PKP Cargo S.A.

Artykuły - PKP Cargo S.A. (99)

  • PKP Cargo otworzy w tym roku biuro w Chinach. To strategiczny kierunek rozwoju spółki

    PKP Cargo otworzy w tym roku biuro w Chinach. To strategiczny kierunek rozwoju spółki

    Do końca tego roku PKP Cargo otworzy swoje przedstawicielstwo w Chinach. - Zdecydowaliśmy się na bezpośrednią obecność na tamtejszym rynku, bo to przyniesie wymierne korzyści dla spółki - podkreśla prezes Czesław Warsewicz. Przewoźnik połączy także wszystkie 27 terminali przeładunkowych w ramach jednej spółki. Ich integracja ułatwi zarządzanie, pozwoli oszczędzić koszty i zasoby oraz przedstawić klientom lepszą ofertę. Oba te działania służą strategicznym celom, czyli rozwojowi PKP Cargo w obszarze transportu intermodalnego i w ramach Nowego Jedwabnego Szlaku.
  • Były prezes i członkowie zarządu PKP Cargo zatrzymani

    Były prezes i członkowie zarządu PKP Cargo zatrzymani

    Były prezes i członkowie zarządu PKP Cargo zostali we wtorek zatrzymani na polecenie lubelskiej prokuratury regionalnej - przekazała PAP rzeczniczka Prokuratury Krajowej prok. Ewa Bialik.
  • PKP Cargo planuje sprzedać ponad 2 tys. wagonów

    PKP Cargo planuje sprzedać ponad 2 tys. wagonów

    PKP Cargo planuje do końca tego roku sprzedać 2246 wagonów, które nie są używane w przewozach, gdyż ich właściwości nie odpowiadają potrzebom rynku - poinformował Krzysztof Losz, rzecznik prasowy spółki.
  • PKP Cargo opublikuje prognozę dla grupy

    PKP Cargo opublikuje prognozę dla grupy

    PKP Cargo, które podało prognozę jednostkowych wyników na 2018 r., planuje także publikację prognozy dla grupy kapitałowej po zatwierdzeniu planów gospodarczych spółek zależnych - poinformował p.o. prezesa PKP Cargo Krzysztof Mamiński. Po danych kurs akcji załamał się i zniżkuje ok 20 proc.
  • Wzrosła liczba przewozów w PKP Cargo, rośnie też zysk. Problemem brak rąk do pracy

    Wzrosła liczba przewozów w PKP Cargo, rośnie też zysk. Problemem brak rąk do pracy

    Pozyskanie pracowników jest obecnie największym problemem dla PKP Cargo - podkreśla prezes spółki. Grupa w I półroczu zwiększyła pracę przewozową i masę przewiezionych towarów, udało się także osiągnąć zysk netto wobec straty przed rokiem. Przewoźnikowi służy coraz lepsza sytuacja w gospodarce, więc dynamicznie rośnie zapotrzebowanie na pracowników. Jednak ich liczba spada. Na koniec czerwca 2017 roku była niższa o 320 niż przed rokiem.
  • Zakaz handlu w niedziele może mieć negatywy wpływ na PKP Cargo

    Zakaz handlu w niedziele może mieć negatywy wpływ na PKP Cargo

    Zakaz handlu w niedziele może mieć negatywny wpływ na działanie Grupy PKP Cargo, które mogą stracić klientów - wynika z oceny skutków regulacji przygotowanej przez rząd do obywatelskiego projektu ustawy zakazującego handlu w niedziele.
  • Były prezes PKP zarobił 400 tys. złotych w PKP Cargo

    Były prezes PKP zarobił 400 tys. złotych w PKP Cargo

    Spółka PKP SA nie chciała w styczniu ujawnić zarobków ówczesnego prezesa Mirosława Pawłowskiego w PKP Cargo. Z analizy raportu rocznego giełdowej spółki wynika, że było to 400 tysięcy złotych.
  • Leniwe tory, czyli jak kolej oddaje rynek samochodom

    Leniwe tory, czyli jak kolej oddaje rynek samochodom

    Kiepskie wskaźniki finansowe, spółki w długach, ospały postęp techniczny - to wszystko można by wybaczyć kolejarzom w Europie. Ale nie to, że nadal oddają rynek towarowy samochodom.
  • Strata netto PKP Cargo w IV kw. 2015 r. wyniosła 189,1 mln zł

    Strata netto PKP Cargo przypadająca akcjonariuszom jednostki dominującej w IV kw. 2015 r. wyniosła 189,1 mln zł. W całym roku spółka miała 31,6 mln zł zysku wobec blisko 76 mln zł zysku rok wcześniej.
  • PKP Cargo i PLL LOT razem? Ministerstwa nabierają wody w usta

    PKP Cargo i PLL LOT razem? Ministerstwa nabierają wody w usta

    W mediach zawrzało, gdy pojawiła się informacja dotycząca rządowego pomysłu połączenia PKP Cargo lub PKP IC z PLL LOT. Sami zainteresowani od doniesień jednak się odżegnują.

Filmy - PKP Cargo S.A. (11)

  • Czesław Warsewicz: POLSUW podnosi konkurencyjność na Nowym Jedwabnym Szlaku

    POLSUW to patent, który podnosi konkurencyjność PKP na Nowym Jedwabnym Szlaku. - Dzięki urządzeniu, ładunki, które jadą z Azji do Europy mogłyby być szybciej przeładowywane - zwraca uwagę Czesław Warsewicz, prezes zarządu PKP Cargo.
  • Nowy Jedwabny Szlak w strategii PKP Cargo

    Nowy Jedwabny Szlak to ważna pozycja w strategii PKP Cargo, to okno na świat, z którym związane są nowe inwestycje spółki w tabor - mówi Jarosław Klasa, członek zarządu PKP Cargo.
  • Pracownicy płacą za groźbę strajku w PKP Cargo

    Na strajku związkowców PKP Cargo mogą stracić pracownicy. Od lipca, kiedy rozpoczął się spór zbiorowy, do końca października akcje spółki przewozowej spadły o ponad jedną piątą. Pracownicy, którzy są w posiadaniu pakietów akcji, w ciągu kilku miesięcy stracili średnio po ok. 800 zł, a dopiero od listopada wolno im sprzedawać papiery na GPW. Strajk może też narazić na szwank reputację firmy, jeśli z powodu przestoju nie dotrzyma ona umów na dostawę ładunków w trwającym szczycie przewozowym. Spółka liczy, że podczas czwartkowych rozmów uda się osiągnąć porozumienie i do strajku jednak nie dojdzie. – Dostaliśmy informację od strony społecznej, że 9 listopada rozpocznie się strajk kroczący w Tarnowskich Górach. Wiele wskazuje na to, że tak naprawdę powodem tego strajku jest 28 km, które dzieli Tarnowskie Góry od Katowic, czyli siedzibę centrali zakładu śląskiego od centrali w Katowicach i przeniesienie 200 osób z blisko 3 tys. pracowników śląskiego zakładu spółki do Katowic. To przeniesienie pracowników jest zgodne z obowiązującym w PKP Cargo Paktem Gwarancji Pracowniczych, którego sygnatariuszem były też związki zawodowe – wskazuje Łukasz Hadyś, członek zarządu ds. finansowych w PKP Cargo.
  • PKP Cargo przyznaje podwyżki. Pracownicy dostaną 200 zł brutto

    Negocjacje między zarządem PKP Cargo a związkami zawodowymi nie przyniosły rezultatów, dlatego władze przewoźnika jednostronnie zadecydowały o przyznaniu pracownikom podwyżek w wysokości 200 zł brutto do wynagrodzenia zasadniczego. Wcześniej związkowcy odrzucili taką propozycję, domagając się wyższego wzrostu płac. Zarząd podkreśla, że spółki nie stać na podwyżki, których roczny koszt przekroczyłby 75 mln zł. – W poczuciu odpowiedzialności za perspektywy rozwoju PKP Cargo i stabilność miejsc pracy zarząd zaproponował podwyżki w wysokości 200 zł brutto efektywnie na każdego pracownika wynagradzanego według Zakładowego Układu Zbiorowego Pracy oraz prawie 130 zł brutto na każdego pracownika wynagradzanego wskaźnikowo – napisał Adam Purwin, prezes PKP Cargo, w liście do pracowników.