InteriaTV - PKP Cargo S.A.

Filmy - PKP Cargo S.A. (11)

  • Czesław Warsewicz: POLSUW podnosi konkurencyjność na Nowym Jedwabnym Szlaku

    POLSUW to patent, który podnosi konkurencyjność PKP na Nowym Jedwabnym Szlaku. - Dzięki urządzeniu, ładunki, które jadą z Azji do Europy mogłyby być szybciej przeładowywane - zwraca uwagę Czesław Warsewicz, prezes zarządu PKP Cargo.
  • Nowy Jedwabny Szlak w strategii PKP Cargo

    Nowy Jedwabny Szlak to ważna pozycja w strategii PKP Cargo, to okno na świat, z którym związane są nowe inwestycje spółki w tabor - mówi Jarosław Klasa, członek zarządu PKP Cargo.
  • Pracownicy płacą za groźbę strajku w PKP Cargo

    Na strajku związkowców PKP Cargo mogą stracić pracownicy. Od lipca, kiedy rozpoczął się spór zbiorowy, do końca października akcje spółki przewozowej spadły o ponad jedną piątą. Pracownicy, którzy są w posiadaniu pakietów akcji, w ciągu kilku miesięcy stracili średnio po ok. 800 zł, a dopiero od listopada wolno im sprzedawać papiery na GPW. Strajk może też narazić na szwank reputację firmy, jeśli z powodu przestoju nie dotrzyma ona umów na dostawę ładunków w trwającym szczycie przewozowym. Spółka liczy, że podczas czwartkowych rozmów uda się osiągnąć porozumienie i do strajku jednak nie dojdzie. – Dostaliśmy informację od strony społecznej, że 9 listopada rozpocznie się strajk kroczący w Tarnowskich Górach. Wiele wskazuje na to, że tak naprawdę powodem tego strajku jest 28 km, które dzieli Tarnowskie Góry od Katowic, czyli siedzibę centrali zakładu śląskiego od centrali w Katowicach i przeniesienie 200 osób z blisko 3 tys. pracowników śląskiego zakładu spółki do Katowic. To przeniesienie pracowników jest zgodne z obowiązującym w PKP Cargo Paktem Gwarancji Pracowniczych, którego sygnatariuszem były też związki zawodowe – wskazuje Łukasz Hadyś, członek zarządu ds. finansowych w PKP Cargo.
  • PKP Cargo przyznaje podwyżki. Pracownicy dostaną 200 zł brutto

    Negocjacje między zarządem PKP Cargo a związkami zawodowymi nie przyniosły rezultatów, dlatego władze przewoźnika jednostronnie zadecydowały o przyznaniu pracownikom podwyżek w wysokości 200 zł brutto do wynagrodzenia zasadniczego. Wcześniej związkowcy odrzucili taką propozycję, domagając się wyższego wzrostu płac. Zarząd podkreśla, że spółki nie stać na podwyżki, których roczny koszt przekroczyłby 75 mln zł. – W poczuciu odpowiedzialności za perspektywy rozwoju PKP Cargo i stabilność miejsc pracy zarząd zaproponował podwyżki w wysokości 200 zł brutto efektywnie na każdego pracownika wynagradzanego według Zakładowego Układu Zbiorowego Pracy oraz prawie 130 zł brutto na każdego pracownika wynagradzanego wskaźnikowo – napisał Adam Purwin, prezes PKP Cargo, w liście do pracowników.
  • PKP Cargo współpracuje z amerykańskim gigantem

    Spółka PKP Cargo i Greenbrier Europe Wagony Świdnica w przyszłym roku rozpoczną wspólną produkcję wagonów towarowych w Szczecinie. W ten sposób przewoźnik chce pozyskiwać nowoczesny, dostosowany do swoich potrzeb tabor taniej niż od zewnętrznych producentów. Inwestycja warta jest 11,5 mln zł. Docelowo w szczecińskim zakładzie PKP Cargo chce produkować 500 wagonów rocznie. PKP Cargo i Greenbrier Europe Wagony Świdnica – jeden z największych producentów taboru – podpisali 1 lipca list intencyjny w sprawie uruchomienia produkcji wagonów towarowych. – Greenbrier Europe Wagony Świdnica to światowy gigant, firma notowana na giełdzie w Nowym Jorku. Cieszę się bardzo, że do tego projektu udało nam się pozyskać spółkę ze światowej czołówki – mówi Adam Purwin, prezes zarządu PKP Cargo.
  • PKP Cargo chce łączyć Bałtyk z Adriatykiem

    PKP Cargo szykuje kolejne inwestycje. Spółka myśli o kilku akwizycjach oraz kupnie sprzętu, który pozwoli oferować klientom transport intermodalny. Chce obsługiwać korytarz towarowy Bałtyk-Adriatyk, czemu ma służyć umowa z chorwackim przewoźnikiem. – Jesteśmy drugim największym przewoźnikiem w Unii Europejskiej, mamy też bardzo dobrą sytuację finansową, a to nam pozwala na formułowanie tych aliansów w różny sposób – mówi agencji informacyjnej Newseria Adam Purwin, prezes PKP Cargo.
  • PKP Cargo w rok od debiutu na giełdzie ma ponad 50-proc. udział w rynku

    Pierwsze dwa kwartały pokazały, że potrafimy trzymać koszty pod kontrolą i dostosować się do zmieniającego rynku – podkreśla w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Adam Purwin, prezes PKP Cargo. – Jest to rok bardzo wymagający, bo eksport polskiego węgla, który tradycyjnie obsługujemy, jest na bardzo niskim poziomie.
  • Po ofercie PKP Cargo inwestorzy czekają na Energę

    Skończyły się zapisy dla klientów indywidualnych na akcje największego w Polsce i drugiego w UE przewoźnika towarowego - PKP Cargo. Zaproponowany przedział cenowy to 59-74 zł za jedną akcję, co - zdaniem analityków - jest rozsądną propozycją, która odzwierciedla wartość firmy. Inwestorzy czekają również na zapowiadany na końcówkę roku debiut Energi. Mówi Piotr Osiecki, prezes Altus TFI.
  • Związki PKP Cargo mogą doprowadzić do fiaska debiutu giełdowego

    Dziś rusza kolejna tura rozmów zarządu ze związkowcami w PKP Cargo. Jeśli pracownicy będą zbyt roszczeniowi, prywatyzacja spółki może się nie udać – przestrzega Bogusław Kowalski z ZDG TOR i Katedry Logistyki w Wyższej Szkole Bankowej w Bydgoszczy. Podkreśla, że sprzedaż akcji poprzez giełdę nie stwarza zagrożenia dla miejsc pracy i przywilejów pracowników.
  • 5 tys. nowych miejsc pracy!

    PKP Cargo chce przyjąć nowych pracowników. - Te 5 tys. osób to mają być osoby młode, do 30 roku życia, które chcemy zatrudnić po to, aby odmładzać kadrę, budować stabilną przyszłość dla spółki - podkreśla Wojciech Balczun, prezes firmy.