chętnie sięga po tego typu artykuły.
  • Branża spożywcza szuka wzrostu poprzez nisze

    Branża spożywcza szuka wzrostu poprzez nisze

    Przetwory mięsne, a zwłaszcza drób, wyroby mleczarskie oraz przetwory owocowo-warzywne - to branże które odpowiadają za największą wartość polskiego eksportu spożywczego. Ale do głosu dochodzą nisze - zdrowa żywność, tłoczone soki, produkty dla alergików, jak pożywienie bezglutenowe oraz superfood. To wschodzące gwiazdy.
  • Branża spożywcza walczy o nasze portfele

    Branża spożywcza walczy o nasze portfele

    Przemysł spożywczy w Polsce to potężna branża. Na żywność i napoje wydajemy niemal co czwartą zarobioną złotówkę. Część z tych pieniędzy idzie na nieprzetworzone artykuły rolne, ale większość zasila dochody branży przetwórstwa rolno-spożywczego.
  • Wielka zmiana w spółdzielniach rolniczych

    Wielka zmiana w spółdzielniach rolniczych

    W zeszłym tygodniu przyjęto ustawę o spółdzielniach rolniczych. Zdaniem minister rolnictwa, Jana Krzysztofa Ardanowskiego, spółdzielnie są najlepszą formą organizowania się rolników w Europie i mają za sobą wielką tradycję, a także przed sobą wielką przyszłość. Zdaniem ekspertów, ograniczenie handlu w niedzielę będzie sprzyjać rozwojowi tej działalności.
  • Polska w czołówce niechlubnego rankingu marnowania żywności

    Polska w czołówce niechlubnego rankingu marnowania żywności

    - Polska ma ogromny potencjał w produkcji rolnej, o czym świadczy fakt, że 13 proc. naszego eksportu stanowią produkty rolno-spożywcze. Jednocześnie nasz kraj znajduje się w czołówce państw Unii Europejskiej, które marnują żywność w największym stopniu.
  • Przemysł 4.0 nie dla mleczarstwa?

    Przemysł 4.0 nie dla mleczarstwa?

    Wiele mówi się o innowacji i postępie technologicznym mleczarstwa. W tym kontekście warto zastanowić się, czy przetwórstwo mleka może aspirować do miana Przemysłu 4.0.
  • "Rzeczpospolita": Ponura przyszłość margaryn

    "Rzeczpospolita": Ponura przyszłość margaryn

    Rynek tłuszczów do smarowania definitywnie się kurczy. Przyczynia się do tego m.in. moda na zdrowy tryb życia. Sprzedaż margaryn stopnieje w ciągu czterech lat o prawie 200 mln złotych - czytamy w czwartkowej "Rzeczpospolitej".
  • J.K.Ardanowski ogłasza nabór na radców rolnych

    J.K.Ardanowski ogłasza nabór na radców rolnych

    Minister rolnictwa Jan Krzysztof Ardanowski poinformował, że ruszył konkurs na radców rolnych. Mają oni pomagać polskim rolnikom w eksporcie żywności na zagraniczne rynki.
  • Warzywa i owoce w promocji tylko z dyskontów. Bez rabatów - na bazarach

    Warzywa i owoce w promocji tylko z dyskontów. Bez rabatów - na bazarach

    Według badania Hiper-com Poland oraz Grupy Mobilnej Qpony-Blix, Polacy w dużych miastach szukają rabatów na owoce i jarzyny przede wszystkim w dyskontach - 53 proc., następnie w hipermarketach - 27 proc., a potem w supermarketach - 12 proc. Z kolei najpopularniejszym miejscem zakupu nieprzecenionych towarów jest bazar - 33 proc. wskazań.

Filmy - Polska żywność (8)

  • Polskie produkty doceniane za granicą. Wartość eksportu wzrosła o 2,3%

    84 mld euro wyniosła wartość polskiego eksportu w 2016 r. Oznacza to wzrost o 2,3% w porównaniu do roku poprzedniego. Wartość importu wyniosła z kolei 179 mld euro i była wyższa o 0,9% niż w roku 2015.
  • Polscy producenci żywności z silną pozycją na zagranicznych rynkach

    Rynek produktów rolno-spożywczych jest jednym z najdynamiczniej rozwijających się sektorów polskiej gospodarki. Wartość eksportu w 2014 roku wyniosła ponad 20 miliardów euro, a dodatnie saldo handlowe osiągnęło wartość 6 miliardów euro. Na zagranicznych rynkach polscy producenci konkurują nie tylko ceną, lecz także jakością. To wyzwanie, bo gusta odbiorców w poszczególnych krajach mogą się znacząco od siebie różnić. Komentuje Andrzej Kowalski z Instytutu Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej.
  • Konsumenci już nie szukają najtańszych produktów

    Polacy coraz częściej przy wyborze produktów żywnościowych kierują się jakością. Sięgają po dobre artykuły, ale w korzystnej cenie – mówi Andrzej Faliński z POHiD. Są też otwarci na innowacje i lubią próbować nowych smaków, a sieci handlowe wychodzą naprzeciw ich oczekiwaniom. Żywność wciąż ma wyższy niż na Zachodzie udział w koszyku konsumenta.
  • R. Antczak: Można spodziewać się odbicia sprzedaży w segmencie żywności

    W połowie przyszłego roku inwestycje przedsiębiorstw mogą nieco wyhamować. Spowoduje to wzrost sprzedaży detalicznej w segmencie żywności w kolejnym roku – ocenia Rafał Antczak z Deloitte. To może być dobry moment, żeby zrestrukturyzować handel detaliczny w kraju.