PKP PLK

Artykuły - PKP PLK (95)

Filmy - PKP PLK (3)

  • PKP PLK zainwestuje w bezpieczeństwo

    Na polskich torach ma być bezpieczniej. PKP PLK prowadzi zarówno remonty torów i przejazdów kolejowych, jak i szkolenia dla pracowników. Dyżurni ruchu przechodzą szkolenia z radzenia sobie ze stresem, a wkrótce będą mogli ćwiczyć na wartych kilka milionów złotych symulatorach - zapowiada Robert Kuczyński, rzecznik prasowy PKP PLK.
  • Raport IJ: Wejście Deutsche Bahn zaszkodzi PKP

    Według Białej Księgi dotyczącej transportu kolejowego przygotowanej przez Instytut Jagielloński, PKP zostało zaledwie kilka lat, by jak najskuteczniej wykorzystać fundusze unijne, zrestrukturyzować spółki i zainwestować w kadrę. Zgodnie z tzw. czwartym pakietem kolejowym, nad którym pracuje Bruksela, od 2019 roku kraje UE muszą otworzyć rynek przewozów pasażerskich dla firm z innych krajów członkowskich. A to oznacza, że na polski rynek mogłyby wejść niemieckie koleje, które należą do najlepiej zarządzanych spółek kolejowych, wysoko ocenianych przez samych pasażerów. – To nie będzie konkurent, tylko to będzie gwóźdź do trumny Polskich Kolei Państwowych. – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Wojciech Jakóbik, ekspert Instytutu Jagiellońskiego.
  • Raport IJ: Tylko 40 proc. torów w dobrym stanie

    Według Białej Księgi Kolei przygotowanej przez Instytut Jagielloński, niestabilne, wciąż rosnące i bardzo wysokie stawki za dostęp do infrastruktury to jeden z większych problemów polskiej kolei. Opłaty na rzecz PKP PLK mogą stanowić aż 30 proc. kosztów przewoźników, dlatego ich wysokość ma bezpośredni wpływ na rynek kolejowy. – Rozumiem stanowisko przewoźników, ale pamiętajmy, że PKP PLK gromadzi pieniądze na wkład własny do finansowania inwestycji, które będą również współfinansowane przez środki unijne – mówi profesor Włodzimierz Rydzkowski z Katedry Polityki Transportowej Uniwersytetu Gdańskiego.