polisy

Artykuły - Polisy (468)

  • Okazjonalne polisy "na żądanie" zdobywają rynek

    Okazjonalne polisy "na żądanie" zdobywają rynek

    Okazjonalne polisy "na żądanie" są coraz popularniejsze - donoszą eksperci rynków ubezpieczeniowych. Coraz więcej osób chce ubezpieczeń tylko wtedy, gdy korzystamy z ich przedmiotu.
  • Ubezpieczyciele liczą na wzrost sprzedaży polis życiowych

    Ubezpieczyciele liczą na wzrost sprzedaży polis życiowych

    Do niedawna Polacy sceptycznie podchodzili do zakupu polisy ubezpieczeniowej na życie. Wartość przypisanej składki brutto zmalała w ciągu ostatniej dekady o blisko 30 proc. W 2019 roku wyniosła ona niemal 21,3 mld PLN w stosunku do 30,3 mld PLN osiągniętych na koniec 2009 r.
  • PKO BP celuje w pół miliona polis samochodowych

    PKO BP celuje w pół miliona polis samochodowych

    PKO Bank Polski sprzedał 100 tys. polis komunikacyjnych, a w ciągu dwóch lat planuje wzrosy do 500 tys. polis - poinformował bank w komunikacie.
  • Ubezpieczenia majątkowe będą coraz droższe

    Ubezpieczenia majątkowe będą coraz droższe

    Rośnie liczba polis majątkowych. Szkody spowodowane przez żywioły są częstsze i ta tendencja będzie się nasilać. Na znaczeniu zyskują więc ubezpieczenia od zdarzeń związanych ze zmianami klimatu.
  • Będzie interwencja w sprawie toksycznych polis

    Będzie interwencja w sprawie toksycznych polis

    Komisja Nadzoru Finansowego zaakceptowała założenia tzw. interwencji produktowej w przypadku ubezpieczeń z funduszami kapitałowymi (UFK), potocznie nazywanych polisolokatami. To oznacza, że jeśli konstrukcja takiego produktu będzie niekorzystna dla klienta, a informacje o opłatach nieprzejrzyste, to ubezpieczyciele będą musieli usunąć taki produkt z oferty.
  • Komunikat z posiedzenia Komisji Nadzoru Finansowego

    Komisja jednogłośnie zaakceptowała założenia interwencji produktowej, o której mowa w art. 17 ust. 1 Rozporządzenia PRIIP1, dotyczącej ubezpieczeń na życie z ubezpieczeniowymi funduszami kapitałowymi2 (UFK).
  • Polisy komunikacyjne w portfelach Polaków

    Polisy komunikacyjne w portfelach Polaków

    Ponad 56 proc. Polaków deklaruje, że korzysta z opcji rozłożenia płatności za ubezpieczenie komunikacyjne na raty. Mimo stabilizacji cen, najlepiej zarabiający Polacy wciąż uważają ubezpieczenia autocasco za zbyt drogie - tak wynika z danych zebranych przez multiagencję CUK Ubezpieczenia w ogólnopolskim badaniu "Polacy o ubezpieczeniach".
  • Ofiary wypadków otrzymają renty

    Ofiary wypadków otrzymają renty

    Blisko sześćdziesiąt ofiar wypadków sprzed lat może wystąpić wkrótce do Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego o wypłatę renty szczególnej - wynika z ankiety UFG wśród firm ubezpieczeniowych.
  • Branża ubezpieczeniowa musi zmienić kanały sprzedaży polis

    Branża ubezpieczeniowa musi zmienić kanały sprzedaży polis

    Dotychczasowe kanały kontaktu z klientami i dystrybucji polis ubezpieczeniowych są przestarzałe - branża ubezpieczeniowa musi je radykalnie zmienić, żeby utrzymać konkurencyjność. Ubezpieczycielom za wzór może posłużyć bankowość czy branża muzyczna, która przeszła od fizycznej sprzedaży płyt do cyfrowej dystrybucji - wskazują eksperci Sollers Consulting.
  • Nie pozwól, aby coś zepsuło twoją majówkę

    Nie pozwól, aby coś zepsuło twoją majówkę

    Majowy weekend kojarzy się z wiosną, beztroską i pełnym luzem. Niby oczywiste, ale jest wiele rzeczy, które mogą nam popsuć nastrój i skomplikować weekendowy czas. I wcale nie myślimy o przypalonych szaszłykach z grilla.

Filmy - Polisy (7)

  • Jak wybrać ubezpieczenie mieszkania?

    Wybór odpowiedniej polisy dla domu czy mieszkania wydaje się sprawą prostą. Jednak ilość opcji może przyprawić o zawrót głowy. Na co przede wszystkim powinniśmy zwrócić uwagę, a jakie elementy opcjonalne zwiększą nasze poczucie bezpieczeństwa?
  • Koniec ze sprzedażą niepotrzebnych polis

    Już za kilkanaście dni zacznie obowiązywać nowa ustawa o dystrybucji ubezpieczeń, która dostosowuje polski porządek prawny do norm unijnych stosowanych już w innych krajach. Wielu agentów wskazało, że najbardziej istotnym zagadnieniem jest konieczność przeprowadzenia analizy potrzeb klienta.
  • Liczba polis sprzedawanych online rośnie. Czy agenci ubezpieczeniowi przestaną być potrzebni?

    Zgłoszenie szkody, zapoznanie się z ofertą i podpisanie umowy – to najczęstsze powody obecności klientów w placówkach towarzystw ubezpieczeniowych. Coraz więcej z nas woli jednak korzystać wyłącznie ze zdalnych kanałów kontaktu.
  • PZU: Rosną odszkodowania na skutek śmierci lub utraty zdrowia

    Wynik finansowy towarzystw ubezpieczeniowych z tytułu polis osobowych i majątkowych w pierwszym kwartale br. zmniejszył się prawie o jedną trzecią. Jak twierdzi Andrzej Klesyk, prezes zarządu PZU, firmy z jednej strony zbierają niższe składki, z drugiej – wypłacają wyższe odszkodowania z tytułu polis osobowych i majątkowych. Ze względu na bardzo dobre przebiegi szkodowe (mniejsza liczba szkód i nieco niższe wypłaty ogółem), rentowność tego biznesu jest jednak jego zdaniem przyzwoita.